Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

windscherm buigen

Schrijver leos
Gast 
#1 | Geplaatst: 1 feb. 2009 09:40 | Aangepast door: leos 
heren ik hen op mijn cx een windscherm maar ik wil de boven rand
een paar cm naar voren buigen
om dat de dan wind beter over mijn helm heen gaat hoe kan ik dat het beste doen ???
ik heb motoren gezien die hebben ook de boven kant gebogen

ik zit zelf te denken aan een verf stripper die wordt wel heet
wie kan me helpen

gr leo

Schrijver jost

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 feb. 2009 10:24 
Leo,
Ik denk dat en verfstripper te weinig of te lokaat warmte geeft om een lengte van een cm of 40-50 egaal te verhitten. Heb wel eens een persplex plaatje gebogen voor een nood koplamp van een auto. Heb hem toen verhit met een olie heteluchtkanon. Zoetjes warm laten worden en toen over een mal laten zakken en aflaten koelen.
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 feb. 2009 10:26 
Leo,

Ik heb ooit een keer geprobeert om een schermpje te maken, maar het resultaat was bedroefend. Ik vrees dat het zelf buigen vooraf gegaan moet worden door heel veel ervarig, en heel veel fouten maken, voordat het lukt.

mijn verhaaltje

Succes....

Harmony,
Hans.
( leert door schade en schande, maar blijft toch leren )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 1 feb. 2009 12:12 
Hier mijn ervaring....

Ook ik ben een keer druk bezig geweest met het buigen van een ruit voor mijn toenmalige Honda VT500. Ik kreeg een plexiglas plaat en die wilde ik daar wel voor gebruiken. Die plaat was wel 8mm dik!! Met 3 fohn's op een stokje getaped ben ik gaan verwarmen. Helaas kon ik niet voldoende warmte in het materiaal krijgen om goed te kunnen buigen.

Wat zich koud wel beter laat buigen is lexaan plaat. Als je dit in een niet al te dikke plaat neemt kan je het iets voor buigen en dan monteren. Het blijft dan wel onder spanning staan dus moet het wel goed vast gezet worden.

Wat betreft jouw bovenrand denk ik dat het wel moet kunnen met 2 verf fohn's. maar zorg er voor dat je heel geleidelijk opwarmt anders krijg je echt luchtbellen in het materiaal.

Succes.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver leos
Gast 
#5 | Geplaatst: 1 feb. 2009 16:39 
ok

Schrijver Dinges
Gast 
#6 | Geplaatst: 7 feb. 2009 17:56 
Beste Leos,

Ik heb ooit eens een ruit gemaakt voor mijn Ratwing uit een gekregen plaat perspex (wel rood maar ach, gratis is een mooi prijsje toch?)
Deze moest ook in de ronding van de kuip komen maar was bijna 1 cm dik, dat buigt niet echt.
Ik heb hem verwarmd op ons tosti ijzer, zo'n grote die je open kunt klappen, regelmatig omdraaien om de warmte aan beide zijden te verdelen en snel, warm monteren.
Na afkoelen blijft hij nu mooi in de ronding staan.

Misschien kun je er wat mee,

Succes iig

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 8 feb. 2009 00:17 
Misschien heb je hier iets aan:

Ik heb wel eens kastdeurtjes moeten buigen omdat ze kromgetrokken waren. Dat heb ik met een gasbrander gedaan.

Heb er toevallig ook nog een plaatje van. Zie hier: URL.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver puk
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 12 feb. 2009 14:38 
Zelf heb ik twee jaar terug voor de silverwing ook nieuwe voorruiten gemaakt van plexie.
De 4 de poging was zeer goed te noemen qwa pasvorm en model.
Eerst had ik van gips een afdruk gemaakt van een oude beklaste venster en daar de nieuwe , uitgesneden vlakke plaat opgelegd en zo lang met een verfstripper over en weer gegaan tot deze mooi in het model paste.
Deze voorruit staat er nog steeds op .
Maar , er is een maartje bij, tijdens de koudere dagen kwamen er toch vertikale haarbarstjes in , binnenin het materiaal wat enigsinds vervelend is als de zon erop schijnt of als je tegenliggers krijgt in de avond uren.
Nadien vernam ik dat polycarbonate veel beter is en krasbestendig, maar dan heb je wel behoorlijk meer warmte nodig om te buigen.
succes
groetjes Puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver norby
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 15 feb. 2009 21:34 
Beste Leos,
Ik heb vroeger tijdens praktijkles perspex plastic, dit is het transparante plastic wat men gebruikt, gebogen door het boven een gloeiende stroomdraad te houden. Eerst goed warm maken en dan buigen, wel even in de juiste positie houden. De stroomdraad moet dmv een ringtrafo aangesloten worden, hiermee kun je ook de warmte regelen.
nb

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 windscherm buigen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven