Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Dat heb ik weer....

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 9 dec. 2008 23:08 
Ja, dat heb ik weer, draai je bij Leusden-Zuid / Woudenberg de snelweg op... en daar bleef het bij!! Einde invoegstrook was ook einde rijden.... over op reserve!! ...staat al op reserve.... OEPS, daar stond het span dan!!

Wegenwacht er bij geroepen en samen met de wegenwachter naar het benzine station gereden. Zijn jerrycan gevuld en toen retour naar de motor!! Afvullen en starten. Nou, ik kon weer verder!
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 9 dec. 2008 23:16 | Aangepast door: brinkcx 
Hoi Erik,

't wordt duidelijk tijd om er een echte groene jerrycan op te schroeven. Hoort samen met de pionierschep voor als je in de sneeuw vastloopt (buiten het altijd zonnige Nijkerk natuurlijk) toch wel bij de nodige uitrusting.

plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver terry

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 9 dec. 2008 23:22 
Verleden jaar , rond deze periode.
Net zoals elke ochtend , cxje buiten , even opwarmen. O ja staat al op reserve , maar voor die afstand lukt het wel.
Warm ingeduffeld en starten en weg , snelweg op en na 3 km ... sputter sputter.
Even de tank heen en weer bewegen...
niks nada geen druppel meer.
Bleek nadien een vuiltje aan de vlotternaald en carbs liepen over; kun je natuurlijk moeilijk zien tijdens die eerste en ook laatste 3km.
Pechstrookwandeling met de CX voor 8km.
Ik moet zeggen; ik had geen kou als ik op het werk arriveerde.
Welliswaar meer dan een uur te laat , maar na een tankbeurt deed hij het weer.
Erik ... je bent niet de enigste.

Schrijver Johnnoo
Gast 
#4 | Geplaatst: 10 dec. 2008 09:45 
8 km in een uur wandelen is op zich al een prestatie
laat staan met een cx in de hand!!

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 10 dec. 2008 13:21 
Pffff ben toch blij dat ik niet de enige ben die dit overkomt.
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#6 | Geplaatst: 10 dec. 2008 16:45 
he erik,

ik heb het heel vroeger ook gehad, maar ik wist al dat ie op rezerve stond; dacht het net te halen naar het tankstation, niet dus....
laatste 200meter duwen dus, na 100meter ook nog even met de motor geschud en toen wilde ie weer heel even. kon ik uitbollen naar het tankstation toe

groetjes werner
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver gompie

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 10 dec. 2008 17:55 
Ha mensenmassa,

Ook ik had afgelopen week een lege tank, niet met mijn CX, maar met m'n Peugeootje.
Eigen schuld, de meter werkt goed en dan denk je nog ff ee ritje te doen.
Niet dus!
2 kilometer voor mijn huis hield hij ermee op. Dat werd sjouwen, mijn hond, absoluut niet verkeersveilig, was ook mee en moest met mij meelopen zonder riem.
De hele weg heb ik mij lopen te verbijten op die stomme fout.
En dat kostte mij ook nog een voortand.
gewoon afgebroken...
Gelukkig had ik nog een ...Solex.
Snel een tank diesel gehaald (zonder hond) en toen naar de peug gereden, daarna naar de tandarts.
Zijn rekening zie ik nog we verschijnen...
Mijn les is: Tank zodra je bij de benzinepomp weggereden bent!
Dirk
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#8 | Geplaatst: 10 dec. 2008 20:14 | Aangepast door: Paul van Leeuwen 
Heb het vorig jaar met mijn 76er CB 750 F1 gehad op de Duitse Autobahn.

Had ter hoogte van Bielefeld geprobeerd of het ding het wel op reserve functioneerde en dit bleek inderdaad het geval en de kraan keurig weer op normaal gezet, echter in de buurt van Nordhorn stopte de 4 cilinder ermee, op reserve en nog nix, benzine op, hoe kan dat nou, motor scheef gehouden en heel rustig verder gereden, toen ong 5km voor een tankstation was het echt over.

Sta ik daar op de vluchtstrook te denken en dacht ik moet een hesje aantrekken, vervolgens dacht ik, ik krijg straks een bekeuring omdat ik geen reseveflesje bij mij hebt en dat is volgens mij verplicht in Duitsland.

Reserve benzine dacht ik toen, ik heb gecampeerd en zit nog wasbenzine in de fles v/d benzinebrander, op deze wasbenzine heb ik uiteindelijk hevig pingelend het tankstation bereikt.

Uiteindelijk bleek het pijpje v/d benzinekraan af gevallen te zijn, waardoor op de normale stand, alles op gesoupeerd werd

Paul

Schrijver dreester
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 10 dec. 2008 20:32 
wasbenzine... da's goed idee. het is dat de benzine weer iets minder duur is. anders wel een idee om daar mee te rijden..

andre

Schrijver sieds

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 10 dec. 2008 22:11 | Aangepast door: sieds 
er WAS Benzine

Verledentijd voor dat er nog benzine in de tank zat en alhoewel taalkundig tegenstrijdig het werkte ook nog.

Groeten Sieds die morgen hoopt op een grote opkomst in Hoogersmilde !!!
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 10 dec. 2008 22:30 
Het doet mij goed te lezen dat ik niet de enige ben die dit probleem heeft gehad!! Ik heb het al een keer eerder gehad met een leenmotor van de garage. Daar zat geen benzine kraan op en dus ook geen reserve stand.... Geldt nu dat verhaalvan die ezel....??

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver MAST

Moderator 
#12 | Geplaatst: 10 dec. 2008 23:22 
Nee, want die stoot zich maar 1 keer aan dezelfde steen, en jij 2 keer, dus ben je geen ezel!
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 11 dec. 2008 08:08 
Dank je Marcel!! Blij DIT nu te weten!!

Groet Erik.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 11 dec. 2008 11:45 
Over nostalgie getikt
Wie is er nu getikt de Ezel of de CX
wij mensen tanken toch ook optijd
maar het klop ons bent zunig
En dan is er geen pardon
O.J. die nu in de zon gaat bakken
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Oeroeboeroe

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 12 dec. 2008 09:23 
Ja, is mij ook wel eens overkomen.. met auto, motor, brommer..

van de zomer nog met het DAXje maar ja.. die tank is 2,4 liter, waarvan 0.5 reserve..

vanaf die tijd altijd een spaflesje met Peut in de bagage.. 0.5 liter is altijd weer 20 km.. of 10 met de GL.

Groeten,
Als ik er onderdoor kan rennen is het groter dan ikke...

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Dat heb ik weer....

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven