Ja, dit is een thread die weer overloopt van hollandse truttigheid. Waar een motorfiets toch vooral bedoeld is een gevoel van vrijheid en individualiteit te creeren (alhoewel we wel allemaal als groepsbeesten gaan samenklonten in Boekel omdat we nou eenmaal een niet courante, onder de maat presterende overjarige fiets hebben met ongeveer hetzelfde blok en dito mankementen) zijn er toch weer mensen die er trekhaken op willen hebben zodat ze net zoveel mee kunnen nemen als een Opel Astma, VW Polio, Renault Clico of een Mitsubsidie Clysma, hetgeen ook geldt voor mensen die er allerlei kunstof badkuip-achtige constructies op gaan schroeven om maar uit de wind te zitten, terwijl de meeste cabriobzitter 10-duizenden euros extra uitgeeft om juist wel met hun smoel in de wind te zitten! En dan willen we, met een motor die, hoe oud en beroerd afgesteld dan ook, zelfs met een trek- scheur- en sleurpartij in de Angstaanjagende Ardennen nog 1:20 rijdt , die motor nog op LPG gaan laten rijden omdat het economischer is? Waar hebben we het nou over? Gaan we straks nog motoren met airco krijgen (die Goldwing-watjes hebben dat vast al) zijkoffers van Krause met voortenten, Alpenkreuzer topkoffers met doushe en toilet? Ja, BMW is zelfs al bezig met airbags voor de motor(serieus!) Kom op zeg, motorrijden is puur, je smoel in de wind , vliegen tussen je tanden, de geur van hete olie, benzine en rubber, adembenemende hitte uit je blok bij het stoplicht, een zere nek, dooie kont en tintelende armen en handen en vooral een droge strot na een lange rit. En dan heb je lekker gereden, moe en kapot gevochten met de weg en de elementen. Dan weet je weer dat je een motorrijder bent, en niet een Astra-rijder op het verkeerde voertuig....
Groeten,
Ray (die trouwens wel een Guzzi met zijspan kent waar gas in de zijspan ligt. Is ook nog een automaat!) |