Stap 1. Eerst maar eens een nieuwe accu erin. Eens kijken of de elektronica uberhaubt nog wat doet.
Verdict: Het achterlicht gaat aan, neutraalstand lichtje brand en 1 van de vier knipperlichten lijkt te werken.... Winst
Stap 2.
Tijd voor wat stripwerk en inspectie.
Algemene staat van het frame valt me in eerste instantie mee:
Stap 3.
De motor wil niet rollen in de versnelling met de koppeling ingetrokken.
De metalen schijven wat opgeschuurd, zaten wat vieze plekken op. de tussenschijven waren echt aan vervanging toe
Stap 4.
De motor rolde weer zoals het zou moeten. Omdat de fiets al lange tijd stil stond, toch eerst maar even de carbs reviseren voordat het start knopje aangeraakt wordt.
Wat scheste echter mijn verbazing? Volgens mij is de motor nog voor een goede beurt weggeweest voordat ie gestald werd...
De carbs waren brand schoon.
Dan maar weer in elkaar en voorzichtig kijken wat ie doet...
Contactje om, verse benzine erin, start en.... helaas, op naar stap 5....
Stap 5.
Het start relais ratelde er vrolijk op los, maar het blok kwam niet in beweging.
Echter, in z'n versnelling draaide hij wel rond (na ff aanduwen uiteraard), dus tijd voor de start motor inspectie.
Deze bleek vol met koolstof te zitten. Even uit elkaar, schoonmaken en weer inbouwen. Helaas wel een boutje moeten uitboren, lastig te krijgen die lange bouten, m4x130 ofzo... nou ja, kijken we later wel weer naar.
Nu echter kwam de CX grommend tot leven
. Liep mooi, maar al snel duidelijk dat er flink wat werk aan de winkel wat. Alles aan de uitlaat was zo lek als een mandje, van bocht tot eind demper. En daar begint de bodemloze financiele put die bij deze hobby past :-P