Even voorstellen:Ik ben een 22 jarige student uit Turnhout (België), behaalde vorig jaar mijn diploma en ben nu sinds een paar weken gestopt met school omdat ik ff iets anders wil gaan doen. Zodoende heb ik nu alle tijd van de wereld.
Ik ben gepassioneerd door techniek en oldtimers, ik heb ook een Volvo 240 Turbo in de garage staan.
Vaak ontbreekt me echter het juiste materiaal en voldoende ruimte me om echt iets fatsoenlijk te restaureren.
Op het einde van de zomer ben ik echt gaan motorrijden (ik reed al een jaar op een 125cc rond). En heb als eerste motor een Honda CX 500 E uit 1984 aangeschaft.
Het plan:Ik wil midden mei vertrekken voor een trip van 10 000 Km langs de noordkaap door: Nederland, Duitsland, Denemarken, Zweden, Noorwegen, Finland, Rusland, Estland, Letland, Litouwen, Polen, Slowakije en Oostenrijk.
Ik wil alleen op pad vertrekke met mijn Honda CX 500 E. Voor het gebruik van gps ben ik nog aan het twijfelen.
Overnachten ga ik bij Couchsurfers ofwel in mijn tentje.
Het plan is om 2 maanden weg te zijn al kan dit uitlopen of inkorten naargelang de omstandigheden.
Mijn vraag:Routegewijs:De route staat nog helemaal niet vast. Alle leuke tips voor trips in een van de bovengenoemde landen zijn meer dan welkom! Ook leuke (motorvriendelijke) campings, hotels, persoonlijke adresjes.. noem maar op, alles is welkom.
Techniekgewijs:Op de teller staan nu 45 000 km's, naar wat ik heb gelezen moeten er nog makkelijk 10 000 bij kunnen op deze robuuste Honda.
Toch zou ik graag met een beetje een gerust gevoel de wijde wereld intrekken.
Nu vroeg ik mij af welke onderdelen er misschien toch best vervange worden na zoveel kilometers.. Al is dit moeilijk te zeggen natuurlijk zo over het internet. Daarom zou ik eens graag iemand op mijn CX laten rijden die al meer ervaring heeft met deze motor en me kan vertellen wat er niet meer zo soepel loopt of dingen die verkeerd aanvoelen.
Ook zoek ik misschien nog iemand met een werkplaats waar ik hem dan eventueel zou kunnen reviseren. Iemand die me hierbij kan helpen (met raad of handen) is ook zeer welkom en het moet natuurlijk niet allemaal gratis zijn.
Reisgewijs:Dit is de eerste keer dat ik met de motor op vakantie ga en het is een absoluut onbekende voor mij.
Ik ben van plan zelf Koffers te maken uit aluminium en stalen hoekprofielen (heeft er hier iemand ervaring mee ?)
Wat zijn de normale bevestigings punten voor koffers op een type E ?
Ik dacht aan de handvaten achterop en de passagier voetsteun.
Ik wou ook een jerrycan meenemen al weet ik niet of dit leuk rijd met die klotsende massa. En is dit uberhaupt wel nodig ?
Verdere ervaring met tenten, duffelbags, koffers, kampeergerief, regenpakken, pechsituaties.. alle info welkom
.
Een vriendelijke groet en al een bedankje op voorhand.
Bastiaan Reymer