Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

gecrashte gl500 weer aan de loop!

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver dreester
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 6 okt. 2008 18:52 
vanmiddag was het zover,verse olie erop,koelwater erop, andere gl500 met startkabels verbinden met de crash gl,(accu was echt leeg!) en na 5 minuutjes doorstarten liep tie weer!
jammer dat de voorvork er nog niet inzit,anders was ik echt ff blokkie om gegaan.
(met dank aan paul en ton!)

andre

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#2 | Geplaatst: 6 okt. 2008 19:45 

Paul

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 6 okt. 2008 19:56 
Heey André,

Als je de voorvork poten er in hebt zitten moet je ze nog maar een keer komen showen hoor!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#4 | Geplaatst: 6 okt. 2008 21:37 
Goed gedaan Andre

Schrijver dreester
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 6 okt. 2008 21:53 
doe ik erik,

heb hem vandaag wel 20x gestart. als een kind zo blij dat ie weer draaide... heb hem ook een half uur stationair laten draaien. temperatuur bleef mooi constant zoals ie hoort..

nu de pootjes,voorwiel en remmerij nog..

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#6 | Geplaatst: 7 okt. 2008 16:44 
Heb je nu die keerringen al besteld dan kunnen we die boomklever weer eens op zijn wielen zetten. Een ander wiel is wel te regelen lijkt me en wat moet er met de remmen gebeuren??

Groeten,

Ton

Schrijver dreester
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 7 okt. 2008 17:34 
heb aanbieding om bij de dealert het voor tien euro te laten plaatsen.(de keerringen dan he?)
dan nog de schijven weer op wiel en remklauwen monteren. heb alles in huis dus kwestie van tijd en kunde..

Andre (die weer langs de bomen wil rijden met de boomklever ipv er tegen aan.)

Schrijver dreester
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 7 okt. 2008 17:36 
en dat wiel moet ik nog ff bij de plaatselijke garage kijken hoe ver het ermee is..

Schrijver dreester
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 8 okt. 2008 17:27 
oeps! hij rolt weer! maarre... de koppeling slipt door alsof het een automaat is!(maar dan wel een hele slechte..) enige tips hoe dit op te lossen?

Andre

Schrijver dreester
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 9 okt. 2008 15:15 
toch nog niet helemaal zoals verwacht...

de koppeling slipt als een gek. ik haal met veel aanloop de 50 km/u in z'n 2..
ook staat het stuur scheef en trekt ie iets naar rechts. Heb nog een reserve kroonplatenset liggen en zie dat die in twee helften bestaat.
de bovenste kun je volgens mij verwijderen,zonder de onderste te moeten demonteren.

nu heeft de boom de motor aan de rechterkant geraakt en mijn vraag is eigenlijk, is de bovenste kroonplaat zwakker dan de onderste? oftewel,kan het zijn dat alleen de bovenste vervangen hoeft te worden?

Andre (die dacht bijna klaar te zijn...)

Schrijver MAST

Moderator 
#11 | Geplaatst: 9 okt. 2008 15:57 | Aangepast door: MAST 
Andre, is het deksel van de koppeling geraakt bij de crash? Of het hefboompje van de koppeling?
En voor de crash werkte de koppeling wel goed?
Wat betreft de kroonplaat kan ik je niet helpen. Behalve dat je zou kunnen kijken of de vorkbenen aan beide kanten even ver uit de kroonplaat steken.
Probeer na te meten of het frame nog recht is. In het handboek staat volgens mij hoe je dat kan controleren.
( of bestudeer dit pdfje)
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver dreester
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 9 okt. 2008 18:36 
@mast,

het hele koppelingshuis was aan gruzelementen. heb er van een sloopfiets een andere opgezet. ook heb ik de koppelingsplaten van de sloopfiets overgezet,omdat ik het vermoeden had dat die ook een optater hebben gekregen. Heb nog andere kroonplaten liggen dus denk dat ik alles maar weer loshaal...

Andre

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#13 | Geplaatst: 10 okt. 2008 14:04 
Hoi Andre, heb je wellicht bij het monteren van de andere koppeling iets over het hoofd gezien? Haal de koppeling nog eens uitelkaar en check alles nog een keer. Ik heb eventueel nog wel een komplete koppeling liggen die je zou kunnen uitproberen.

Groet

Ton

Schrijver dreester
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 10 okt. 2008 23:07 
hey Ton,

heb alles al geprobeerd, heb de kabel helemaal los gemaakt zodat je veel vrije slag hebt in de hendel. is er iets beter op geworden,maar hij slipt nog steeds. misschien goed idee om die van jou er in te zetten en kijken of het helpt.

dat het stuur scheef stond en dat hij iets naar rechts trok is helemaal opgelost! de kroonplaten zijn onafhankelijk iets te draaien. door de klap was de uitlijning tussen de onderste en bovenste kroonplaat niet meer goed. Dank zij de tip van m'n buurman(die motorcrosser is en dus wel vaker het stuur scheef heeft) is dit weer helemaal in orde!

andre

Schrijver dreester
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 10 okt. 2008 23:29 
en als het geen kwaad kan om met een slippende koppeling te rijden,dan kom ik met de boomklever!

Andre

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 gecrashte gl500 weer aan de loop!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven