Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Trip naar de noordkaap

Schrijver Bastiaan Reymer
Gast 
#1 | Geplaatst: 21 jan. 2010 11:20 | Aangepast door: Bastiaan Reymer 
Even voorstellen:

Ik ben een 22 jarige student uit Turnhout (België), behaalde vorig jaar mijn diploma en ben nu sinds een paar weken gestopt met school omdat ik ff iets anders wil gaan doen. Zodoende heb ik nu alle tijd van de wereld.

Ik ben gepassioneerd door techniek en oldtimers, ik heb ook een Volvo 240 Turbo in de garage staan.

Vaak ontbreekt me echter het juiste materiaal en voldoende ruimte me om echt iets fatsoenlijk te restaureren.

Op het einde van de zomer ben ik echt gaan motorrijden (ik reed al een jaar op een 125cc rond). En heb als eerste motor een Honda CX 500 E uit 1984 aangeschaft.
Mijn CX

Het plan:

Ik wil midden mei vertrekken voor een trip van 10 000 Km langs de noordkaap door: Nederland, Duitsland, Denemarken, Zweden, Noorwegen, Finland, Rusland, Estland, Letland, Litouwen, Polen, Slowakije en Oostenrijk.

Ik wil alleen op pad vertrekke met mijn Honda CX 500 E. Voor het gebruik van gps ben ik nog aan het twijfelen.

Overnachten ga ik bij Couchsurfers ofwel in mijn tentje.

Het plan is om 2 maanden weg te zijn al kan dit uitlopen of inkorten naargelang de omstandigheden.

Mijn vraag:

Routegewijs:

De route staat nog helemaal niet vast. Alle leuke tips voor trips in een van de bovengenoemde landen zijn meer dan welkom! Ook leuke (motorvriendelijke) campings, hotels, persoonlijke adresjes.. noem maar op, alles is welkom.

Techniekgewijs:

Op de teller staan nu 45 000 km's, naar wat ik heb gelezen moeten er nog makkelijk 10 000 bij kunnen op deze robuuste Honda.

Toch zou ik graag met een beetje een gerust gevoel de wijde wereld intrekken.

Nu vroeg ik mij af welke onderdelen er misschien toch best vervange worden na zoveel kilometers.. Al is dit moeilijk te zeggen natuurlijk zo over het internet. Daarom zou ik eens graag iemand op mijn CX laten rijden die al meer ervaring heeft met deze motor en me kan vertellen wat er niet meer zo soepel loopt of dingen die verkeerd aanvoelen.

Ook zoek ik misschien nog iemand met een werkplaats waar ik hem dan eventueel zou kunnen reviseren. Iemand die me hierbij kan helpen (met raad of handen) is ook zeer welkom en het moet natuurlijk niet allemaal gratis zijn.

Reisgewijs:

Dit is de eerste keer dat ik met de motor op vakantie ga en het is een absoluut onbekende voor mij.

Ik ben van plan zelf Koffers te maken uit aluminium en stalen hoekprofielen (heeft er hier iemand ervaring mee ?)
Wat zijn de normale bevestigings punten voor koffers op een type E ?
Ik dacht aan de handvaten achterop en de passagier voetsteun.

Ik wou ook een jerrycan meenemen al weet ik niet of dit leuk rijd met die klotsende massa. En is dit uberhaupt wel nodig ?

Verdere ervaring met tenten, duffelbags, koffers, kampeergerief, regenpakken, pechsituaties.. alle info welkom .

Een vriendelijke groet en al een bedankje op voorhand.

Bastiaan Reymer

Schrijver Bastiaan Reymer
Gast 
#2 | Geplaatst: 21 jan. 2010 11:22 | Aangepast door: Bastiaan Reymer 

Schrijver jongleon
Gast 
#3 | Geplaatst: 21 jan. 2010 12:15 
Wat een mooi plan. Ik heb zelf ook plannen voor lange reizen in mijn geval op mijn Gl500, helaas nog niks concreets.

Ik ben bang dat ik je weinig echt nuttige informatie kan bieden, maar toch mijn bescheiden mening:

Over de koffers: Als je valt met aluminium koffers trek je je frame krom. Je kunt ook tassen maken van vrachtwagen zeil.
Over jerry-can: Met een volle tank kun je zo een 400 km. En na 400 km ben je toch wel toe aan pauze

Ik ben zelf met de auto in Zweden en Noorwegen geweest. Wild kamperen is legaal. Verder zijn mensen erg aardig en zullen altijd zeggen dat het oke is om op hun land te camperen. Scheelt weer 15 euro voor de camping.

Voor Rusland kan het wel eens tricky zijn om een visum te krijgen aangezien je geen verblijf plaats zult kunnen opgeven. Er zijn bedrijven die je daarbij helpen...

Veel succes. Ik hoor graag meer

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 21 jan. 2010 12:15 | Aangepast door: ouwe_jan 
Bastiaan er is een PB onderweg
Ouwe_Jan
Ook een Emailtje naar Terry de Beule gestuurd deze woont in Zele Belgie
weet enkelt geen telefoon nummer maar dat kan je wel opzoeken
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver udent

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 21 jan. 2010 13:44 
Bastiaan zie onze reis naar de Noordkaap in 2007

www.theovanuden.waarbenjij.nu

Kom eens langs , dan kunnen we je veel tips en uitleg geven.

Gr Theo.
theo cx ds

Schrijver Johnny
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 22 jan. 2010 12:11 
Ik ben ook een cx 500 rijder,maar ben nog nooit op de noordkaap geweest.Ik ben in de Oldtimer club van Gierle(bij Turnhout) en hier is wel een lid met een bsa die deze fantastische reis al wel gemaakt heeft.Deze man woont in Gierle en zijn telefoonnummer is 014/55.14.57.U mag altijd eens bellen om informatie over zijn reis.

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Trip naar de noordkaap

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven