Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Reserve blok

Schrijver Sjoerd Bloem
Gast 
#1 | Geplaatst: 9 juni 2009 22:18 
Zachtjes zit ik te denken aan een reserveblok voor mijn GL 500. Hij loopt als een zonnetje en heeft nu rond de 50.000 kilometer gelopen (of gereden).
Ik heb twee vragen.

1: Wat is een redelijke prijs voor een aantoonbaar goedlopend, al dan niet gereviseerd blok.

2: Wat is een acceptabele kilometerstand voor een blok. Er is me recent 1 aangeboden met 100.000 kilometer maar dat durfde ik niet aan. De prijs was onder de 100 euro, maar is zo'n 'ervaren' blok niet een extra vatbaar voor nare gebreken.

Kortom ervaringsdeskundigen geef mij raad.

Als vast bedankt,

Sjoerd.

Schrijver Znoek
Gast 
#2 | Geplaatst: 9 juni 2009 22:25 
Er wordt gezegd dat bij een blok met matige kilometerstand ( ongeveer een 100 000 ) de kinderprobleempjes al weg zijn, en het nog even duurt voor de echte slijtageproblemen komen.
dus mss wel een goede zaak?
maarja wanneer ben je echt zeker van km standen en hoe het is onderhouden? Ik vrees nooit

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 9 juni 2009 23:52 
Hallo Sjoerd,

een blok is alleen "bekend goed" als je er zelf een jaartje of zo mee gereden hebt!

Als ie nu goed loopt met 50000Km, dan je geld besteden aan goed onderhoud en het kan nog lang mee. Als je een blok koopt wat je niet kent krijg je vaak interessante verrassingen, reken er bij voorbaat op dat je eraan zal moeten sleutelen, valt 't misschien nog mee.

En 100 Euro vindt ik een normale prijs voor een blok waarvan je denkt/hoopt dat 't goed is. Heb ik pas ook nog betaald, en jawel, verrassing !

plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#4 | Geplaatst: 10 juni 2009 10:00 
Hoi Sjoerd,

Ik sluit me helemaal bij Frans aan maar heb nog wel een paar dingen waar ik altijd erg op let als ik een blok beoordeel.
Ik kijk vooral ook naar sporen van sleutel werk, gaafheid/orgine van de bouten en moeren, dit geeft een goed beeld van de deskundigheid van de sleutelaars uit het verleden.
Ziet een blok er sterk versleuteld uit en vind je hier en daar moeren en bouten die niet orgineel zijn dan zou ik het lekker laten staan of er weinig voor betalen. Wat ook iets zegt is de manier waarop het blok opgeslagen staat, zijn de inlaatpoorten en uitlaatpoorten afgesloten enz. De buitenkant van het blok vertelt je veel over zijn geschiedenis.

Maar zoals de plastisch chirurg zei tegen zijn patient die een neus correctie wilde; meneer hoe dan ook het is en blijft een gok!

Succes!

Ton

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Reserve blok

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven