Model:
CX 500 Turbo
Bouwjaar: 1985 Bijzonderheden:
Zie hieronder
Eigenaar:
Paul
Mijn Turbo is dus een 500 van 1985 en pas verkocht in 1989, heeft dan een jaar of 10 gereden (35000km) en dan omgeruild bij een dealer van Yamaha voor een 900 Diversion (dom hé). Daar heeft hij tot begin dit jaar gestaan met een dikke laag stof op.
De motor heeft iets meer dan 35000km gelopen, hij is in goede conditie en bijna volledig origineel. Het enige dat er aan gewijzigd is zijn de achterste knipperlichten omdat de vroegere eigenaar er een topfoffer heeft laten op plaatsen. Die is er nu af maar ook de originele knipperlichten. Verder is er hier en daar, zeer lichte, wat ik noem, gebruiksschade.
Maar ook door het lange stil staan zijn wat rubbers verstorven doch die laat ik allemaal vervangen, ook het rechtervoor knipperlicht vertoond een barst maar ik ga op zoek naar een ander. Rijden doet ie anders wel goed en dat turbo effect geeft wel degelijk een kick!
Ben ik verkeerd ingelicht of bestaat er in Nederland een ware hype rond dit type motor? Hier in Belgie zijn er in ieder geval weinig die er iets van weten, echte motorfanaten uitgezonderd natuurlijk.
Er bestaat hier ook geen CX club wel een Honda Classic Bike club maar die is open voor alle types Honda van voor de jaren tachtig. Ik heb ook nog 4 andere motoren op stal staan gaande van een Buell, Honda 500 Four 1974, Moto Morini 3 1/2 1974 tot een opgeboorde Gilera DNA van 125cc naar 210cc.
Groetjes
Paul De Clercq
webmaster (JiMi)