Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Garantie accu

Schrijver noman
Gast 
#1 | Geplaatst: 2 april 2009 11:52 
Hoi,

Vraagje algemeen, hoe lang krijg je gemiddeld garantie op een motoraccu?
Die van mij begaf het na krap een jaar, en de motorzaak zegt nu dat op een motoraccu altijd maar een half jaar garantie zit.
Wat zijn de ervaringen van jullie?

Jan.

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 2 april 2009 12:23 | Aangepast door: MAST 
Jan, bij Varta Garantie Varta spreken ze van 12 maanden garantie voor een motorfiets accu.
Bij dit bedrijf spreken ze van een jaar of een half jaar, afhankelijk van het type accu.
Bij motozoom heb je 1 jaar garantie op bv een Saito accu.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 april 2009 12:25 | Aangepast door: ouwe_jan 
Daar heeft de motorzaak gelijk in
Je moet weten een accu die niks doet daar worden de loden platen hard van en hoe meer de accu moet werken des te zachter blijven de platen
Maar laat de motorzaak maar met de garantie papieren voor de dag komen ,want een accu die ook in een motorzaak staat gaat kwai productie achteruit
Heel voornaam ook is de aanmaak datum
laat die motorzaak jou dat maar eens zeggen de datum die er op staat
groeten o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver noman
Gast 
#4 | Geplaatst: 2 april 2009 13:13 
Hoi,

De accu staat nog bij de motorzaak, ik heb gezegd dat ze die mochten stoppen op een plaats waar de zon nooit schijnt.
Die zie ik dus nooit terug....
Ik ben nou eenmaal een stugge, opvliegende Fries en neem geen blad voor de mond.
Liever koop ik gewoon een nieuwe accu ergens anders, dus we zullen het wel nooit weten...
Wat ik opmaak uit jullie berichten is eigenlijk dat er gemiddeld toch wel een jaar garantie gegeven wordt, of heb ik het mis?

Jan.

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 2 april 2009 14:05 | Aangepast door: MAST 
Hallo Jan, ik denk dat je meestal recht op een jaar garantie hebt. Kijk eens op deze consumenten site.
Dat verhaal gaat over elektronica en witgoed, maar volgens mij geldt dat verhaal voor meerdere producten.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Lemmy
Gast 
#6 | Geplaatst: 2 april 2009 22:06 
Volgens mijn geldt inderdaad ook een minimum van 1 jaar. Waarom het bedrijf dat Marcel eerder aangehaalde op een bepaald type accu maar een half jaar garantie zit is mij eigenlijk een raadsel. Ik was en ben in de veronderstelling dat volgens de wet de minimumduur van de garantie op nieuwe producten 1 jaar is. Na dit jaar is er overigens nog steeds sprake van garantie; je mag immers verwachten dat ook een accu langer dan 1 jaar meegaat (tenzij er sprake is geweest van onzorgvuldig gebruik).

De consumentensite waar Marcel het in zijn 2e bericht over over heeft, spreekt overigens ook over 2 jaar garantie op grond van de Europese wetgeving. Hoe ik dat nu moet vertalen naar de Nederlandse situatie weet ik eigenlijk niet.

In ieder geval, bij welke waardeloze zaak heb je die accu gekocht? (als mede-Fries kan ik daar dan rekening mee houden) ;)

Schrijver Sjoerd Bloem
Gast 
#7 | Geplaatst: 2 april 2009 22:29 | Aangepast door: Sjoerd Bloem 
Lit die net op'e kop sitte.

De leverancier heeft op basis van de 'normale' levensduur garantie te verlenen. Er moet dan geen sprake zijn van verwijtbaar onjuist of ruw gebruik.
Dit is wetgeving en gaat boven de papieren garantie van de leverancier. Een aangetekende brief naar de leverancier wil wel eens helpen.

Of je deze moeite wilt nemen bepaal je natuurlijk helemaal zelf, maar de kans dat de leverancier aan het kortste eind trekt is vrij groot.

Hier de link naar een voorbeeld brief.

Ook ik hoor graag welke zaak het betreft.

Oant sjen,

Sjoerd.

Schrijver noman
Gast 
#8 | Geplaatst: 3 april 2009 08:34 
undefined:
In ieder geval, bij welke waardeloze zaak heb je die accu gekocht? (als mede-Fries kan ik daar dan rekening mee houden) ;)

Hoi, de motorzaak waar ik het over heb is Henk vd Wal in Nijland.
Ik heb wel meer over de zaak gehoord, ook reparaties schijnen niet altijd goed te gaan.

Ik heb gisteren nog een mail naar hun gestuurd waarin ik opheldering gevraagd heb omtrent de beperking van het recht op garantie.
Ik heb hun een termijn van 3 werkdagen gegeven om te reageren.
Natuurlijk is dit niet de formele weg om het te doen, maar wellicht dat het op deze manier weer tot een dialoog kan komen.
Ik wacht dat eerst af, daarna zie ik wel wat ik verder nog ga ondernemen...

Jan.

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#9 | Geplaatst: 3 april 2009 08:54 
heb ooit eens een motor gekocht model bakfiets; goldwing en toen ik na een paar maanden terug ging met een lein gaatje in de uitlaat zei die motorzaak; 3 dingen zijn slijtage onderdelen waar ik geen garantie op kan geven; banden uitlaat en accu...

hij heeft nog aangeboden om van een andere goldwing de uitlaten te verwisselen, maar hij had steeds als ik belde niets staan, zelf maar bij een ander laten lassen

groetjes werner (3 jaar geen probleem gehad met die accu)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver voorbijganger
Gast 
#10 | Geplaatst: 3 april 2009 21:09 
Ook ik kreeg bij een vers aangeschafte accu in het Friese Dokkum een briefje erbij dat de garantie een half jaar bedraagt.
Dus nou hoop ik niet dat die accu dan de geest geeft. Dat was bij asd automarterialen die zit in Dokkum en leek (Gr).
merk onbekend.sinees denk ik

Schrijver noman
Gast 
#11 | Geplaatst: 3 april 2009 21:27 
undefined:
Ook ik kreeg bij een vers aangeschafte accu in het Friese Dokkum een briefje erbij dat de garantie een half jaar bedraagt.

Zouden er in Friesland soms andere wetten gelden?

Jan.

Schrijver noman
Gast 
#12 | Geplaatst: 9 april 2009 15:33 
De motorzaak heeft niet op mijn e-mail gereageerd, ik denk er nog over na om het met een voorbeeldbrief zoals eerder in dit topic werd voorgesteld te proberen.

Wel ga ik in ieder geval door met het waarschuwen voor deze slechte motorzaak.

HENK VD WAL MOTOREN UIT NIJLAND...ALS JE GARANTIE VERWACHT HIER NIETS KOPEN!!

Jan.

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Garantie accu

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven