Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Onderhoudsbeurt door Marco

Schrijver Oeroeboeroe

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 17 april 2009 22:10 
Nou, weer helemaal heel thuis. Ik was dus vandaag voor een onderhoudsbeurt aan mijn GL650 bij Marco geweest..

Het was of de goden met mij waren..
Eerst het weer.. het leek erop dat vandaag een dag met zware stortbuien zou worden..
nou onderweg van Voorhout naar Biddinghuizen, (~ 120 Km..) slechts 3 druppels regen gezien.. (ze misten me op een haar na ) verder begon de zon te schijnen.
Bij Marco aangekomen, even kennis gemaakt, de motor op de brug, en omdat hij toch nog warm was, meteen de olie eruit. Toen maar een kopje koffie, (Met Koek, wel zelf meenemen, want dat wordt op prijs gesteld)
verder de andere olien er uit.. cardan...
kleppendeksels eraf ook de bougies eruit natuurlijk (voor dit soort dingen moet je natuurlijk wel een expert zijn, om de juitste volgorde te gebruiken..)
Kleppen gesteld, Marco de rechterkant, en ik de linker (volgens Marco ook meteen de moeilijkste.. hij laat je wel de moeilijkste dingen doen, zoals uren naar een busje van de voorste buddy zoeken, terwijl die in de jiffy hangt. Leuk hoor!! :D ) Maar heel veel geleerd, in korte tijd.. Koppelings kabel vervangen, Oliekeerringen van schakelas, en Koppeligs as.. dus ook even Koppelingsdeksel eraf.. Oliefilter vervangen..
Door inspectie dop ook even gecontroleerd of de distributie ketting nog goed is.. kon nog zeker wel een 20.000 km mee...
Remmen gecontroleerd, voor nog helemaal goed.. achter goed vies... dus goed gereinigd, en de as, en de tandwielen (zagen er ook nog prima uit) weer een lik vet, zodat het weer een hoop kilometertjes voort kan.. (ik zei al dat de goden ons goed gezind waren, en ik werd steeds blijer... maar dat ging later nog even veranderen....)
Bij het weer plaatsen van het achterwiel, een lastige klus, bleek er wat speling op de achterbrug te zitten.. nou ja. even de bovenkant van de prolink vast zetten... Aaaargh... nog steeds speling.. en goed ook... op het scharnierpunt van de achterbrug.. Ook Marco werd een beetje bleek.. Ik dacht "het ging al te goed.."
Maar ook hiervoor had Marco een oplossing, hoewel hij dit nog nooit had meegemaakt.. we (Marco eigenlijk) dacht dat het lager kapot was.. maar daar waren de goden weer.. ons weer goedgezind.. de borging en afstelling waren enigzins los. dus..... even eruit gehaald, beetje vet... en er weer in, en geborgd.. (Marco, hij rijdt weer heerlijk in de bochten, en bij het remmen, "trekt" hij niet meer.. )
Choke kabel ook even veranderd,, en nog een paar kleine dingetjes..
Al met al, dingen die bij de "motor" garage om de hoek niet gevonden zouden zijn.. dit door de kennis en ervaring van Marco.. Ik heb een hoop geleerd om dingen zelf te kunnen doen, weet nu ook dat mijn "Dwarsligger" in prima conditie is voor het komende seizoen, en alle volgende.. Zoals Marco in zijn aanbieding aangaf, ook alleszins billijk (bij de motorboer om de hoek wasi ik zeker meer kwijt geweest).

Ik heb nu een goede status, en rij met een gerust hart, en met de goden..

(terug ging ik ook veel harder, harder dan mijn bedoeling ooit geweest was.. zeker doordat het allemaal goed aanvoelde.. Normaal rij ik rond de 100.. maar ineens, met het zonnetje in mijn gezicht.. constateerde ik dat ik al 150 reed Niet goed, maar wel lekker!)

Marco, Bedankt!

Groeten,

Dick
Als ik er onderdoor kan rennen is het groter dan ikke...

Schrijver emiel
Gast 
#2 | Geplaatst: 18 april 2009 10:23 | Aangepast door: emiel 

Goed om te lezen dit soort stukjes!
Natuurlijk ook fijn voor jezelf als je weet dat je trouwe fiets nog een hele tijd mee kan!

Groetjes en genietze,

Emiel & Andrea

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 18 april 2009 10:39 

Mooi he...

groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Znoek
Gast 
#4 | Geplaatst: 18 april 2009 10:45 
Ik ben jaloers!!!! Ik wil ook naar Marco...

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 18 april 2009 12:32 
Kan toch, gewoon even bellen en ik zet je op de lijst.
Tel 0321 312336 of 0657731866
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Peter1
Gast 
#6 | Geplaatst: 18 april 2009 14:28 
Mooi verhaal en hulde voor Marco

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 18 april 2009 16:25 
Dick hoe is het met mijn toerenteller afgelopen al gemonteerd
O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Oeroeboeroe

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 18 april 2009 22:10 
Hoi allemaal,

even van boven naar beneden,

@ Emiel & Andrea, ja helemaal blij dat hij nog Jaren en jaren meekan, Vileda zeem?? jaar na jaar, na jaar....

@ Marco, ja zeker mooi..

@ Znoek,
Marco bellen of mailen,, schijnt dat er nu wel een wachtlijst is tot na de zomer hahaha nee grapje, bel of mail Marco, en hij zal je zeker goed en Professioneel helpen.. en dat is mijn mening!!!

@ OJ

Nee, Toerenteller nog niet gemonteerd, hij ligt ondertussen wel klaar en gepoetst op de werkbank, en morgen, na het schilderen van de schutting ga ik er denk ik aan beginnen..
Ben jij al verder met de buddy overtrek? moet ik ook nog doen..

heb vandaag mijn DAX even onderhanden genomen, (met de wijze lessen van afgelopen vrijdag in het achterhoofd) olieververst, kleppen gesteld (een was te strak, en de ander te ruim.. ) rijdt weer als nieuw..

Groeten,

Oeroeboeroe,

die steeds blijer is.. door het weer, de staat van zijn "Dwarsligger" zelf het DAXje gedaan, en ........
Als ik er onderdoor kan rennen is het groter dan ikke...

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Onderhoudsbeurt door Marco

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven