Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Onder het zeil vandaan

Schrijver Hans Leenders
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 27 feb. 2010 19:30 | Aangepast door: Hans LeendersReactie Quote  
Vandaag zijn mijn CX & ik weer onder het zeil vandaan gekomen. Helaas heeft hij de hele winter buiten eronder moeten staan dus ik zag de problemen met oa de acuu al in het verschiet. Wat schets mijn verbazing, volop stroom en twee keer starten & lopen maar!
I love mijn CX
H.F.Leenders

Schrijver udent

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 27 feb. 2010 20:27Reactie Quote  
Ik heb ook vandaag een nieuwe accu gemonteerd, starten , en lekker weer een 50 km gereden met zomer handschoenen.
heerlijk dat gevoel van weer beter weer.
Gr Theo.
theo cx ds

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 27 feb. 2010 20:32Reactie Quote  
als ik mijn cx buiten onder een zeiltje moet zetten is mijn schuurtje ingestort, dus dat hoop ik niet haha..

groetjes werner (cx met zijspan staat wel buiten, maar zonder zeiltje)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 27 feb. 2010 21:44Reactie Quote  
Zeiltje ........, zomerhandschoenen .............????
Ik rij gewoon de hele winter door !
Alleen ijzel en flinke bergen sneeuw laten de CX onder de carport staan!!!!!
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 27 feb. 2010 21:45Reactie Quote  
Donderdag
heb ik mijn CX
voor het eerst dit jaar
weer voor de dag gehaald,
nu wat regenbuien de winterpekel hebben weggespoeld ...

Toch leuk
als vrijwel direct
het motorblok tot leven komt,
en de eerste rit van het jaar
voelt als vertrouwd.
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 27 feb. 2010 21:54Reactie Quote  
Ik heb voor het eerst sinds jaren een winterstop gehad. Mijn CX zal het wel doen, kon alleen zelf niet op gang komen. Afgelopen week met griep in bed gelegen. Slechte accu?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver dreester
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 28 feb. 2010 11:20Reactie Quote  
mijn winter Gl straks even goed nakijken. ze is hevig aan het bloeden na 2 maanden pekel,sneeuw en nachten van -10 tot - 15 graden.

op de plek waar ik haar altijd neerzet bij het werk kleurt de stoep rood van het roest.

Andre (die diep respekt heeft voor z'n eerste gl 500)

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 28 feb. 2010 12:35 | Aangepast door: Marcel GosselinkReactie Quote  
Ook ik heb de CX, nadat deze van een diepe winterslaap van een maandje of drie had genoten, gistermiddag voorzichtig weer tot leven gewekt. Een druppelaar heeft in de tussentijd voor een volle accu gezorgd. Starten ging als vanouds. Dat wil zeggen, de rechtercilinder pakte vrijwel onmiddellijk op, de linker kwam na ca. 30 seconden stationair draaien met een luide plof ook tot leven. Daarna heerlijk gereden

Groet Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver Arcath
Gast 
#9 | Geplaatst: 28 feb. 2010 15:21Reactie Quote  
De gl heeft slechts een kleine 2 a 3 week stil gestaan, toch is hij heel blij met het betere weer en de schoon gespoelde straten!

hij spinde van genot toen ik de startknop nog maar net aanraakte, en daarna weer een 230 km asfalt onder zijn rubber schoentjes door zag vliegen.

Groet, Remco

Schrijver puk
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 1 maart 2010 09:20Reactie Quote  
Heerlijk te lezen allemaal, ook mijn GL doorstond deze winter goed ( al komt hij niet meer buiten ) maar wordt het jaar rond om de week of 14 dagen gestart, en warm gedraait op de plek.
Zelf heb ik nog steeds niet de moed om erop te springen en te rijden,het zelfvertrouwen is weg en voe lme niet meer op mijn gemak op 2 wielen, dus enkel nog stof vegen en warm draaien.
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver coevorden
Gast 
#11 | Geplaatst: 1 maart 2010 17:02Reactie Quote  
Nou die van mij had er geen zin in. De accu begon het oplaatst er ook bijna de brui aan te geven. Maar hij sloeg toch aarzelend aan. Na een stukje gereden te hebben ( wat was het koud) was het starten en lopen. Ik zet hem maar weer in de schuur en zie over een maand wel weer.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 1 maart 2010 17:27Reactie Quote  
Ook de "Rode Rakker"is weer uit de winterslaap gekomen.
Hoewel de accu aan een druppellader had gehangen zat er toch niet al te veel puf meer in.
En ook kwam ik op het slechte idee om het contactslot maar eens te vervangen. Het oude slot hing van bind-bandjes en isolatie band aan elkaar.
Na heel wat gedoe werkt nu alles weer, en heb ik nog een reserve slot ook.....

Maar het allerbelangrijkste is:

....hij doet 'et !!!!!!! ...

Harmony,
Hans.
( die de zomer mist )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Algemeen hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Onder het zeil vandaan

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

Tekst vet maken  Tekst cursief maken  Afbeelding invoegen  Link invoegen  ListKleuren kiezerVoeg YouTube video toeSpoiler!  :) ;) :-p :-( Meer...  Zet smilies uit

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven