Correct begrepen, dus goed omschreven.
Oh ja, volgens het boekje.
Heb er stapels van, leuk om te lezen.
Maar kom zelf uit een tijd dat die boekjes niet zoveel zin hadden.
Alles was al zo versleten ....
dat je andere keuzes moest maken.
De GL's horen zo'n 9-12 N.m voorspanning te krijgen (sommige CX vanaf 8 tot max 10,8 of andere weer tot 13).
Aangezien mijn achteras een halve omwenteling speling had en prima functioneerde en ik geen momentsleutel
heb met zo'n lage waarde doe ik het liever op gevoel.
Aangezien de rotatie (lees pendel) snelheid laag is houd ik het nu op zeer licht aanspannen.
Kan je in deze situatie minder snel mee in de knoop komen als andersom.
Vetten doe ik graag en veel en heb als une chef cuisinier meerdere potjes staan.
Want niet elk vetje hoort op elk plekje.
Hier hoorde SKF lagervet (potje nummer 4)
Oja, aangezien ik niet zo'n grote inbussleutel heb, heb ik van een M10 boutje, wat moertjes en wat plak er
1tje gemaakt.
Een dop 32 moest gedeeltelijk sneuvelen voor de contramoer.
De hoes had wat scheurtjes in een rib (da's dan weer iets mats) gedicht met rubberkit en er vervolgens met die
kit nog een ring omheen gekit. Geheel in de vaseline (potje nummer 6) besmeurd.
In de zon en na de juiste baktijd er weer tussen geprutst.
Hier een lijst van de potjes met vet;
1 - Universeelvet
2 - Kopervet
3 - Molycote
4 - SKF Lagervet
5 - Keramischvet
6 - Vasaline
7 - M.Sanders vet
8 - Ketting
9 - ATE rem vet
10 - Potje oude geen idee, maar dik geworden vet, handig voor spieën ed.
11 - Tecktyl (gebruik al isnie vet)
Dan komen we al bijna bij de oliën, das nen nog langer lijst met aan kop;
WD 40
Vandaag het uitlaat middenstuk schoonmaken en in de lak.
Hoop dat deze lak houdt, veelal is hitte bestendige lak niet meer wat het geweest is.
Ga het wel bakken, dus ruzie met de vrouw op de agenda.