Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Workshop kleppen stellen bij Marco

Schrijver oldsnowman
Gast 
#1 | Geplaatst: 29 mei 2009 21:31 
Hoi,
ik ben gisterenavond naar Marco Becker in Biddinghuizen geweest voor een avondje kleppen stellen en distributieketting spannen/vervangen. Omdat ik niet zo'n sleutelaar ben was het voor mij een hele uitdaging Tegen half acht was ik er en waren de andere deelnemers (4) al gearriveerd. Na een kop koffie kregen we per 2 man een motorblok met het benodigde gereedschap en begonnen we onder de deskundige uitleg van Marco met sleutelen. Ieder stelde van "zijn kant "de inlaat en uitlaatkleppen, na eerst het juiste bovenste punt van de zuiger opgezocht te hebben ( nooit gedacht dat je daar een verkeerde en de juiste kon vinden) Ook de slijtage van de stelschroefjes kreeg de nodige aandacht. Een braampje of een stukje eraf maakt een heel verschil met een nette en gave. ( zoiets kleins en dan zo'n verschil) Nadat we dit voldoende beheersten werd overgegaan tot uitleg en stellen van de distributieketting. Als toetje hebben we daarna ook nog gezamelijk een distributieketting vervangen.
Door de duidelijke uitleg en het in de praktijk oefenen zonder bang te zijn voor schadelijke gevolgen mag ik namens de deelnemers wel zeggen dat deze avond een groot succes was.
Marco bedankt dat je deze workshop hebt gehouden ik had hem niet willen missen.
Na nog een kleppenstelsleuteltje, prima voelermaatjes en een nieuw remvloeistofpotje voor op mijn 500E te hebben gekocht ging ik even na 22 uur weer naar huis in de wetenschap dat ik in het vervolg mijn kleppen zelf stel

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 30 mei 2009 08:37 
Mooi verhaal. Dat vind ik leuk om te lezen. Ik weet ook dat Cor Vermeulen ( mede deelnemer aan deze avond) een verhaal geschreven heeft, en dat naar de des betreffende heren heeft gestuurd om het op de site te laten zetten.

Voor de mensen die ook een workshop bij willen wonen, houd de site in de gaten of stuur me een mail. Marcobecker@zonnet.nl

Bedankt voor je verhaal, en ik ben blij dat het goed bevallen is. Het was voor mij de eerste keer dat ik een workshop gaf. Dus ook ik was wel wat zenuwachtig. Achter af had ik er wel schik van. Ik had ook wel het gevoel dat ik iets kon vertellen en over dragen.

Groetjes marco Becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver sieds

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 30 mei 2009 10:45 | Aangepast door: sieds 
He Hans,

Ik sluit mij helemaal bij jouw verhaal aan.
Was een geslaagde, verzorgde avond.
Een avond vol informatie met zelf sleutelen.

Marco is een gedreven en zeer kundige jongen die echt alles over de CX weet.
Een garagebox, letterlijk vol met onderdelen, blokken etc.

Bij iedere vraag trekt Marco een laatje open en laat dan e.e.a. zien met een voorbeeld, prachtig.

Dat hij dit initiatief neemt voor de CX en Silverwing club vind ik alleen al geweldig.

Met andere woorden ik kan deze workshop van harte aanbevelen en wie weet in het najaar een workshop "groot onderhoud" met remmen, olie filters etc.

Marco bedankt.

Groeten Sieds
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 mei 2009 12:39 
Niet op de zaken vooruit lopen Sieds.
Ik ben nog niet toe aan dat onderdeel.
Ik zal dan voor die workshop ook weer een hoop zaken klaar moeten leggen.
Laat ik me voorlopig even houden tot het kleppen stellen.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Oeroeboeroe

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 30 mei 2009 22:28 
Ik had er ook alle vertrouwen in dat het een succes zou worden, ik had met de onderhoudsbeurt de zelfde ervaring.
Goed advies, en ontzettend veel kennis bij Marco.
Kunnen we je herseninhoud niet op een SD kaartje zetten?
Juist deze kennis houdt onze motoren draaiende, ook de "experimenten" zoals met zuigerveren. geven bllijk van grote kennis en durf.

Marco, ga zo door, in de hoop dat je "leerlingen" je ooit kunnen evenaren..

Groeten,

Dick

Die er niet bijwas, om dat zijn klep(en) al gesteld waren..
Als ik er onderdoor kan rennen is het groter dan ikke...

Schrijver sieds

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 3 juni 2009 14:55 | Aangepast door: sieds 
Even testen, een album aangemaakt met foto's van de workshop

FOTO'S

Groeten Sieds en het werkt
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Workshop kleppen stellen bij Marco

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Ron ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven