Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Wat nu weer ?

 
Schrijver Gertjan
Gast 
#1 | Geplaatst: 22 feb. 2009 20:22 | Aangepast door: Gertjan 
Ha vrienden !

Gisteravond kleppen gesteld en een nieuwe accu erin. Het was al iets aan de late kant maar het was droog dus waarom niet even een stukje rijden.
Heel de heisa van pak en laarzen en al dat spul weer uit de kast en hopla met de geruststellende gedachte dat alles in orde zou zijn richting Bruinisse kan gelijk de accu een beetje verder opladen.
Bij Oosterland begon de ellende, motor liep op 1 cilinder omdraaien bij de kruising en op 1 cilinder naar huis toch wel sterk zo'n CX haalt de 80 bijna op 1 pit maar ja als die andere cilinder er dan bijkomt wordt je min of meer onvoorbereid afgeschoten niet prettig dus. Me verder zorgen makend de CX de garage in en morgenochtend bij daglicht maar eens verder kijken.
Lekker uitgeslapen en maar eens kijken wat er op deed. Garage open en waar komt al die olie nu op eens vandaan ? Van een pakkingring van het klepdeksel die ik met mijn slaperige kop gisteravond niet goed heb gemonteerd aan beide kanten zelfs. Ik vond het versnellingspedaal al wat glibberig worden gisteren en had al wat vermoedens.
Ook de bougies hebben er kennelijk een hekel aan als de boel flink in de olie komt te staan.
Nu dan pakkingen vernieuwd (toch wel makkelijk zo'n pakkingset die klaar ligt) de boel weer dicht en een stuk rijden in de hoop dat het euvel verholpen was. Beetje in de buurt van het dorp blijven voor het geval dat moeders als nog met de auto moet komen om me op te halen.
Richting Zierikzee dan maar en ja hoor weer op 1 cilinder en niet juist opnemen,onder het rijden de linker boegiekap eraf en ja meteen raak die cilinder deed niet mee. Een poos onderweg verzinnen wat er aan de hand kon zijnen pruttelend naar huis. Thuis de kap er nogmaals af bij draaiende motor, misschien niet verantwoord maar wel effectief rechts er ook maar eens af dan maar en dat gaf een heel ander geluid knetterend wel te verstaan bij elke onsteking terwijl bij de linkerkap alles redelijk rustig bleef. Uiteindelijk de linkerkap eens flink op de bobinekabel geduwd en nog maar eens rijden gelukkig als vanouds ik kan weer rustig slapen.

P.S Ouwe Jan bedankt voor het aanbod maar SJK ligt nogal een stuk uit de buurt maar wie weet ?

Gertjan

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 22 feb. 2009 22:21 | Aangepast door: ouwe_jan 
Gertjan haal de weerstanden uit de bogie doppen trek het veertje wat er in zit de lengte van de weerstand uit en test dan even met een ohm meter of deze een goede doorvoer contact maak daarna monteren en je zult zien dat je nooit meer op een poot draaid
groeten o,j,
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver udent

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 feb. 2009 10:20 
WAAROM zitten die weerstanden er dan in???

Gr Theo.
theo cx ds

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 23 feb. 2009 10:48 | Aangepast door: Hansv 
Omdat er vroeger geen weerstand in de bougie zat....

Oh, dat bedoel je niet.

Waarom is die weerstand dan nodig, bedoel je dus....

Van Internet (dus niet noodzakelijk de waarheid)

Bougie's kunnen een ingebouwde weerstand hebben voor
radio/TV-ontstoring.
In de bougiedop kan ook een weerstand zitten van 5 k.


Deze SITE geeft een uitgebreide uitleg op pag. 7/8 over de werking van een CDI ontsteking. Ja, voor scooters enzo. Maar het principe is echt wel gelijk aan de beroemde/beruchte/vertrouwde CX-500 CDI ontsteking.

Harmony,
Hans.
( die soms wat opzoekt )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver puk
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 23 feb. 2009 10:54 
In dien er in de code op de kaarsen een "R" (weerstand) staat, dan heeft deze kaars reeds een ontstoorder van 5000ohm ingebouwd ( wat vroeger niet was) , samen met de ontstoorde bougiekoppen geeft dat 10.000ohm wat duidelijk veel te veel is, vandaar dat Jan adviseerd om de weerstanden uit de koppen te doen en ontstoorde kaarsen te steken, waarbij je bij iedere kaars wissel ook steeds nieuwe weerstanden hebt .
mvg Puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Wat nu weer ?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven