Gisteren dan eindelijk de demper geopend.
Het viel me nog best wel wat tegen om de oude keering en alu ring eronder eruit te krijgen. De keering en alu ring zaten goed vast in de behuizing van de demper.
Onder de pers even de olie eruit gedrukt, wat opzich niet strikt noodzakelijk om dit met de pers te doen, nippel er uit en dan loopt het er ook wel uit
De pers is eigenlijk alleen nodig om de olie er weer in te krijgen.
Toen moest de keering eruit, ik dacht dat doe ik wel even met 2 parkers erin gedraaid. Mooi niet dus.
Dus toen maar kleine gaatjes naast elkaar geboord waardoor ik de keering 'sloop' en los krijg van de behuizing (keering is namelijk grotendeels van staal).
Uiteindelijk heb ik hem er met behulp van 2 lange schroeven uit kunnen trekken.
Vervolgens hetzelfde kunstje met de alu ring eronder (deze was door het geboord wat beschadigd, aangezien ik hem voor de zekerheid ook besteld had ook maar gelijk vervangen.
Het tussenresultaat; 2 gesloopte ringen en de 2 nieuwe.
Toen was het tijd om de nieuwe alu ring en daarna de keering er weer in te persen.
We hadden nog een mooie bus liggen die precies in de behuizing van de demper paste en ook mooi op de alu ring en de keering paste. Dus met behulp van deze bus en een beetje vaseline de alu ring en vervolgens de keering er in geperst met behulp van de pers.
Vervolgens weer de dikke ring en de veering gemonteerd. Nu moet ik alleen binnenkort nog weer de demper vullen met olie. Volgens mij zag ik dat er gewone ATF olie in kan?