Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

REmorquevervoer

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Znoek
Gast 
#1 | Geplaatst: 1 maart 2009 10:24 | Aangepast door: Znoek 
Beste clubleden, ik ga deze week mijn CX ophalen met de remorque, nu had ik graag van de ervaren mannen de tips en tricks van zo'n transport eens op een rijtje gehad.
wat ik al zeker ga maken is een frame met balkjes op de bodem van de remorque zodat de wielen stevig staan. voor de rest dacht ik hem gewoon stevig vast te riemen in alle richtingen.
wat denken jullie? eventuele foto's van jullie remorque, methode?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 maart 2009 15:47 
Wat is dat, een remorque?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 maart 2009 15:57 
Even gegoogeld:

zoiets dus

Schrijver gompie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 1 maart 2009 16:15 
Ik dacht al: een sjieke manier om je CX voor een tweede keer ten grave te brengen...
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver Floris
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 1 maart 2009 16:34 
Ik heb gisteren 4 motoren versleept met wat we in Nederland een karretje noemen, dus ik denk dat ik het wel kan uitleggen. Wat je nodig hebt:
- een karretje met een laadvloer van 2,5 meter lengte
- (in Nederland: extra kentekenplaat)
- een oprijplank, lengte ongeveer 2 meter
- 4 spanbanden (dus GEEN touw)
- een maatje die jou gaat helpen

Daar gaat-ie:
- leg de plank tegen de achterkant van de laadvloer
- rol de motor op de kar (jij loopt links en houdt het stuur vast, je maatje duwt mee aan de rechterkant van de motor) totdat hij helemaal tegen het voorschot van het karretje aan staat
- zet de motor op de zijstandaard
- rust even uit en prijs jezelf gelukkig dat het ding niet van de plank is afgedonderd
- neem de eerste spanband en rijg de bovenkant om de linker vorkbuis (vlak boven de onderste kroonplaat)
- zet de onderkant van de spanband schuin naar voren en rijg 'm in ter hoogte van de laadvloer
- zet de eerste spanband slapjes vast
- de tweede spanband gaat om de rechter vorkbuis, zet die zo strak vast dat de motor verticaal komt te staan
- haal nu stap-voor-stap de eerste en tweede band aan, zodat de voorvork wordt ingeduwd en de motor netjes verticaal komt te staan
- spanband 3 en 4 haal je door de veren van de schokbrekers en zet je schuin naar achteren vast
- de motor staat nu solide vast, je moet wel rustig rijden over kasseien

Afladen gaat in omgekeerde volgorde: spanband 3 en 4 los, zijstandaard uitklappen, spandband 1 en 2 stap-voor-stap lossen. Van de plank afrijden is iets lastiger. Je moet dan de voorrem gebruiken om de achterwaartse snelheid te doseren.

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#6 | Geplaatst: 1 maart 2009 17:02 
ok nu weet ik ook wat ie bedoeld met zo'n remorque (ik had vanmorge geen zin in googlen, was nog beetje vroeg) zo heb ik ook eens mijn cx vervoerd, gewoon met zijn neus tegen de voorkant rechts in de hoek gezet en zijn kont links tegen de zijkant geschoven (nou ja gewoon, met z'n 2e) op de zijstandaart laten staan en vastgezet met eh.... das alweer lang geleden, kan je wel vertellen dat wij maar 9,5 km hoefde over een rustige binnenweg.

groetjes werner (heeft nu vrienden met een motortrailler)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 1 maart 2009 17:51 
Het kan zo:
Motoraanhanger

of zo: aanhanger
of....
Marcel
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Engeltje

Moderator 
#8 | Geplaatst: 1 maart 2009 18:20 | Aangepast door: Engeltje 
Over een motortrailer gesproken.....

Coen weet er alles van... Als ik alleen al zal zeggen: Groene Draeck ophalen in Zeeland.

De club kon gratis een motor krijgen, nou ja gratis..... Onderweg werden we aangehouden door de politie omdat er geen spatbordjes opzaten...heeft ons nog een boete gekost...zo rond de 80 Eurodus die motor was op een gegeven moment niet meer gratis ....Was echt wel balen hoor, maar het goed gekomen, want ik heb later deze motor van Coen gekregen, dus ik blij

Ik wil alleen hiermee zeggen dat je wel moet oppassen hoe je een motor wilt vervoeren en of je aan alle eisen van de wet voldoet, ander sta je nog wel eens raar te kijken.

Lieke
(die toen nog niet wist dat ze haar eigen motor gehaald heeft :up
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een witte Silverwing. Maar nu vooral rijd op een paarse GL1500span Harry.

Schrijver Znoek
Gast 
#9 | Geplaatst: 1 maart 2009 20:50 
Wow bedankt voor de leuke reacties,
ik heb dus een grote kar of remorque ( das frans, vlaams) een dubbelasser van 2.40 m lang en een beer van een schoonvader die wilt meegaan
ik heb vandaag met balkjes op de bodem een goot gemaaktzodat de wielen niet wegkunnen, en ga hem dan gewoon int midden recht vastzetten met spanlinten. rijplank neem ik ook mee die mag ik lenen van een vriend.
Morgen gaan we hem ophalen, dan staat het beestje eindelijk bij mij en kan ik hem beginnen liefkozen haha.

Schrijver Znoek
Gast 
#10 | Geplaatst: 1 maart 2009 20:52 
ohja Marcel ik rij dus met die dubbelasser ook achter men blauwe 205
dat ziet er vet uit dan hoor haha...

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 1 maart 2009 23:39 
Ik hoop, dat de motor er niet doorheen zakt (toch een dikke 200kg.)
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Znoek
Gast 
#12 | Geplaatst: 2 maart 2009 07:29 
Het is een redelijk nieuwe remorque Honkie Tonkie, en daar mag 750 kg op, dus dat komt wel goed. er zit een stevige betonplex in

Schrijver noman
Gast 
#13 | Geplaatst: 2 maart 2009 08:09 
LET OP !!

Tegenwoordig moet je ook een net over je lading spannen.
Dit is nog maar een paar maanden zo geloof ik dus ze zullen daar vast streng op controleren.

Jan.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 2 maart 2009 08:56 | Aangepast door: ouwe_jan 
dat is toch wat
nu is de aanhanger weg en ik ook
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Znoek
Gast 
#15 | Geplaatst: 2 maart 2009 13:31 
een net? In belgie? dat heb ik nog nooit gehoord ik heb trouwens geen net

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 REmorquevervoer

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven