Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten hondacx500.nl Forum / Projecten /   
 

Restauratie CX

 
Schrijver Paul van Ginneke

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 13 april 2016 13:13 
Bij mijn restauratieproject bleek dat het frame wat ik heb (snr. 2313333) zeer slecht is, de gaten vallen letterlijk in een aantal dragende delen. Gelukkig kreeg ik een tweede frame in handen wat veel beter is (snr. 2210577).
Ik zie een aantal (kleine) verschillen zoals een helmslotje op frame twee en het ontbreken van de sluithandel voor de buddyseat op hetzelfde frame. Tot zover niet zo spannend maar mijn vraag is kan iemand mij vertellen of ik nog verdere verschillen ga tegenkomen tijdens de opbouw zoals bijvoorbeeld delen die gewoon niet passen omdat ze tussen deze twee frames niet uitwisselbaar zijn. Zou zonde zijn als ik dit tweede frame laat poedercoaten en vervolgens blijkt dat het niet past omdat het blok er gewoon niet in kan.
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen of tips geven waar ik beslist op moet letten?
Vriendelijkereiziger

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 13 april 2016 14:15 
beste Paul,
We zijn hier niet zo van de type nummers.
Wel van de uitvoeringen model benamingen.

Als je alleen over de cx500 ab,z enz praat dan is alles uitwissel baar, maar blijk je een cx500 custom en of gl500 custom te hebben, dan hebben we een groot probleem Hierbij zijn zeer veel verschillen terug te vinden. En als het om het frame gaat, is dat ook niet uit wisselbaar.
In sommige gevallen is het blok niet eens uitwissel baar.

Dus oer model cx500, met cdi unit, 33mm voorpoten, en met een los klikbaar zadel, daar is eigenlijk op het frame gebeuren maar 1 type op de markt gekomen. Verschillen, zit hem in stuur slot. Meer eigenlijk niet.
groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Paul van Ginneke

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 13 april 2016 14:56 
Hoi Marco,
Nou, dat is dan gelijk duidelijk want het zijn beiden gewone CX-en, geen custom modellen. Moet dus gewoon passen. Dank voor de snelle reactie.
Vriendelijkereiziger

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 april 2016 12:26 
Als de tank het zelfde is dan komt het goed.
Groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Paul van Ginneke

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 15 april 2016 23:57 | Aangepast door: Paul van Ginneke 
Ja, Marco, dat is het hem nou juist, de bout waarmee de tank vast zit zit bij het tweede frame veel dichter bij het balhoofd als bij het eerste frame. Omdat ik bij het tweede frame nooit een tank en zadel heb gehad begin ik nu te twijfelen of het niet toch een custom is geweest. een ander opmerkelijk verschil is dat de pinnen waar de dikke rubber schijven omheen zitten waar de tank aan de voorkant mee vastgehouden word zijn bij het tweede frame geen pinnen maar eigenlijk meer grote schijven; net zo groot als de rubbers die bij het eerste frame horen. Ik ga eens kijken of ik de frames samen op de foto kan zetten, een beeld zegt meer dan duizend worden.
Vriendelijkereiziger

Schrijver chantal

Bestuur 
#6 | Geplaatst: 16 april 2016 15:52 
het zadel van de custom zit niet met sluiting zoals de gewone maar met bouten vast... dit zie je op het frame, daar zit beugel waar je hem op vast zet met schroefgaten of hoe je die dingen ook noemt... die ontbreekt als ik het goed heb uit mn hoofd bij de gewone cx... ook zit de tank van de custom van voor vast met bouten en niet over doppen heen... dat zijn idd soort schijven waar ze tegen aan zitten (moet nog rubber tussen maar dat zit aan de tank) dus ff goed kijken maar denk dat het een custom frame is wat je hebt.....foto is altijd leuk

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 18 april 2016 14:27 
Een slimme truc voor het verwijderen en terugzetten van een Custom zadel:
zaag het metaal weg, recht onder het gat van de vastzetbouten, zodat het een omgekeerde U wordt.
Nu hoef je de bouten alleen maar losser te maken, om het zadel af te kunnen nemen en terugplaatsen
is secondenwerk.

Groeten van Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Paul van Ginneke

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 24 mei 2016 09:31 | Aangepast door: Paul van Ginneke 
Hierbij een paar foto's van de twee frames, sorry voor de vertraging. De eerste is een bovenaanzicht waarbij je goed kunt zien dat de tankbevestiging toch wel op een andere plaats zit. Links het originele frame en rechts het C frame. https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13266065_1694603530791542_1963720849449 25620_n.jpg?oh=13ba1dd6d54680231da876564830d84d&oe=57E70B05
Op de tweede foto de tank op het originele frame. https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13263793_1694603537458208_6790108533174 074761_n.jpg?oh=e5e04dc5bcb40ab298171e2865833585&oe=57E1FB13
Hier klopt de plaats van de bevestiging precies. Op de derde foto de tank op het C frame. https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13254308_1694603540791541_2980390191951 191441_n.jpg?oh=f77f351e30c36a66bd941b7ea31d1357&oe=57E3AF62
Ik denk dat ik wel een manier kan vinden om de tank toch vast te krijgen.
Vriendelijkereiziger

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#9 | Geplaatst: 24 mei 2016 10:20 
als het een custom frame is dan zou vooraan (onderaan op je foto) bij het balhoofd ook geen pinnetjes voor die rubbers moeten zitten, dacht ik als ik zo kijk naar het frame van chantal haar custom? want daar zitten schroefgaten waarmee je de tank vastschroeft...

maar goed, dat hoef je dan dus al nietmeer te veranderen voor een gewone tank ;) veel knutsle plezier

groetjes werner (ik ben de koffers aan het volladen voor het weekend; vechta)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Paul van Ginneke

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 10 jan. 2019 16:42 
Ben een tijdje stil geweest maar het restauratieproject loopt gestaag door.
Vandaag de diverse vloeistoffen erin gedaan en starten maar.
HIJ LOOPT!
Weliswaar op een pit maar toch....
Wel even het volgende, er kwam wat koelvloeistof uit de pakking tussen het deksel en het huis van de waterpomp. Deksel gedemonteerd en alles ziet er netjes uit alleen denk ik dat die raar rond lopende O-ring wat plat is. Kan dit de oorzaak zijn?
Zou hier twee fotootjes willen plaatsen maar dat lukt me niet. Hoop dat de uitleg duidelijk genoeg is.
Vriendelijkereiziger

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 10 jan. 2019 19:42 | Aangepast door: JiMi 
Dat zou inderdaad kunnen. Ik hoop voor je dat dat de oorzaak is en niet een lekkage door het weep hole, want dat zit daar ook in de buurt. Dan moet het blok eronder uit. Het gaat dus even om de precieze plek van de lekkage.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Paul van Ginneke

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 10 jan. 2019 22:48 
Nee, het wheep hole was droog. Weet iemand waar ik die )-ring pakking het best vandaan kan halen? Ga ik dat eerst maar eens proberen.
Vriendelijkereiziger

Schrijver MAST

Moderator 
#13 | Geplaatst: 11 jan. 2019 09:30 
Bij Marco: KLIK
ps, de fotolinks in je eerdere postings (24-5-2016) hierboven werken niet meer.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Projecten hondacx500.nl Forum / Projecten /
 Restauratie CX

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 7
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven