Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten hondacx500.nl Forum / Projecten /   
 

rebuild gl 500 silverwing in ???

 
 
Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende »

Schrijver badejo
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 17 aug. 2015 00:55 
zo als aangegeven zal ik hier de voorgang van mn restauratie/ verbouwing van jottums oude gl 500 silverwing doen .

nadat ik de motor had opgehaald bij jottum en op terugweg nog bij borisz lang was geweest heb ik eerst eens zitten denken wat ik met de motor ga doen nadat het olie verbruik probleem is opgelost .

afgelopen zaterdag tijdens de sjk in iedergeval veel ideeen opgedaan en 1 ding is zeker hij wordt niet orgineel gerestaureerd

mn gedachten gaan richting een bagger of mijn moderne interpretatie van de silverwing we zullen het wel zien .

vandaag eens een aanvang gemaakt met demontage om te achterhalen wat allemaal aangepakt zal moeten worden buiten het olieprobleem .

van jottum had ik al het een en andere meegekregen qua onderhoud / reparatie wat hij aan de motor heeft uitgevoerd dus dat scheeld alweer mooi .

hier de eerste fotos
toolsetje bijna compleet aanwezig
toolsetje
scheuren in de kap vd buddyzit
scheur kap buddy
ventilatie gaten in top koffer en scheuren in bodem
koffer gaten
gaten 2 gaten 3
kroonsteentjes en extra bedrading
kroonsteentjes
kapotte kap
kapotte kap
voorkuip los
Voorkuip
bedrading was nog gelabeld in het verleden alleen niet meer leesbaar
bedrading labels
reden waarom tijdens de 500 euro challenge de toerenteller het ineens niet meer deed
toerenteller
begint al kaal te worden zo
kaal
benzine slang ingescheurd
slang scheur
roestvorming op de voorpoten
roest vorkpoot

zo van de week weer verder met demonteren
no child should live in fear bikers against child abuse

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 17 aug. 2015 10:21 
dat wordt een mooie klus...

Trouwens, hoog olie verbruik van ongeveer 1 liter per 800 kilo meter zijn de zuigerveren het probleem.
Die zijn moe....
Gelukkig zijn er nu soorten zuigerveren leverbaar voor de cx500 gl500.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver badejo
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 20 aug. 2015 11:01 | Aangepast door: badejo 
blok onder de motor weggehaald gisteren
en vloeistoffen afgetapt
olie had nog al wat metaal deeltjes in zitten maar kan ook al in de opvangbak gezeten hebben dus blok verder demonteren en nalopen
no child should live in fear bikers against child abuse

Schrijver BobvdHeijdt
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 20 aug. 2015 11:27 
Hallo Bas,
Zo zag de motor er van mij ook uit, maar na een winter kon je hem niet weer terug
het is een 500 C van 1983.
Een hele mooie klus, de motor was gelukkig goed en ik rij er nu al een paar jaar
met plezier op.
Heel veel sleutel schuur en poets plezier dan maar en ik volg je op het forum.
Groet Bob.

Schrijver borisz
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 21 aug. 2015 09:11 
Hey Bas,

Al voortvarend aan het werk geslagen met je vervroegd "winterprojectje" zie ik. ben benieuwd wat het wordt.
Wie later remt is langer snel!

Schrijver badejo
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 21 aug. 2015 11:15 
ja ik ook moet wel enkele onderdelen extra vevangen denk ik . veel lamellen in de radiator zijn al weg gerot of beschadigd , en ook veel delen weggeroest op blok . kijken of ik vanavond weer wat verder kan met demontage vh blok zelf
no child should live in fear bikers against child abuse

Schrijver badejo
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 25 aug. 2015 10:02 | Aangepast door: badejo 
blok gisteren op de werkbank gezet en begonnen met demontage het is een makkelijk blok om aan te werken merk ik tot nu toe . versnellingsbak is helemaal een cassette wat tegenwoordig de supersport motoren ook hebben en dat al in 1982 !

no child should live in fear bikers against child abuse

Schrijver badejo
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 15 sept. 2015 15:21 
zo de boel schoon gemaakt en paar probleem puntjes al gevonden
stukje hulp gereedschap gemaakt

rotor er eindelijk afgekregen
carterdelen schoon gemaakt
onderdelen schoon en in olie opgeborgen
nokkenas ketting heeft in verleden aan carterdeel zitten knabbelen
cilinderwanden mooi schoon en krasvrij
krukas lager achter wel krassen door demontage

slijtage van carter door te lange ketting of slappe kettingspanner , eens nameten welke van de twee het is of dat dit al eens is veholpen door een vorige eigenaar .
achterste carter is al eens verwijderd daar er alleen een vloeibare pakking geplaatst was ipv wat er vanaf fabriek gemonteerd was .
wph heeft geen gegevens over de tolerantie gegevens voor de ketting , weet iemand die toevallig ???
no child should live in fear bikers against child abuse

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 15 sept. 2015 20:41 
Bas, je hebt een PB.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 15 sept. 2015 21:11 
Gegevens over toleranties heb ik niet. Maar op de foto hieronder kun je aan de stand v/d kettingspanner zien dat de ketting bijna op de helft is, omdat de kettingspanner bijna op de helft is. Daarbij ervan uitgaand dat de ketting gespannen was.
Foto
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver badejo
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 16 sept. 2015 00:07 
dus onderin het gat is nieuw stand zeg maar
no child should live in fear bikers against child abuse

Schrijver badejo
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 16 sept. 2015 00:47 | Aangepast door: badejo 
zo vanavond nog de zuigerveren na gemeten
en denkt dat olie probleem gevonden is
alle zuigerveren zitten op vervangings limiet 0.5mm gap en 1mm gap
diameters zuiger en cilinders weken nogal af van wph dus nameten
hier nog wat picca's

rechterzuiger wat kool aanslag in eerste zuigerringrecess

diepte gebruikt voor controle zuigerring gap
no child should live in fear bikers against child abuse

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 16 sept. 2015 11:37 
badejo:
dus onderin het gat is nieuw stand zeg maar

Precies andersom. Als het gat bovenin zit is de nieuw stand. Als de ketting te los zit en je draait de stelbout los, dan zorgt de veer die je daaronder ziet zitten ervoor dat de spanner naar beneden (en naar links tegen de ketting aan) wordt getrokken. Het gat bovenin wordt daardoor kleiner.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver badejo
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 16 sept. 2015 15:49 
ok mooi om te weten .
zal een lijstje met te vervangen onderdelen maken zodat ik kan zien of het niet makkelijker is een tweede blok op de kop te tikken
no child should live in fear bikers against child abuse

Schrijver badejo
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 22 sept. 2015 22:47 
phoe wordt al redelijk lang en duur lijstje zo . op zoek naar vervangingsblok
no child should live in fear bikers against child abuse

Pagina  Pagina 1 van 3:  1  2  3  Volgende » 
Projecten hondacx500.nl Forum / Projecten /
 rebuild gl 500 silverwing in ???

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven