Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Onderste ring tonlagers

Schrijver vermecor
Gast 
#1 | Geplaatst: 15 juli 2009 22:22 
Ik heb vanmiddag de balhoofdlagers van mijn GL500 vervangen door de geadviseerde tonlagers.
Zoals Marco eerder schreef eerst de bijgeleverde ring geplaatst en daarna de tonlagers.
Nu loop ik tegen het probleem aan dat de speciale moer met de inkepingen maar circa 2 slagen vastgedraaid kan worden. Is dit voldoende of had ik toch de meegeleverde ring er niet op moeten doen?
Volgens mij zijn de tonlagers inclusief de ring enkele millimeters dikker dan de oude lagers.
Moet ik de ring er weer tussenuit halen?

Groeten Cor.

Schrijver udent

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 juli 2009 22:53 
Beste Cor, kijk op prikbord, bovenaan op zoeken klikken, en balhoofd invoeren.
Er gaat een wereld voor je open.

Gr Theo.
theo cx ds

Schrijver vermecor
Gast 
#3 | Geplaatst: 16 juli 2009 10:10 
Hoi Theo,
Voordat ik begon heb ik alles gelezen wat er voorhanden was.
Ik heb een set van POLO in Kleve welke dezelfde verkoopt al Roukama, alleen 6 euro goedkoper. Het type is SSH750.
Hierbij zit een dikke ring. Bij andere verkopers (oa Louis) staan dunnere ringen op de foto, vandaar deze vraag.
Ik vindt dat de schroef met de gleufjes erin niet ver er op gedraaid kan worden. Volgend mij kunnen de lagers er niet verder op/in geperst worden. Ik heb de bewuste schroef zolang vastgetikt met hamer en schroevendraaier tot deze inkepingen begon te vertonen. Toe durfde ik niet meer verder te gaan.
Dus ik ben benieuwd of meer mensen dit probleem hebben.
Gr. Cor

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 16 juli 2009 10:43 
Cor haal alles maar uit elkaar en die dikke ring vervangen door die dunne ringen weer alles inmekaar zetten
Maar voor de leden die dit ook willen gaan doen hier een tip als je de lager ringen wilt monteren zet deze een nacht in de diepvriezer dan kan je deze er zo in laten vallen maar wel een voor een eerst de bovenste als deze vast zit dan de onderste ,staat de motrfiets nog op zijn midden bok dan even met een lang stuk hout aandrukken dus dat hout onder spanningstaat wacht een uur en je kan alles afmonteren
Want met al dat geram op deze lager schalen krijg je wel eens brokken en dat hoeft zo niet
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Onderste ring tonlagers

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven