Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Virus besmetting

Schrijver Willem CX
Gast 
#1 | Geplaatst: 18 juli 2009 22:19 | Aangepast door: Willem CX 
Vorig jaar kocht ik een ratbike (CX500 C). Leek mij wel leuk. Ik had al zo'n 20 jaar niet meer op een motor gereden. Na een uitglijder geprobeerd mijn toenmalige motor geprobeerd te repareren (honda CB750F1) zonder succes. Nu jaren later begon het toch weer te kriebelen. Als dit penopauze is dan kan ik er wel van genieten! De conditie van mijn rug speelde ook mee. Ik weet niet hoelang ik nog in staat ben om motor te rijden. Dus moet het nu maar.
Er zitten geen dempers op, dit werd me iets te gek. Een stuk boxprofiel als balanspot tussen de twee gaspijpen die als uitlaat werken doet het prima. Meer dB's als toegestaan maar een versnelling erbij door de bebouwde kom doen zelfs de katten niet meer wegrennen... Afgelopen winter veel tijd besteedt aan het werkend maken van de electra. Dit was een puinhoop met als gevolg dat de accu steeds leegliep. Bleek dat ieder stekkertje wat op elkaar pastte gewoon aangesloten was. Uiteindelijk voor elkaar gekregen. De door de vorige eigenaar aangebrachtte legergroene verf met twee spuitbusjes van de Action weggewerkt met matzwart.
Tja toen begon het te kriebelen. Ik zou wel eens langere afstanden willen rijden. Met de ratbike is dat geen goed idee. Op speurders zag ik in den Oever een pracht CX650E staan. Toen merkte ik dat het onder je kont hebben van zo'n V2 iets heeft wat je niet loslaat. Afijn om een lang verhaal kort te maken heb ik gisteren op de aanhanger de 650 bij mij thuis gebracht. Een prachtmachine! De prijs was aantrekkelijk omdat er nog "even" een nokkenasketting vervangen moet worden. Vanavond de eerste schroeven al losgedraaid.
Ik ben bang dat ik het cx-virus al te pakken heb.
Ik vermoed zomaar dat één van de vorige eigenaren ook lid is (geweest) van de CX club. Ik vind namelijk stikkertjes op de tank en zijkappen. De man waar ik hem van gekocht heb vertelde mijn dat die er al op zaten en van de eigenaar daarvoor waren die in Medemblik woonde. Komt het iemand bekend voor? Ook kreeg ik een "sleutelboekje" erbij waar allemaal aantekeningen in staan. Het lijkt er op dat de motor al eens gereviseerd is geweest. Opvallende kenmerken zijn in ieder geval de witte kuip en een blauw voorspatbord. Rest van de motor is ook wit. Twee zijkoffers met witgespoten deksels. Ben erg benieuwd of iemand mij kan vertellen wat er in de geschiedenis van de motor is gebeurt.

Groeten,
Willem van Vliet

Beter een CX virus dan Mexicaanse griepvirus...

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 18 juli 2009 22:57 
Hoi Willem,
Je kunt in de ledenlijst gaan zoeken naar iemand uit Medemblik. Daar vind je er eentje, die ook nog een cx650e heeft/of had.
Dus dat zal hem wel zijn. Berichten van die persoon zijn niet te vinden, of ik heb verkeerd gezocht. Maar iemand uit Medemblik is dus lid van de club, of in elk geval geweest.

Enne, welkom met de CX...
we zien hem vast wel eens op een treffen of stamtafel verschijnen.

Harmony
Hans.
( hmmm.... een CX OP een stantafel.... niet zo'n goed idee)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver fritz bosch
Gast 
#3 | Geplaatst: 20 juli 2009 07:40 
Hi Willem,

Goede diagnose, acute CX-virus!!
Heb ik ook , sinds 1,5 maand.
Nooit een honda, laat staan een CX gehad, en begin juni eerst een sloper gekocht - die toch wordt opgekapt door mij. Eerst even de waterpompseal en elektra in orde maken. Dan de vieze mayonaise-emmer koplamp behuizing vervangen, dan er een bobber van maken!

1 week later een rijdende CX500C gekocht geen vermogen, geen voorrem, gauw de remleidingen vervangen door staalflex en de blokjes, kan nu weer een stoppie oefenen.
Carbs gereinigd, kleppen gesteld....... gaan als de brandweer!!

Nu even op wat afdichting ringetjes wachten en dan de 'sloper' rijdend krijgen. (alle RVS boutjes zijn al binnen, gelukkig had een duitse CXer als een lijstje gemaakt!

Groeten,

Fritz

Schrijver Willem CX
Gast 
#4 | Geplaatst: 20 juli 2009 09:07 
Goeie tip Hans, ik heb de beste man een e-mailtje gestuurd. Nou maar hopen dat hij zijn e-mail leest.

Ik las dat de stamtafel van Schagen op 7 aug is. Helaas kan ik dan niet. Zal dus sept worden. (is maar 8 km bij mij vandaan!). SJK wil ik even per auto bezoeken. Ik moet eerst nog zien hoe lange afstanden op de motor mij bevallen.

Tsja en dan die besmetting, ben best wel benieuwd hoe anderen dit hebben opgelopen. Iemand?

Willem

Schrijver Engeltje

Moderator 
#5 | Geplaatst: 20 juli 2009 13:08 
Die CX-virus is het beste wat mij is overkomen....

Hoe ik die ben opgelopen is bij menig cx-lid wel bekend...Via Lexa.nl

Via een dating-site, zal je je afvragen, ja niet dat ik op cx heb gezocht, maar ik heb wel zo het baasje van de cx ontmoet...

Dat is nu in augustus 4 jaar geleden dat ik ook op deze site zat te snuffelen omdat ik bij een honda-club wilde om te toeren, maar ik vond er niets aan omdat ik Shadow reed en geen cx... Op een avond stond de persoon met wie ik wilde daten en een stukje wilde toeren...Hij reed, in mijn ogen, op een oude motor, wat bleek later een CX te zijn. Wist ik veel wat dat voor een type was, ok dacht ik het is een Honda, dus zal wel goed zijn. Het eerste wat hij van mij te horen kreeg is dat hij een smal achterbandje had....ok dat krijg ik tot op heden nog steeds teruggekaatst...
Hij vertelde later dat hij voorzitter van een motorclub was en dat bleek dus deze club te zijn..

Ok we kregen verkering en ik kreeg voor moederdag in 2006 mijn 1e cx: De Groene Draeck en een jaar later hebben we Angel (650e met zijspan) gekocht....

Coen en ik hebben nu 7 motoren waarvan 5 cx-en op kenteken en op onze naam staan. Zijn Ouwe Rooie rijdt nu weer, nu nog de mijne en bij Angel moeten nog de voorvorkkeringen vervangen worden....

Maar zo ben ik aan deze besmettelijke maar ook zo een gave virus gekomen... En ik geloof dat je van deze nooit verlost kan worden. Ik ben er letterlijk mee getrouwd.

Lieke
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een witte Silverwing. Maar nu vooral rijd op een paarse GL1500span Harry.

Schrijver Willem CX
Gast 
#6 | Geplaatst: 20 juli 2009 22:31 
Hoi Lieke, een beetje omslachtig lijkt me om op deze manier aan een CX te komen maar dat was je doel dan ook niet. Ik las elders dat jullie via het forum communiceren... heel apart! In ieder geval gefeliciteerd met jullie twee jarig huwelijk. Mijn CX650 via speurders.nl ging toch makkelijker.
Leuk verhaal trouwens.

Willem

Ps: mijn eerste indruk van de achterband was hetzelfde hoor!

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Virus besmetting

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven