Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Het icoon van mijn CX club

Schrijver lswarte
Gast 
#1 | Geplaatst: 24 juli 2009 09:17 | Aangepast door: lswarte 
Iedereen heeft wel iemand die hij bewondert. Als het op de Honda CX club aankomt ben ik in de loop van de jaren ook iemand gaan bewonderen. Het is iemand die naar mijn mening uitblinkt in hulpvaardigheid, inzet eerlijkheid en oprechtheid.

Een paar dagen geleden had ik mijn CX een onderhoudsbeurt gegeven. De gewone zaken: luchtfilter, oliefilter, olie verversen, kleppen stellen, je kent het allemaal wel. Alleen het synchroniseren van de carburateurs, dat kan ik niet zelf, want daar heb ik het gereedschap niet voor. Dus belde ik ouwe Jan.

Jan stond meteen klaar. Zelfs toen ik aangaf de avond van mijn telefoontje tijd te hebben was dat geen probleem. Ik mocht meteen komen.

Toen ik aan kwam rijden stond Jan al op me te wachten. De carport was leeggemaakt, het gereedschap lag klaar en de looplamp brandde al. Voordat ik mijn jas had opgehangen was mijn trouwe CX al ontdaan van tank en buddy en staken er twee vreemde, koperen, buisjes uit de inlaatbuizen met slangetjes aangesloten op twee vacuümmeters. Jan deed zijn magie.

Kom er eens om bij een garage. Een plek waar de monteur al op je staat te wachten terwijl je nog rijdt, en waar de werkzaamheden al begonnen zijn voordat je je jas hebt opgehangen. Dat bestaat niet meer.

Wij van de CX club kennen die luxe. Die luxe heet ouwe Jan. Geheel onbaatzuchtig heeft hij mijn CX vertroeteld en de carburateurs zo afgesteld dat hij beter loopt dan ooit tevoren. En passant heeft hij ook nog mijn Koni's afgesteld en getracht de wankele zijstandaard in eer en glorie te herstellen.

In iedere club heb je mensen die halen, en mensen die brengen. Jan is er eentje die brengt, veel brengt. Altijd bereid iemand te helpen, zijn kennis te delen en tijd voor je vrij te maken. Ouwe Jan is voor mij het icoon van de CX club. Wat moet je als club zonder mensen als ouwe Jan?

Ouwe Jan aan het werk bij de nieuwjaarsreceptie van de CX club, januari 2008.
Ouwe Jan aan het werk bij de nieuwjaarsreceptie van de CX club, januari 2008.
Verwijder bestand #1

Schrijver Znoek
Gast 
#2 | Geplaatst: 24 juli 2009 09:40 
Prachtige en oprechte mening van een blij persoon en ook andere mensen zoals ik die Jan nog niet persoonlijk kennen (schande!) merken dat hij altijd wil helpen. Respect hiervoor Ik heb toevallig ook even terug bij iemand achterin de garage moeten gaan voor mijn carburators af te stellen, dat was ook gratis, ben die persoon ook dankbaar hij had wel weinig werk, ze stonden mooi gelijk.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 24 juli 2009 10:28 
Da's een mooi stukje proza, Laurens
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Michaelr

Bestuur 
#4 | Geplaatst: 24 juli 2009 20:57 
ja ik hoef niets toe te voegen, daarom heb ik Lammetje van hem, rijdt geweldig en loopt mooi, en is gewoon betrouwbaar.
Zo ken ik er nog twee, die voor iedereen klaar staat, en gewoon net als OJ voor iedereen er is:
HansV en Theo (Bennekom).
3 iconen dus.

Ouwe Jan, HansV, en Theo jullie zijn mijn helden

groetjes Michael
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver Znoek
Gast 
#5 | Geplaatst: 24 juli 2009 21:52 
CX'en zijn helden en alle mannen zijn hun onderdanen, alsook vrouwen die op cx'en rijden

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 24 juli 2009 22:36 
De eerste keer dat ik OJ zag, was volgens mij in zijn stofjas... Je hebt gelijk, Laurens. Een club heeft mensen zoals hij nodig.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Michaelr

Bestuur 
#7 | Geplaatst: 25 juli 2009 13:19 
weer niets toe te voegen!!

groet Mike
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 27 juli 2009 08:01 
Ik vindt dat Beussie ook een Icoon van de cx club is en ook erbij hoort
vooral met zijn markante snor en zijn heel bizondere Boll-Doir en de CX Turbo o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Het icoon van mijn CX club

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven