Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Ik heb m'n motor achter moeten laten

Schrijver whaaa
Gast 
#1 | Geplaatst: 18 juli 2009 16:15 
Naast de CX die nu open ligt heb ik nog een CX die wel rijdt, athans dat dacht ik. Vandaag in het centrum van Den Bosch wil ik weg rijden en start hij niet meer. Met open benzine kraan gutst de benzine uit de omgeving carbs. Daarnaast kwam de startmotor bijna niet rond. Een poging tot reparatie in de stromende regen bracht geen oplossing.

Nu moet mijn CX een nachtje buiten midden in de grote boze stad staan. Sorry CX..

.. zo dat moest er even uit... verder zal het allemaal wel weer goed komen met 'm.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 18 juli 2009 19:32 
Balen en niet leuk. Dat wordt waarschijnlijk carbs schoonmaken.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver noman
Gast 
#3 | Geplaatst: 18 juli 2009 20:50 
Als 'ie er nog staat....

Schrijver gompie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 20 juli 2009 17:58 
Een voorhamer doet wonderen!
Een paar niet te harde tikken tegen de vlotterkamer zorgt ervoor dat de vlotternaald weer goed in z'n houder schiet.
voila!
h.g. Dirk (die ook een woordje frans kent)
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver whaaa
Gast 
#5 | Geplaatst: 20 juli 2009 22:55 
Zoals ik al zei, het komt goed.

Vandaag ben ik 'm op wezen halen, hij stond er gelukkig nog.

Thuis maar eens de carbs schoon gemaakt, al zag het er niet smerig uit. Starten deed ie daarna nog steeds niet.

Bleek de het luchtfilterhuis vol met benzine te staan en het filter zeiknat te zijn. Schoon gemaakt en filter van de andere CX geleend, en..... vroeemmmm, Dirk blij...., een avond kwijt... morgen niet met de trein hoevende.... en weer wat geleerd als sleutelleek zijnde.

b.t.w. hoe kan dat luchtfilterhuis zo vol met benzine raken? Kan dat als de carbs overlopen?

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 21 juli 2009 13:52 
Normaal gesproken kan dat niet door overlopende vlotterkamers. de ontluchting van het carter zit op het luchtfilterhuis aangesloten. Dit om de dampen die uit het carter komen, weer te verbranden met de verse lucht die door het luchtfilter heen wordt aangezogen. Soms zijn het niet alleen dampen, maar ook wat olie/onverbrande benzine. Onder aan het luchtfilterhuis zit een slangetje die afgedopt is. Af en toe dit dopje weghalen en de troep opvangen zou moeten voorkomen dat je luchtfilter vol loopt.
Maar als het filter zo nat is, heb je dan niet je blok veel te vol met olie gehad?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 22 juli 2009 12:03 
Whaaa,

Hoe stond de cx geparkeerd
op de bok of de zij standaard??
was de grond vlak of stond hij achterover
als hij achteroverstaat en je laat de benzinekraan open staan en de vlotternaald sluit niet 100% af da kan het gebeuren dan ligt het filter met de onderkant lager dan de overloop pijpjes van de carb's volgens mij

dit zijn wel een hoop maar's

de carb's heb je nu schoongemaakt de naalden sluiten nu goed af dus probleem is over
doe altijd de benzine kraan dicht ( heb wel eens vaker een tank leeg zien lopen via de carb's omdat de motor op de zijstand stond en de vlotternaald niet goed afsloot)

gr Arnold

Schrijver whaaa
Gast 
#8 | Geplaatst: 24 juli 2009 12:47 
Hoe de motor stond weet ik niet precies, in iedre geval niet al te scheeft. meestal zet ik hem wel op de middenbok. Het benzinekraantje ga ik zeker dicht houden als ik parkeer.

Die tip van dat slangetje onder het luchfilterhuis is ook wel handig. Ik heb best moeilij kgedaan om de benzine eruit te krijgen.

Hij rijd in ieder geval weer :P

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Ik heb m'n motor achter moeten laten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven