Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

dakarrijders hebben dringend hulp nodig

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver javaboon
Gast 
#1 | Geplaatst: 10 nov. 2008 22:49 
Heren CX rijders,

Harrie Kalf, 1 van de dakarrijders, heeft mij ge-smst dat hij jullie hulp nodig heeft. Zijn CX heeft sinds een dag een vervelend probleem, hij rijdt nog maar op 1 cylinder.

De klacht is: stationair lopen doet het blok perfect, bij belasting (aan gas draaien) doet 1 cylinder het niet.

Contact met harrie is alleen via sms mogelijk en ik wil gaag als tussenpunt fungeren hierbij. Hij is zeer motorkundig en kan dus technisch benaderd worden.

Ik ben te bellen/smsen/mailen via:
06-16210602 en w.dieke@tranquility.nl
(preferabel mail of dit forum.

Schrijver javaboon
Gast 
#2 | Geplaatst: 10 nov. 2008 22:56 
Eerste vraag die ik zelf al heb: wordt er 1 CDI box gebruikt voor beide cylinders en zo ja, is er een gescheiden circuit ?

Tweede vraag, heeft iemand een sleutelboek voor dit ding online ?

Schrijver Lemmy
Gast 
#3 | Geplaatst: 10 nov. 2008 23:04 
undefined:
Eerste vraag die ik zelf al heb: wordt er 1 CDI box gebruikt voor beide cylinders en zo ja, is er een gescheiden circuit ?

Tweede vraag, heeft iemand een sleutelboek voor dit ding online ?

Ik heb je een sms-je gestuurd.
Gr
Jan Dirk

Schrijver javaboon
Gast 
#4 | Geplaatst: 10 nov. 2008 23:05 
Hoi Jan Dirk,

Kun je me die pdf even sturen via mail?
w.dieke@tranquility.nl

Schrijver Lemmy
Gast 
#5 | Geplaatst: 10 nov. 2008 23:14 
Het is nogal een groot bestand (iets meer dan 40 mb); vrees dat de mailserver dat niet accepteert.

Kun je downloaden via nieuwsgroepen? Zo ja, dan ga ik m wel even uploaden.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 10 nov. 2008 23:22 | Aangepast door: Hansv 
In het draadje forum techniek : " Motor rijdt op 1 cilinder " werd het probleem gevonden (en opgelost) in de weerstand van de bougie. De bougie kabel werd 5 mm ingekort, probleem over.

DEZE link

't Zou zomaar kunnen.

harmony,
Hans.
( leeft mee met dakar cx-en )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Lemmy
Gast 
#7 | Geplaatst: 10 nov. 2008 23:30 
Ik heb het pdf-bestand inmiddels ge-upload:

http://www.nzbindex.nl/index.php?go=collection&release=10447966

Daarnaast heb ik je even een mail gestuurd.

Gr
JD

Schrijver javaboon
Gast 
#8 | Geplaatst: 10 nov. 2008 23:51 
Dank, ik heb de tips ge-sms't. Morgen gaan ze door mauritanië dus 5 dagen waarschijnlijk geen contact. Hoop dat dit gaat helpen en dank voor de assistentie tot nu toe. Verdere tips blijven welkom !

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 10 nov. 2008 23:57 
Beste Harry,

Zijn de weerstanden al uit de bougie kappen gehaald?? Zo niet, met een schroevendraaier de messing dop in de bougiekap los draaien, de weerstand valt er dan SAMEN MET EEN VEERTJE UIT, laat deze weerstand eruit, rek de veer op en plaats alleen de veer terug in de bougie kap. Ik hoop dat hiermee het probleem opgelost is.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 11 nov. 2008 10:27 
Gisteren avond werd ik gebeld door een heel technies onderlegde vriendelijk klinkende dame. Dus,
er is contact geweest, maar er komt denk ik nog een vervolg actie. Hoe of wat weet ik nog niet.
Het kunnen de volgende zaken zijn:
bougie doppen,
los getrilde verstuiver.
cdi, niet geheel waarschijnlijk.
dynamo, ik acht de kans groot dat dit het is.
Bobine
En als het type een zelf werkende benzine kraan heeft kan het de rechter cilinder voor te veel benzine zorgen. Dan loopt de motor ook op 1 cilinder. Een bekend eufel bij de wing dus.

ze zijn met twee cxen, dus onderdelen uit wisselen maar. Dan houden we zelf over waar het probleem zit.

We zijn benieuwd. groetjes MArco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver javaboon
Gast 
#11 | Geplaatst: 11 nov. 2008 11:45 
Hoi Marco, Dat zal Carola zijn geweest, die had ik gevraagd om even de honneurs waar te nemen omdat ik gisteren niet direct beschikking had over internet.

Inmiddels heb ik gisteren wat tips gestuurd naar Harrie via SMS. Helaas geen antwoord retour gekregen maar de planning was ook dat ze naar mauritanië gingen waar geen GSM dekking is dus ze zijn even een dag of 3 uit de lucht.

De tip over de weerstanden in de doppen en verstuiver ga ik toch alsnog even mailen en sms'en. Zodra ik meer weet meld ik het direct hier.

Schrijver javaboon
Gast 
#12 | Geplaatst: 11 nov. 2008 11:53 
overigens, gezien de goede technische kennis van de heren, ga ik er vanuit dat ze onderling wel onderdelen hebben uitgewisseld als test.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 11 nov. 2008 16:44 
Hoop ik ook. Het is een goede manier van storing zoeken.

Ik hoor het wel.
Groetjes Marcobecker@zonnet.nl
of marco@overlander.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 11 nov. 2008 19:23 
Kijk nou uit met dat mail adres!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver javaboon
Gast 
#15 | Geplaatst: 12 nov. 2008 17:48 
Bericht van de dakar rijders: Cor vandaag nog aan de telefoon gehad en die vertelde al dat ze hortend en stotend en pruttelend die kant opgingen, maar ze denken wel dat ze het gaan halen.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 dakarrijders hebben dringend hulp nodig

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 3 [ Hans, Ron, sieds ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven