Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Project eindelijk van start

Schrijver oldsnowman
Gast 
#1 | Geplaatst: 18 juli 2009 00:34 | Aangepast door: oldsnowman 
Vorig jaar heb ik een CX500E gekocht om te gaan restaureren. Het was een motor die zomer en winter gereden had en inmiddels in onderdelen stond weg te kwijnen in een garage. De oude eigenaar had hem overgenomen van zijn broer en wilde hem restaureren. Na voortvarend te zijn begonnen stopte het project en na jaren wilde hij er vanaf.
Voor weinig opgehaald en voorlopig ook maar even ergens gestald.
Mijn zoon Jeroen kreeg inmiddels ook wel interesse in onze CX-en en nadat hij mee geweest was naar Vechta dit jaar is hij nu begonnen om het project nieuw leven in te blazen. Hij ziet het als tijdverdrijf nu hij vakantie heeft op de zeevaartschool in Rotterdam. Eind Augustus gaat hij weer naar Zee en tot die tijd verveelt hij zich dus niet.
Bij Willen Kurvers in Rotterdam een steun voor het blok opgehaald en vandaag zijn we begonnen met de demontage van allerlei afdichtflensen ( de oude eigenaar wilde alles laten stralen en had alle openingen dichtgemaakt)
Bij het aflaten van de olie werd zichtbaar dat die er al veel te lang inzat, wat een zwarte zooi. Gelukkig geen slijpsel aangetroffen dus er is hoop....
Waterpompdeksel open en daar kwam de volgende verassing, een beetje roest.......tjonge dat zag er goed uit
De Motor is wel soepel rond te draaien dus we zijn benieuwd hoe de rest er aan toe is.
In elk geval gaan we de motor verder uitkleden en dan zien we wel wat we tegen komen
We hebben alvast weer wat foto's gemaakt die te zien zijn in mijn album.
http://picasaweb.google.nl/oldsnowman1962/RestauratieProject?feat=directlink
We hopen dat het blok er over een tijdje weer netjes uitziet en dan beginnen we aan de rest van de fiets.

Wordt vervolgd

Gr.Hans

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 18 juli 2009 08:58 
Hans de hoeveelste
Graag een foto of tekening van die mooije motorblok steun
of kunnen wij die ook kopen en waar
groeten o.j. en nog een leuke opknapbeurt voor je motorblok en de motorfiets zelf
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver oldsnowman
Gast 
#3 | Geplaatst: 18 juli 2009 10:51 
Hoi Ouwe Jan,
Willem Kurvers (kuipwillem op dit forum)) uit rotterdam heeft deze steun gemaakt. Volgens mij heeft hij er nog een paar dus mail hem even als je interesse hebt voor de prijs.
Het is een super handig ding. Dmv 2 bijgeleverde steunen leg je het blok op de grond op zijn rug. Dan schoef je de steun er onder en zet je het geheel vervolgens in je eentje overeind. Het blok kan nergens heen en sleutelen maar....

Gr. Hans

Schrijver Znoek
Gast 
#4 | Geplaatst: 18 juli 2009 10:59 
Mooie reportage en een aardige klus voor de boeg Hopelijk kom je niet te veel verassigen tegen en wordt het weer een blinkend, mooi draaiend blokje.

Schrijver noman
Gast 
#5 | Geplaatst: 25 juli 2009 16:55 
undefined:
Volgens mij heeft hij er nog een paar dus mail hem even als je interesse hebt voor de prijs.

Volgens mij is het gemakklijker als je de prijs in dit topic even vermeld.
Weten meteen meer mensen wat 'ie moet kosten.

Jan.

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Project eindelijk van start

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven