Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Distributie

Schrijver Gertjan
Gast 
#1 | Geplaatst: 23 dec. 2008 19:22 | Aangepast door: Gertjan 
Beste Cx Vrienden ik ga binnenkort aan de operatie distrubutieketting vervangen beginnen.
Is het nog noodzakelijk het blok vooraf op bepaalde merktekens te zetten of heeft dit alles toch geen zin.
Verder heeft iemand al eens de klinkschakel van zo'n ketting geklonken ?
Zo ja wat is dan de beste methode ?

Alle reactie's welkom.

Prettige feestdagen !

Gertjan

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 dec. 2008 20:22 | Aangepast door: Hans 
Als je de distributieketting er af haalt verdraaien zich de tandwielen toch.
Bij montage op de merktekens zetten en voor het defintief vastzetten vooral kijken of de krukas zich helemaal laat ronddraaien (ik heb daarvoor ooit eens een uitgebreid artikel geschreven op dit forum waarvan de tekst m.i. voor zich spreekt).

De nokkenasketting is een zgn morseketting en die dient eindloos te zijn (dus ZONDER een schakel die je er zelf tussen moet klinken).
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 dec. 2008 20:45 
Kleine aanvulling : er zijn kettingen die geleverd worden met een losse extra klinkschakel die je niet nodig hoort te hebben. De ketting moet zo uit de verpakking direct passen, klinkschakel blijft ongebruikt over.

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 24 dec. 2008 08:26 
ketting heeft volgens mij 78 schakels, en is eindloos. Dus geen schakel klinken. Moet het wel, dan heb je de verkeerde ketting.

Een goed imitatie merk is bijvoorbeeld D.I.D. en hoe je het ook schrijven mag, stutbaki.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver wolter
Gast 
#5 | Geplaatst: 24 dec. 2008 11:27 
Hoi Gertjan, Frans, Hans en Marco.

In plaats van een kerstboom heb ik deze kerst mijn woon-werk cx-blok blok op tafel liggen

Gisteravond heb ik de ketting eraf gehaald. Het handboek raadt wel aan om alvast grofweg op tijd te zetten. Met de linker zuiger in bdp en de merktekens volgens het handboek was dit geen probleem.

Hoewel ik het blok heb opengemaakt om de dynamo te vervangen ben ik blij dat ik besloot om ook de ketting te vervangen. De kettinggeleider bleek namelijk gebroken.
Ik zag ook dat een vorige (of deze) ketting flink tegen het aluminium en een bout heeft liggen jutteren.

Ik heb ook foto's gemaakt. Als jullie het leuk vinden om te zien zal ik ze proberen te posten.

Succes alvast Gertjan!

groeten,

Wolter

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 24 dec. 2008 13:40 | Aangepast door: JiMi 
Ik heb ook foto's gemaakt. Als jullie het leuk vinden om te zien zal ik ze proberen te posten.

Graag, da's altijd interessant om te zien!
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 24 dec. 2008 14:40 
Nee, ik ken dat venomeen wel. 99% van alle blokken heeft die schade. Het is verder geen probleem.

Wat zal jij een lekker rustig blok hebben straks. Lekker stil starten.
Je zal er geen spijt van krijgen.
Groetjes Marco.
Mocht je problemen onder vinden kijk dan ook even naar mijn verhaal. Daar staat een foto afgebeeld met een liniaal. Zo kun je goed zien hoe het blok op tijd moet staan.

Groetjes Marco.

http://www.silverwingclub.nl/techniek/distributieketting.htm
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver wolter
Gast 
#8 | Geplaatst: 26 dec. 2008 14:17 
Deze dagen ligt het sleutelwerk even te wachten.
Mooi moment om met schone handen en kleren even wat foto's te uploaden.

Fijne kerstdag nog!

URL

Groeten,

Wolter

Schrijver Gertjan
Gast 
#9 | Geplaatst: 26 dec. 2008 21:38 
Collega's Bedankt voor alle reacties

Het doosje van de ketting heb ik even open gemaakt, het zijn inderdaad 78 schakels.
Ik snap niet waarom er dan een klinkschakel bij zit.
Geleiders heb ik gelukkig al nieuw liggen.
Eerst het blok er nu maar uithalen.

Bij techniek staat inderdaad al heel wat geschreven over dit fenomeen.
Dus even dit uitprinten en het werkplaatshandboek er naast dan moet het gaan lukken.

Groetjes Gertjan

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Distributie

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven