Nou, weer helemaal heel thuis. Ik was dus vandaag voor een onderhoudsbeurt aan mijn GL650 bij Marco geweest..
Het was of de goden met mij waren..
Eerst het weer.. het leek erop dat vandaag een dag met zware stortbuien zou worden..
nou onderweg van Voorhout naar Biddinghuizen, (~ 120 Km..) slechts 3 druppels regen gezien.. (ze misten me op een haar na
) verder begon de zon te schijnen.
Bij Marco aangekomen, even kennis gemaakt, de motor op de brug, en omdat hij toch nog warm was, meteen de olie eruit. Toen maar een kopje koffie, (Met Koek, wel zelf meenemen, want dat wordt op prijs gesteld)
verder de andere olien er uit.. cardan...
kleppendeksels eraf ook de bougies eruit natuurlijk (voor dit soort dingen moet je natuurlijk wel een expert zijn, om de juitste volgorde te gebruiken..)
Kleppen gesteld, Marco de rechterkant, en ik de linker (volgens Marco ook meteen de moeilijkste.. hij laat je wel de moeilijkste dingen doen, zoals uren naar een busje van de voorste buddy zoeken, terwijl die in de jiffy hangt. Leuk hoor!! :D ) Maar heel veel geleerd, in korte tijd.. Koppelings kabel vervangen, Oliekeerringen van schakelas, en Koppeligs as.. dus ook even Koppelingsdeksel eraf.. Oliefilter vervangen..
Door inspectie dop ook even gecontroleerd of de distributie ketting nog goed is.. kon nog zeker wel een 20.000 km mee...
Remmen gecontroleerd, voor nog helemaal goed.. achter goed vies... dus goed gereinigd, en de as, en de tandwielen (zagen er ook nog prima uit) weer een lik vet, zodat het weer een hoop kilometertjes voort kan.. (ik zei al dat de goden ons goed gezind waren, en ik werd steeds blijer... maar dat ging later nog even veranderen....)
Bij het weer plaatsen van het achterwiel, een lastige klus, bleek er wat speling op de achterbrug te zitten.. nou ja. even de bovenkant van de prolink vast zetten... Aaaargh... nog steeds speling.. en goed ook... op het scharnierpunt van de achterbrug.. Ook Marco werd een beetje bleek.. Ik dacht "het ging al te goed.."
Maar ook hiervoor had Marco een oplossing, hoewel hij dit nog nooit had meegemaakt.. we (Marco eigenlijk) dacht dat het lager kapot was.. maar daar waren de goden weer.. ons weer goedgezind.. de borging en afstelling waren enigzins los. dus..... even eruit gehaald, beetje vet... en er weer in, en geborgd.. (Marco, hij rijdt weer heerlijk in de bochten, en bij het remmen, "trekt" hij niet meer.. )
Choke kabel ook even veranderd,, en nog een paar kleine dingetjes..
Al met al, dingen die bij de "motor" garage om de hoek niet gevonden zouden zijn.. dit door de kennis en ervaring van Marco.. Ik heb een hoop geleerd om dingen zelf te kunnen doen, weet nu ook dat mijn "Dwarsligger" in prima conditie is voor het komende seizoen, en alle volgende.. Zoals Marco in zijn aanbieding aangaf, ook alleszins billijk (bij de motorboer om de hoek wasi ik zeker meer kwijt geweest).
Ik heb nu een goede status, en rij met een gerust hart, en met de goden..
(terug ging ik ook veel harder, harder dan mijn bedoeling ooit geweest was.. zeker doordat het allemaal goed aanvoelde.. Normaal rij ik rond de 100.. maar ineens, met het zonnetje in mijn gezicht.. constateerde ik dat ik al 150 reed
Niet goed, maar wel lekker!)
Marco, Bedankt!
Groeten,
Dick
Als ik er onderdoor kan rennen is het groter dan ikke...