Zo kwam de trike vorige week zaterdag aan;
Afgelopen dagen verder gedemonteerd, dan kom je van alles tegen;
Zoals bekend zit de choke vast, na veel vetten, ontvetten en vooral bewegen komt er iets verbetering maar we zijn er nog niet.
gelukkig heeft erikcx ervaring en onderdelen, vanaf nu genaamd carbman;
Tijdens het rijden op de sjk trike, lekte het overstroom slangetje continu een beetje. De carbman zei dat soms de overstroom naald kapot kan vriezen: (uiteraard gebruikte de carbman de juiste terminologie, ik niet)
Het bakje/naald is niet vervangen maar de vlotternaald is verstelt;
Tellers bak was gebarsten en het plastic en lampjes waren erg vaal, van meerdere een mooiere gemaakt;
Het verhaal van deze cx is dat hij in Afrika is geweest met twee personen, de vering was verzwaard en aangepast, het wiel had een gat in het binnenspatbord uitgesleten, ook die lag nog bij de verzameling van erik en prosper
Voor de vering hebben ze een 2e as op het frame gelast, die heb ik verwijderd om hem wat te laten zakken. En omdat het niet origineel en lelijk is. Was ook niet van plan om door de woestijn in Afrika te rijden, zeker niet met iemand achterop. Dus eraf ermee, ontroesten en strak in de lak...
Inmiddels de achter vering binnen via Marco Becker (super snelle levering !)en geplaatst. Progressieve binnen vering voor bestelt
Ook contact slot vervangen. Nu nog nieuwe accu en dan lijkt het dat binnenkort kan rijden !
Er zijn uiteraard nog vele klusjes maar eerst maar eens zien hoe het rijd met de nieuwe vering en natuurlijk maar 2 ipv 3 wielen...
De oude dikke en rotte vering;
En de splinternieuwe hetzij nog in doos
Ja idd veul foto's, photobucked is een aanrader
Motoren, sinds kort al vele gehad maar cx’n blijven de waardevolste schat!