Idsert,
Een korte uitleg staat natuurlijk al bij "Over CX" waar alle typen met hun verschillen staan.
<onderstaande is eerlijk gekopieerd>
de 'z'
Het eerste model van de CX, zoals deze werd geintroduceerd in 1977. In 1978 werden de eerste exemplaren in Nederland geimporteerd. Kenmerken zijn de blanke Comstarvelgen, het ronde remvloeistof-reservoir, de zwarte kunstof radiatorkap.
de 'A' (eerste update)
Kleine aanpassingen op het eerste model van de CX. In 1979 werden de eerste exemplaren in Nederland geimporteerd. Kenmerken zijn iets andere Comstarvelgen, het ronde remvloeistof-reservoir, andere remhandel en de kunstof radiatorkap.
de 'B' ( tweede update)
In navolging op de CXA verscheen even later de CX-B. Deze is te herkennen aan het kleine cockpitruitje, het rechthoekige remvloeistof-reservoir, de verchroomde aluminium radiatorgrille en de zwarte ('omgedraaide') Comstarvelgen.
<einde gekopieerde gedeelte>
De onderdelen van z, A, B zijn, op een paar hele kleine uitzonderingen na, uitwisselbaar. Rempotje en remlichtschakelaars zijn bijv. net ietsje anders tussen de 'z' en de A, B
De rest past dus vrijwel altijd.
Maar dat is z,A,B. Exoten als GL en E en C , daar laat ik me niet over uit, daar weet ik te weinig van.
Harmony,
Hans.
( en als het niet past, .... gebruik je een hamer....)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken