Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Trip naar de noordkaap

Schrijver Bastiaan Reymer
Gast 
#1 | Geplaatst: 21 jan. 2010 11:20 | Aangepast door: Bastiaan Reymer 
Even voorstellen:

Ik ben een 22 jarige student uit Turnhout (België), behaalde vorig jaar mijn diploma en ben nu sinds een paar weken gestopt met school omdat ik ff iets anders wil gaan doen. Zodoende heb ik nu alle tijd van de wereld.

Ik ben gepassioneerd door techniek en oldtimers, ik heb ook een Volvo 240 Turbo in de garage staan.

Vaak ontbreekt me echter het juiste materiaal en voldoende ruimte me om echt iets fatsoenlijk te restaureren.

Op het einde van de zomer ben ik echt gaan motorrijden (ik reed al een jaar op een 125cc rond). En heb als eerste motor een Honda CX 500 E uit 1984 aangeschaft.
Mijn CX

Het plan:

Ik wil midden mei vertrekken voor een trip van 10 000 Km langs de noordkaap door: Nederland, Duitsland, Denemarken, Zweden, Noorwegen, Finland, Rusland, Estland, Letland, Litouwen, Polen, Slowakije en Oostenrijk.

Ik wil alleen op pad vertrekke met mijn Honda CX 500 E. Voor het gebruik van gps ben ik nog aan het twijfelen.

Overnachten ga ik bij Couchsurfers ofwel in mijn tentje.

Het plan is om 2 maanden weg te zijn al kan dit uitlopen of inkorten naargelang de omstandigheden.

Mijn vraag:

Routegewijs:

De route staat nog helemaal niet vast. Alle leuke tips voor trips in een van de bovengenoemde landen zijn meer dan welkom! Ook leuke (motorvriendelijke) campings, hotels, persoonlijke adresjes.. noem maar op, alles is welkom.

Techniekgewijs:

Op de teller staan nu 45 000 km's, naar wat ik heb gelezen moeten er nog makkelijk 10 000 bij kunnen op deze robuuste Honda.

Toch zou ik graag met een beetje een gerust gevoel de wijde wereld intrekken.