Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Voor Warchild naar Dakar

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 26 okt. 2008 18:37 | Aangepast door: Erik1 
Gekopieërd van de SilverWing site, geschreven door Addy Gideonse.

Onlangs las ik in ons plaatselijke weekblad een artikel over 3 mannen, die van plan zijn om op de motor van Amsterdam naar Dakar te rijden. Komt vaker voor, maar dit bericht wil ik toch om de volgende redenen onder jullie aandacht brengen.
1e. Alle drie de motoren zijn Honda,s en 2 daarvan een CX 500, op de 2e hands markt gekocht voor minder dan € 350.
2e. Ze rijden onder de paraplu van de Amsterdam Dakar Challenge en willen op deze wijze zoveel mogelijk geld bij elkaar rijden voor de organisatie Warchild met als motto: "Je kunt het kind niet uit de oorlog halen, wel de oorlog uit het kind".

De 3 heren vertrekken a.s. zaterdag 1 november vanuit Amsterdam op hun geprepareerde motoren en hopen de reis van 7.500 km - zonder volgwagen o.i.d. - in ongeveer drie weken te voltooien. In Gambia worden de motoren verkocht.

Voor wie geïnteresseerd is in de voorbereiding (o.a. de preparatie van de motoren) en het verloop van de reis kan ik verwijzen naar de site www.voorwarchildnaardakar.nl
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 okt. 2008 20:09 
volgens mij komen ze vlak langs pjot dus als die nog onderdelen nodig heeft kunnen ze die wel meenemen

Arnold
(die even de route bekeken heeft )

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 okt. 2008 21:24 
het idee is goed, helaas is onze cx minder geschikt om door de omgeving te rijden waar hij naar toe gaat.
Leuk voor ons, en voor ons nog te doen alleen denk ik dat pjotter het met me eens is dat een offroad model het veel beter uithoud dan ons watergekoelde blokje.
iig wens ik de heren succes en dan met name met het geld inzamelen, die motoren die halen het wel.

cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 27 okt. 2008 00:03 
Ola

Ben het zeker met cosmar eens.
Een offroad model doet het zeker beter hier. je ziet hier ongeveer 80% offroad modellen.
Heb nu een offroad auto. doet het ook goed hier.

Adiòs pjot (die maar wat blij is met zijn hyundai intercooler turbo galloper)
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 27 okt. 2008 10:24 
Even gegoogled.

Geen slecht vervoer als je CX het even niet doet.

Succes met de post!

Harmonmy,
Hans.
( blij met een levens teken uit Spanje )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 27 okt. 2008 15:22 
Ik vind het een erg sympathieke actie en het is super dat deze heren de reis op een CX gaan ondernemen. Ben wel verbaasd dat we dit initiatief niet eerder zijn tegengekomen.

Ik heb namens het bestuur per mail contact opgenomen om te kijken of we op de één of andere manier kunnen helpen. Ik hou jullie op de hoogte.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 28 okt. 2008 19:07 
Uitnodiging

Ik ben van plan een stukje met deze mannen op te rijden.

Ze vertrekken zaterdagmorgen 1 november om 9 uur vanuit Kampen in Overijssel en wel vanaf het huisadres van een van de deelnemers – "Tormentil 90". Vandaar gaat het via de Flevopolder – langs Biddinghuizen naar de A6 – om ruim op tijd in Amsterdam te zijn.
De officiële start van de Amsterdam Dakar Challenge is om 11 uur gepland. Rond die tijd vertrekken er vanaf de Bert Haanstrakade langs het IJ ruim 30 equipes (hoofdzakelijk in auto's) richting Dakar. De colonne rijdt over de A2 richting Utrecht en dan naar Breda en Antwerpen.

Om te voorkomen dat de 3 motorrijders tussen al die bolides verdwijnen, zou ik het wel leuk vinden om daar met een groep Silverwings bij te zijn. Daarom nodig ik jullie bij deze uit met je Silverwing of CX 500 of wat voor motor dan ook "acte de présence" te geven.
Zelf rij ik naar Kampen, maar als je ergens onderweg aansluit is het natuurlijk ook goed.

Hopelijk komen jullie in grote getale opdagen. Groetjes en tot zaterdag, Addy Gideonse

Gecopieerd vanaf de SilverWing club
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Voor Warchild naar Dakar

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven