Ach ja, misschien heb je je wel vergist. Dit is geen forum voor "hoe bouw ik een cafe racer op basis van een CX500". Wel komen er met enige onregelmaat mensen voorbij die het duistere plan hebben opgevat om een nog redelijke CX500 dusdanig te verminken dat het iets heel anders wordt. Het is een treurige geschiedenis.
Maar het wil niet zeggen dat de zagers door de puristen (ikke) vervloekt worden, in onze lankmoedigheid verlenen wij grootmoedig plaats aan hen die zoeken naar open filters, gel-accu's en voorvorken die niet standaard, of misschien niet eens werkbaar zijn. Zelfs bij het zoeken naar dergelijk onderdelen wordt soms de helpende hand naar de verdwaasde cafe-racer-bouwer uitgestoken, in een poging hem of haar zijn dwaling te doen inzien. Het lukt zelden.
Dus weest welkom. Besef echter dat er onder ons zijn die hun grijze hoofd schudden van al dat ombouw geweld, en die met lede ogen aanzien dat hun in goede staat verkerende CX500 steeds meer waard wordt, want steeds zeldzamer. Het is niet wat wij puristen willen, maar een onontkombaar gevolg van de, in onze ogen althans, besmettelijke en ongeneeslijke ziekte die heet "cafe-racer".
Dus, wees welkom, verhaal vol trots over het verzagen van het frame, help je mede cafe-racer-bouwers aan nieuwe ideeën en stoor je niet aan het groen van afgunst onder de andere cafe-racer-bouwers. Maar stoor je ook niet (veel) aan de standvastigen die gaan voor het origineel.
Harmony,
Hans.
( een standvastige..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken