Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Motorblok CX 500 C wordt heet

 
Schrijver Frenkel
Gast 
#1 | Geplaatst: 25 aug. 2009 16:43 
Mijn blok van mijn CX 500 C , uit 1980,wordt binnen een mum van tijd heet, heb van alles gecontrolleerd wat in mijn bereik ligt , volgens de mogelijke storingen die mijn handboek mij biedt , blijft volgens mij alleen het ontstekingsgedeelte over, zoals de cdi of de pulsgever.
En dat is nou precies het gedeelte waar ik geen verstand van heb en ook niet het juiste gereedschap voor heb om het te kunnen testen. Misschien weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn of wie het eventueel zou kunnen testen. Wat wel vreemd is , is dat mijn temperatuurmeter zowat de bocht uit vliegt en volgens het handboek zou dat betekenen dat de watertemperatuur boven de 126 C zou moeten zitten maar als ik dan de temperatuur bovenin de radiateur meet dan is dat niet meer dan 92 c .
Wie o wie kan mij hierover wat tips geven.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 aug. 2009 16:52 
lees eens verder op de site
dan wat betreft de 7 volts regeling die aan de temperatuurmeter gekoppeld zit
dit zwarte blokje moet precies 7 volt afgeven anders word de temperatuur verkeerd weergegeven
dit is dan waarschijnlijk ook jou probleem
geen 7 volt dus niet correcte temperatuur weergave
en de temperatuur van het blok dus wel goed


gr Arnold

Schrijver gompie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 25 aug. 2009 17:04 
Uitlaatbochten vasthouden en testen op gevoelstemperatuur?
Denkt'nie!
Als alles goed gevuld is en het werkt naar behoren, dan zal het i.d.d. een kwestie van elektriek zijn.
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 25 aug. 2009 18:34 
ho, ho, daar denkt iedereen aan ,maar er zijn nog meerdere storingen die dit kunnen veroorzaken
nummer een is de :koelthermostaat
nummer twee is de :Radiateur
nummer drie is de :7 volt regelaar
nummer vier is de :ja een stukkende koppakking
nummer vijf is de: Waterpomp
etc etc ,er zijn er twintig dus zoeken maar.
Dus uitzoeken maar ,als je de oorzaak gevonden hebt laat ons dat dan weten ,dan hebben wij weer wat geleerd
Ouwe-Jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Floris
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 aug. 2009 18:42 
Ik gok op de 7 volt regelaar
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 25 aug. 2009 19:06 | Aangepast door: Hansv 
Ik snap het effe niet.

De CX motor wordt heet. Hoe weet je dat? Staat 'ie te koken of zo? Of is het enkel en alleen dat wijzertje wat helemaal naar rechts staat te leunen?

En hoe kan de ontsteking, of de electriek van de ontsteking zoals je zegt de CDI of spoelen, er voor zorgen dat de motor te heet wordt?

Ik snap dat niet.

temperatuur grafiek

Bovenstaand grafiekje laat zien dat de aflezing totaal de verkeerde waarden aangeeft als het 7 volt blokje het niet meer doet, zoals Floris al zei.
Als je geen 7 volt hebt, maar 14, dan zal bij 90 graden de wijzer zover uitslaan dat de wijzer in de hoek staat.
Volgens bovenstaand grafiekje dus.

Maar 't kan best wat anders zijn.

Dus de grote vraag blijft: hoe weet je dat 'ie zo warm wordt???????

Harmony,
Hans.
( wil het graag weten )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 25 aug. 2009 22:53 
ik ben bang dat het een van de koppakkingen is. Heb je geen witte rook in een van de uitlaten? cq koelwater stank?
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 26 aug. 2009 09:35 
Gaat lekker zo, mooi om te lezen.
Ik ga deze keer even niet gokken.

Ik mis nog wat in zijn verhaal. Een CX is pas te heet als deze over gaat koken, en niet eerder. Als deze overgaat koken kun je de handen niet meer op de kleppendeksel leggen want je verbrand dan wel je vingers. Teven is radiator ook erg heet en neit meer vast te pakken.

Bij lekke koppaking zou ik verwachten dat de motorfiets overkookt door overdruk. Temperateur gaat dan nog een lange tijd goed.

Hij zal er eens door een club lid naar moeten laten kijken. of met meer informatie komen.

Dit verhaal brengt me wel weer op nieuwe ideen, eens kijken of ik er wat mee kan.

Groetjes Marco Becker.
Tel 0321 312336
06 57731866
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Frenkel
Gast 
#9 | Geplaatst: 26 aug. 2009 11:16 
Op de eerste plaats bedankt voor alle reakties, ik heb eerst maar even van mijn andere CX , uit 84, het zwarte blokje overgezet en nu blijft de temperatuur goed , zelfs een beetje aan de lage kant , ik weet niet of het de zelfde waarden heeft als het oude blokje maar hij is wel een klein beetje groter .
Omdat ik al die tijd dacht dat hij te heet werd dacht ik dat het klopte dat mijn motor bij 120 km p/u inhoud en bij meer gas geven flinke knallen uit de rechter uitlaat geeft. Maar dat doet hij nog steeds dus ik denk dat ik weer verder moet zoeken naar de oorzaak.
Ik heb als hij nog koud is inderdaad wiite rook uit mijn uitlaten rechts een beetje meer als links. verder start hij goed.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 26 aug. 2009 11:38 
Wordt het toch verder zoeken wat het probleem is.

Kijk eerst eens naar je rechter bougie dop, haal daar de weerstand eens uit.

Voor meer info, vraag dan naar Ouwe Jan.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 26 aug. 2009 15:35 
Frenkel kan jij mop van die Amsterdammer tegen een anderen Amsterdammer
Kom jij ook uit Mokum en dan zeg ik ja
Indische buurt
Ouwe_Jan
fijn dat je temperatuur meter het weer goed doet
Blijft je motor knallen na 14 september stuur je maar een PB naar mij toe dan maken we een afspraak om jou van het knallen af te helpen
maar hebt je geen tijd Marco heeft het wel
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver gompie

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 26 aug. 2009 18:33 
Heb je wel twee gelijkwaardige bougies?
Dirk (die geboren is aan bij Sarphatipark, amsterdam)
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver Frenkel
Gast 
#13 | Geplaatst: 26 aug. 2009 20:46 
Nou mannen, het lek is boven, ik heb mijn kleppen gesteld , nieuwe bougies erin en gaan met die banaan.
Het is een fiets die ongeveer 4 jaar bij iemand op straat stil heeft gestaan dus er zat nogal wat werk aan maar dacht voor € 100,00, kan ik de gok wel wagen , nou dat heb ik geweten , dat hele ding heb ik inmiddels in mijn klauwen gehad , maar de aanhouder wint nu nog even wachten op de tankstickers en hij is wat mij betreft af.
Zo weer een CX je van de sloop gered.
Ik ben trouwens, door het Honda motorhandboek van Peters aardig op het verkeerde been gezet wat de temperatuur betreft, nooit gedacht dat het zoiets simpels kon zijn, als een 7 volts blokje , dus nogmaals bedankt voor de tip. Als hij klaar is dan zal ik wat foto,s meezenden .Voor diegene die alleen van orginele CX 500 C-tjes houden ,die moet ik telleurstellen , ik heb hem behoorlijk gecustomized.

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Motorblok CX 500 C wordt heet

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 1 [ sieds ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven