Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

14 examen praktijk, tips en tricks?

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Znoek
Gast 
#1 | Geplaatst: 20 juni 2009 15:31 
Hey mannen, het komt dichterbij en het ligt vast: de 14de heb ik smorgens mijn laatste lesje en in de namiddag mijn examen. Ik zou nog is dringend de maneuverkes wa moeten oefenen : achtjes enzo...
voor de rest ist een examen met de rijschool, dus ook hun honda motor, die is wat nieuwer als mijn cx, maar ook goed hé.
hopelijk gaat het goed...
geoefend op de baan heb ik al genoeg

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 20 juni 2009 15:47 
Goed voor je kijken en vooral goed de zijstraten in de gaten houden. zodat de examinator weet dat je oplet en om er zelf zeker van te zijn dat ze je niet omverrijden (autorijders zijn half blind).
Bij inhaal maneuvres goed over je schouderkijken, misschien heeft iemnad hetzelfde idee. dat geld ook bij het wisselen van rijstrook.
Houd je aan de snelheid die veilig is op dat stuk weg. krijg je commentaar van de examinator leg dan uit waarom je langzamer reed. (klinkers zijn gladder dan asfalt, zand op de weg belemmert je remweg) alleen zeggen dat je het niet veilig vond is voor hem extra reden je te laten zakken (lullig maar waar).
En verder genieten van het rondje rijden. misschien mag je wel vaker rijden dat iemand achter je aanrijd.

succes cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver coevorden
Gast 
#3 | Geplaatst: 20 juni 2009 15:48 
Kun je nagaan, dat ik nog examen gedaan heb zonder helm.

Schrijver Arcath
Gast 
#4 | Geplaatst: 20 juni 2009 18:24 
Hey znoek!

Wat betreft de maneuverkes, goed kijken waar je heen wilt, dan kom je der wel.

Tijdens de rit in 't verkeer, bij afslaan goed spiegelen EN goed in de dooie hoek kijken bij ELKE bocht.
(ik ben afgelopen maandag gezakt hierop 2x vergeten)

Verder gewoon rijden als altijd, niet extra je best proberen te doen.

Verder houden de examinators in Holland van het "vlotte doorrijden" zonder te racen.

Veel succes!

Schrijver Znoek
Gast 
#5 | Geplaatst: 20 juni 2009 19:09 
Merci mannen, vlot rijden zal me wel lukken, al dat overdreven gekijk wordt moeilijker maarja... regels he

Schrijver Znoek
Gast 
#6 | Geplaatst: 14 juli 2009 08:50 
Vandaag is het zover, stress!
Duim voor me aub, deze nammidag ga ik ervoor!

Schrijver Engeltje

Moderator 
#7 | Geplaatst: 14 juli 2009 09:05 
Succes Znoek....

We zullen het wel lezen of het gelukt is.
Het weer is goed, niet te koud of te warm en geen regen.

Lieke
(die nu al voor Znoek zenuwachtig is.....examenvrees, al is het niet voor haarzelf en zeker blij is dat ze haar bewijs gehaald heeft)
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een witte Silverwing. Maar nu vooral rijd op een paarse GL1500span Harry.

Schrijver Znoek
Gast 
#8 | Geplaatst: 14 juli 2009 09:28 
Bedankt Engeltje als het lukt zie je me zeker op SJK hé, en anders... probeer ik het morgen gewoon nog een keer!!!
looool

Schrijver dreester
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 14 juli 2009 18:22 
nou, en? wat is het geworden?

Schrijver Engeltje

Moderator 
#10 | Geplaatst: 14 juli 2009 18:33 
Ik ben ook wel nieuwsgierig..........
zit al de hele tijd de site in de gaten te houden.........

Of zou het niets geworden zijn...omdat er geen reactie komt........of zou het zo zijn dat het een late examen was...

Alleen Znoek kan het weten.....

Lieke :girldie het ook wel spannend vindt)
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een witte Silverwing. Maar nu vooral rijd op een paarse GL1500span Harry.

Schrijver Znoek
Gast 
#11 | Geplaatst: 14 juli 2009 18:40 | Aangepast door: Znoek 
Hey vrienden! Ik ben terug gekeerd onder de levenden en ik ben met glans geslaagd voor het examen, geen opmerkingen.
Het duurde zo lang omdat we om half drie begonnen en met twee waren. Ik ben pas een half uurtje thuis, en heb al een flesje cava op van de vriendin, op de uitslag.
nu kan ik met een gerust hart naar Balen en SJK.
Ik ben echt heel blij en ga morgen men cx'je wat verwennen ( veel poetsen en een nieuw luchtfiltertje) dat heeft ie ook wel verdiend...
groetjes en bedankt voor de steun

Schrijver Znoek
Gast 
#12 | Geplaatst: 14 juli 2009 18:42 
Ik denk trouwens dat Lieke haar gedenk geholpen heeft, ik voelde gans de weg iets Lieke achtig in mijn linker klein teentje hihi

Schrijver MAST

Moderator 
#13 | Geplaatst: 14 juli 2009 18:48 
Erik, gefeliciteerd ! Nu lekker de weg op met je CXje.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Znoek
Gast 
#14 | Geplaatst: 14 juli 2009 18:52 
Merci Marcel, doen we hoor het is prachtig weer

Schrijver Engeltje

Moderator 
#15 | Geplaatst: 14 juli 2009 18:59 
Gefeliciteerd!!!!!
Super!!!

Dus we verwachten je op SJK, met je CX..
Maar wel voorzichtig rijden....de eerste km-ers zijn het gevaarlijkst: Baldadigheid, nog onwennigheid.. de onzekerheid omdat je dan toch net je je rijbewijs hebt, maar vooral omdat je blij bent......

Volgens mij rij-instructeur ben je pas een goede motorrijder als je 10.000 km rij-ervaring achter de rug hebt.

Lieke
(die er zeker 2x over haar motor-examen gedaan heeft.....)

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 14 examen praktijk, tips en tricks?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven