Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

even een oliekeerringetje wisselen

Schrijver Halkema
Gast 
#1 | Geplaatst: 9 feb. 2009 19:42 
Zomaar even een berichtje over het wisselen van een van een oliekeerring van het schakel asje, had ik toch mijn motortje al te koop gezet omdat ik er heilig overtuigd van was dat dit weer een uit en een inbouw van het blok te weeg bracht. Kreeg ik uit de hoek van wieringewerf een uitnodiging om even langs tekomen? Werd mij vertelt dat het een klusje van niks was. Uiteraard was ik nog geen 500 meter onderweg en de hemelpoorten vonden het leuk om wat spoelwater los te laten, als je dan bijna 20km achter een oplegger moet blijven rijden word je daar niet vrolijker van alleen maar smeriger, dat beloofde wat voor die middag. Via motoport Hypo tochtje door gezet naar O.J. te Wieringewerf na een bakkie, blok moest een beetje koelen aan de klus begonnen, nou kwam ik er snel achter dat het woord KLUS schrijven bijna net zo lang duurt als de keerring verwisselen. Daarna nog het een en ander geboomd over de CX en wat voor defecten je kan oplopen. nou dacht ik toch redelijk thuis te zijn van bepaalde dingen maar, zo'n druilerig middagje onder carpoort gaf toch aan dat er nog veel te leren is. Dit in me achterhoofd opgeslagen en volgende dag eens de cx nagelopen, wat resulteerde in een ander stuur nieuwe gaskabels, gelijk maar olie en luchtfilter verwisselt en motorolie voor motors erin gegooid. Nu reed ik vanuit Wieringewerf al een stuk beter naar huis, hij rijd nu helemaal rustig en gelijkmatig ene die verkoop advertentie die kan de prullebak in nog een nieuw voorbandje voor de zomer en we zijn er weer helemaal klaar voor. Daarom wil ik graag O.J. bedanken voor zijn tijd en een middagje info/instructie.

iedereen een hoop veilige kilometers toegewenst

groeten Brommie

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#2 | Geplaatst: 9 feb. 2009 21:30 
Kijk Brommie zo werkt dat! Even een beetje moeite doen en voor je het weet onderhoud je je CX helemaal zelf!

Succes!

Ton

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 9 feb. 2009 21:50 
Zo zie je maar,

Een bezoekje aan O.J. naar aanleiding van een verkoopadvertentie omdat er zooooooveel mis was..... en kijk, nu heb je een goed rijdende CX, en een hoop geleerd er aan overgehouden.

Klasse OJ !

Harmony,
Hans.
( die eigenlijk ook een ringetje moet vervangen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 10 feb. 2009 08:19 
Hans wat is dat met die Ringetje aan de hand
neem het Maandag maar even mee groeten o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Peter1
Gast 
#5 | Geplaatst: 10 feb. 2009 08:36 | Aangepast door: Peter1 
Brommie: als je toch naar motoport Hyp gaat, breng eens een bezoekje aan
http://www.nubomotors.nl/

Het verhaal achter motorport en bovenstaande zal je wellicht bekend zijn.
Ik heb 2x irl contact gehad met motoport, maar ben niet zo te spreken over hun kundigheid en klantvriendelijkheid.
Kunnen ze nog wel wat van papa Gerard leren.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 10 feb. 2009 09:03 
Nou doe ik ook even een buideltje open Motoport Hyppo in de kop van Noord-Holland bestaat er geen betere motorzaak om je onderdelen daar te bestellen ,maar ja er zijn altijd aanloop jaren daar voor nodig
want de een er uit en de andere er in dat duurt weer jaren voordat dit weer 110 procent draaid maar afkatten doe ik dat niet
Wie goed zaait zal veel oogsten
dus voor Motorport Hyppo nog vele goeden jaren toegewenst
Ouwe_Jan
p/s de jaren beginnen nu te komen
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 even een oliekeerringetje wisselen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven