Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

verschillen in bouwjaar

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Arcath
Gast 
#1 | Geplaatst: 25 aug. 2009 15:13 
Hallo allen,

Zijn er nog noemenswaardige verschillen tussen een gl 500 uit 1982 en één uit 1983?

gaat er namelijk om dat ik een afvoersetje heb voor honda gl 500 PC02 waarop staat 81-82..

mijn gl is echter uit 83.. gaat dit problemen op leveren?

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 aug. 2009 15:56 
Wat is een Afvoer setje gaat deze motor naar de sloop of zo
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Arcath
Gast 
#3 | Geplaatst: 25 aug. 2009 16:22 
Kijk ondanks dat mooie onderzoek dat de motorrijder steeds ouder word.. zijn er toch nog enkele nieuwelingen.. die net hun rijbewijs hebben..

deze jongelui zoals ik, zijn helaas gebonden aan de 25kw regel... in dit geval is afvoeren bedoeld als in het tegenovergestelde van opvoeren^^

en neen mijn wing is nog lang niet toe aan de sloop^^

maar goed ff ter verduidelijking, afvoersetje houd in enkele ringen in de carbs die vermogen wat beperken..

Schrijver gompie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 25 aug. 2009 17:15 
hiervoor zijn Duitse sets te verkrijgen.
Kijk dit even na op ebay.de of bij de eerdere informatie hierover op deze stite.
Succes! Dirk (die al zo oud was dat hij bonuspunten kreeg bij het halen van zijn rijbewijs)
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver gompie

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 aug. 2009 17:16 | Aangepast door: gompie 
dubbele plaatsing, foutje.
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver Arcath
Gast 
#6 | Geplaatst: 25 aug. 2009 17:32 
Hey Dirk!
bedankt voor de reactie, heb inderdaad via het duitse Alpha tecknik zo'n setje gevonden.

Staat echter bij voor bouwjaar 81-82.. mijne is uit 83.. de vraag is of dit problemen gaat opleveren..

Schrijver Znoek
Gast 
#7 | Geplaatst: 25 aug. 2009 18:00 
Haal je rijbewijs makker, dat is de grootste tip dat ik je kan geven
i did it a month ago!

Schrijver Arcath
Gast 
#8 | Geplaatst: 25 aug. 2009 18:36 
geweldig hoe iedereen hier vragen beandwoord diek niet stel:P oke voor de goede orde

1) Ik heb zo ongeveer 4 week geleden mijn rijbewijs gehaald

2) zit aan 25kw regel vast

3 heb 25kw setje in duitsland gevonden, echter geschikt voor bouwjaar 81-82

nu jawel komtiedan hey komtiedan: past dit setje op een gl uit 83? of zijn er qua carbs grote verschillen?

Groeten,

Arcath (die niet altijd even duidelijk is)

Schrijver Floris
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 25 aug. 2009 18:46 
Ik dacht dat een 25kW setje bestond uit 2 dingen:
1. een setje 25kW carbs
2. twee ringen tussen de cilinder en de uitlaatbocht
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 25 aug. 2009 18:47 | Aangepast door: ouwe_jan 
cx rijder ,want je naam weet ik niet
Alles wat ik vraag en antwoord is voor jullie goed bedoelt
een afvoer setje dat gebruikt een Loodgieter
Een opvoer setje ja dat is wat anders vooral voor brommers
Maar nu we weten dat je voor een verminderring van de p/k een setje wilt hebben is er al een antwoord opgegeven
Maar laat het doen door een bedrijf die aangesloten is om dit te mogen doen en de nodige papieren daar voor heeft
Want de motor moet op een vermogen bank worden afgesteld en ook voor je kenteken bewijs want daar moet het ook op staan
Een hele goede tip haal je rijbewijs en rijd dan nooit de eerste jaren harder dan 100k/m waar je 120 mag rijden en houd je aan het verkeer en rijd bewust
Veel plezier met motorfiets rijden o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver theojansen
Gast 
#11 | Geplaatst: 25 aug. 2009 18:48 
de verschillen tussen de carb's zijn niet van invloed op de maat v/d ringen, volgens mij.
theoj

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 25 aug. 2009 19:37 
wat je moet doen is de 25 p/k regeling die je moet gebruiken voor je rijbewijs laat dit door een goede motorzaak doen die in het bezit zijn van een vermogen bank.want als je aan gehouden wordt moet je een bewijs overlegen dat jou motorfiets is veranderd naar 25 p/k maar ik heb bij mijn kleinzoon een setje ingebouwd op een vermogen bank aflaten stellen op 25p/k en wat denk je de motorfiets ging even goed 180 kilometer wat ik persoonlijk veel te hard vind voor de jeugd
zelf geen last er van want een verloop stukje gemaakt en de motorfiets kan niet harder als 120 kilometer en dat vind ik voor de 25 p/k regeling ook zou moeten gebeuren
groeten van o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Arcath
Gast 
#13 | Geplaatst: 25 aug. 2009 22:30 
O.j.

En uw wijze raad word ook zeker wel op prijs gesteld.

Een oude motor zoals de silverwing kan niet op kenteken op 25 kw dus moet het middels een rollerbankuitdraai. erkende motorbedrijven mogen en zullen dit dus ook niet doen.

daarom doe ik het zelf(stelt niet veel voor)

mijn vraag was alleen of dit setje in mij silverwing past. niet meer niet minder.

inmidels ben ik eruit en moet het inderdaad gewoon passen, dus de ringen besteld.

de 25kw regel stelt in Nederland idd niet veel voor overigens de 180 is met de juiste fiets nog makkelijk te halen(al zou ik mijn wing dat niet meer aan doen op 25 jarige leeftijd)

ben het met je eens dat begrenzen op 140( 120 als top word onveilig op de snelweg)

beter zou zijn dan "25kw"

maar goed.

mag ik een allen bedanken voor de reacties?

bij deze: bedankt^^

PS: mijn naam stond toch duidelijk onder mijne eerdere post?

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 25 aug. 2009 22:36 
Hallo Arcath,

als je ook een PC02 hebt zal 't wel passen, de datum van het kenteken op '83 betekent nog niet dat ie ook in 83 gebouwd is, de PC02 ging dacht ik maar tot '82. Als je een (USA) PC021 of PC022 hebt weet ik het niet, vraag de verkoper en vermeld evt. typenummers op carburateurs, die verschillen nog al (staat links zichtbaar op zijkant carb)

Honda zelf leverde in Duitsland 25kW CXen met andere uitlaatbochten (intern verkleind bij cylinder) en iets andere carburateurs. aan de buitenkant staat er dan ook het aantal kW ingeslagen. Zo heb ik een 50PK duitse CX set waar netjes 37kW op staat.

Als je een officieele Duitse afvoer set koopt,vraag er dan de papieren bij die ze daar voor de TÜV keuring zouden gebruiken, de ABE verklaring of dergelijke, altijd handig. Hier laten testen of keuren lijkt me een goed idee, vraag anders eens gewoon bij de RDW?

Kijk ook eens op het Duitse forum, zie de links op deze site.

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Arcath
Gast 
#15 | Geplaatst: 25 aug. 2009 23:32 
Kijk daar kan ik wat mee!

mijn silverwing is gewoon een nederlandse motor pco2 40~

de afvoerset is van een in duitsland bekend merk wat betreft leistungs redusierung.. en ik heb net navraagt en blijkt ook nog eens TUF goed gekeurt te zijn.

Heb met verzekering gebeld en zwart op wit gekregen dat ze een testbankuitdraai accepteren als bewijs 25kw.

moet dan nu toch wel goed komen lijkt me zo!

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 verschillen in bouwjaar

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven