Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Retro motor kleding?

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 18 jan. 2010 14:42 
Zodra mijn CX500 uit 1978 klaar is, en ik mijn rijbewijs heb, ga ik lekker toeren. Het lijkt me wel geinig om dan ook motorkleding uit de jaren '70 te dragen. Maar wat droegen ze toen voor kleding? En heeft iemand enig idee of er misschien een markt (lees webwinkel of zoiets) is voor dat soort retrokleding?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 18 jan. 2010 15:47 
Online shop met retro motorkleding vind je HIER.
Een plaatje uit een 70'er jaren motorblaadje:
retro motor kleding
Je kan ook een (leer)pak laten maken, voordeel is dat de modernste technieken en materialen voor extra protectie gebruikt kunnen worden, met al hun voordelen t.ov de "oude" pakken. (Kevlar, Goretex enz)
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#3 | Geplaatst: 18 jan. 2010 17:54 
Zo rij ik op mijn XL 500 met een oud beproefd Belstaff vetpak.

Paul

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 18 jan. 2010 19:22 | Aangepast door: Hansv 
In 1978 hadden wij, mijn vriendin en ik, een 'gewoon' leren pak.

Niks bijzonders dus. Ik heb ze beide nog. Mijn pak is wat verdroogd, en er zit ergens een scheur. Dat van haar is nog in prima staat.

Ze zijn laatst nog gebruikt, niet door onszelf, dus het blijft lang goed, geen probleem daar.

Het enige is dat dat pak van mij ontzettend gekromepen is. Ik pas er helemaal niet meer in.....

Harmony,
Hans.
( die binnenkort z'n huidige motorpak maar weer eens moet passen.... misschien is dat ook 'gekrompen' )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 18 jan. 2010 19:47 | Aangepast door: coenox 
Superidee. Heb ik ook wel eens aan zitten denken. Ik heb die pakken ook wel eens op de motorbeurs in Utrecht gezien (binnenkort in februari), maar meestal zijn dit zwaar overjarige kleine maten.

Wat helm betreft zou ik denk ik voor een replica gaan of iets wat op een oude lijkt. Wel zo veilig. Ook is het leuk om wat oude motorbladen uit die tijd door te nemen om ideeën op te doen. Kijk ook eens bij de oude brochures op onze site.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 18 jan. 2010 20:17 
motorpak zo zag dat er vroeger uit toen onze cx-en net rond reden en honda de gp won.
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 18 jan. 2010 20:41 
@Hans,

Ik heb ook het pak nog op mijn zolder
waar ik toen mee rond reed op neerlands wegen (*zwart/rood*)
echter heeft dit pak hetzelfde probleem als wat Hans aangaf
het is ook gekrompen zelfs mijn benen krijg ik niet meer in de pijpen

denk dat het dezelfde stof(leer)is als waar het pak van Hans mee gemaakt is

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#8 | Geplaatst: 18 jan. 2010 20:48 
Zo heb ik nog mijn Suzuki Texaco Heron pak nog, ga ik in het najaar weer mee op het circuit rijden, slechts 1 keer goed de adem in houden en dan de rits dicht, vervolgens heel hard je rondjes rijden, des te eerder kan de rits weer open

Paul

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#9 | Geplaatst: 19 jan. 2010 00:56 
ik heb mijn eerste motorjas ook nogsteeds, draag ik nu ook nog wel eens maar niet meer op de motor...
is een zwarte leren jas met franjes aan de mouwen, vond ik toen zo gaaaf.

groetjes werner (18 jaar geleden gekocht)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 19 jan. 2010 12:03 
Kijk, hier kan ik wel iets mee. Bedankt voor de tips.

@Mast: Mooie foto! Als je binnenkort een CX'er met squashracket op zijn rug ziet rijden, ben ik het!

@HansV: Tja, dat is nou het leuke van nostalgie. Iets wat altijd 'gewoon' was, wordt na verloop van jaren (dus heel geleidelijk) ineens bijzonder. Misschien verschilt dat ook per persoon. Voor mij zijn dat de jaren 70, omdat er toen een aantal bijzondere gebeurtenissen in mijn leven plaatsvonden. De meest belangrijke daarvan was toch wel mijn eigen geboorte, hahahaha.

Maar over de kleding:
Inderdaad een replica kopen zoals Coenox zei, is wel slim. Of op maat laten maken zoals Mast zei, maar ja, wah kost dah?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Retro motor kleding?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven