Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Wie heeft er verstand van radar??

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 14 dec. 2008 20:48 | Aangepast door: A Koopmans 
deze vraag stel ik omdat sinds kort er een snelheids waarschuwings radar op een weg is geinstaleerd die je snelheid aan geeft als je er langs rijd
nu heb ik al een aantal keren geprobeerd om te kijken hoe zuiver de kilometer teller de snelheid aan geeft
maar wat mij opvalt is dat de snelheid die word aangegeven steeds erg veel afwijkt met de snelheid op de teller
als ik echter met de auto langs rijd dan klopt de snelheid wel

bij mij rijst dan ook de vraag
geeft de radar uberhaupt wel een goede waarde terug als je met een motor op dat ding afkomt (bijna geen vlakke zijde waarop gereflecteerd word alles is rond)
daaruit volgt dan als je ooit door een stistaande radar van voren word gecontroleerd hoe zuiver (rechtsgeldig) is dan zo'n controle

wie weet hier meer van

gr Arnold

p.s. als ik op internet aan het kijken ben hebben ze het ook steeds over auto's en vrachtauto's

Schrijver jost

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 dec. 2008 22:04 | Aangepast door: jost 
Van mijn oudste zoon is ooit een inbeslagname/rijontzegging/boete geseponeerd/ontslagen van rechtsvervolging toen hij met een scooter veel te hard reed (net binnen de bebouwde kom) omdat het reflecterend oppervlakte te klein zou zijn voor oa een lasergun.
Zal eens informeren waar hij dit vandaan heeft gehaald. Waarschijnlijk van een scooterforum oid.
gr. Joost

ps
de afwijking zou iets van 20% kunnen zijn.
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 14 dec. 2008 22:48 | Aangepast door: Hansv 
De snelheid die de teller in de auto/motor aangeeft is meestal hoger dan de werkelijke snelheid. Ik heb me laten vertellen dat dat te maken heeft met de eisen die aan de tellers gesteld zijn. Ze mogen wel te veel, maar nooit te weinig aangeven. Daarom geven die dingen ook vrijwel altijd te veel aan.

Probeer de snelheid maar eens met b.v. een TomTom. Die geeft een veel nauwkeuriger snelheid aan als de teller van auto/motor.

En dan zul je bijna altijd zien dat je kilometerteller minder (of gelijk) aangeeft dan de berekende waarde van de TomTom.

Merk ook op dat de afwijking van vooral oudere mechanischge tellers (onze CX-en en mijn oude Fiatje) helemaal geen lineaire afwijking hebben. M.a.w. bij 50 kan de afwijking 10% zijn ( 10% teveel geef 55km/h bij 50km/h TomTom) en bij 120km/h kan de afwijking 2% zijn ( 2% teveel geeft 123 aan bij 120 km/h TomTom)

Harmony,
Hans.
( vaker versteld gestaan van onnauwkeurige meters)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#4 | Geplaatst: 15 dec. 2008 10:57 
Rij eens met een navigatie rond ,die geeft tenminste de juiste km snelheid aan of misschien toch niet ?

Schrijver MIOB
Gast 
#5 | Geplaatst: 16 dec. 2008 20:25 
Nee, die radars zijn onnauwkeurig. Als ik met 50 op de teller langsrij geeft de een rader 42 aan, de andere 48 en weer een derde 52 terwijl de sneklheidsmeter van mijn caddy dan strak op 50 stond en de GPS dan iets van 47 aangaf.

Volgens mij doen ze maar wat met die dingen, in tegenstelling tot de radars die gebruikt worden voor de flitsboetes.

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Wie heeft er verstand van radar??

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven