Een paar jaar geleden had ik me voorgenomen om absoluut geen tweede CX (of andere) motor erbij te nemen. Kost te veel tijd, en soms ook aardig wat geld. Een goed voornemen....
Maar je weet hoe dat gaat met goede voornemens.
Toen Andre uit Nunspeet met zijn verhaal bij stamtafel Veluwe langskwam, tja, toen bleek de geest gewiillig en de CX rijdende mens zwak.
Dus staat er sinds gisteravond toch weer een tweede CX achter het huis.
Duidelijk een projectje.
Een inspectie bij daglicht gaf de volgende uitdagingen:
Ernstig verbrande kabelboom vanuit de kuip tot onder de tellers.
Barst van 10cm rechts in de Polaris kuip.
Roest (?) zichtbaar aan de binnenzijde van de tank
Doorzweten(?) van de linker voorpoot keerring
Pitting/roestplekjes bovenaan het loopvlak van de linker voorpoot
en dan zijn er natuurlijk de 'gewone' dingetjes, zoals een missend lipje van het linker deksel, geplakt zadel en algehele staat met roest en vuil.
Het blok is 'los', dat kon ik met de hand rondtrekken via het voorste inspectie gat.
De olie die erin zit ziet er goed uit, en staat mooi bovenaan het peil, maar zal toch wel tzt vervangen gaan worden. Het zelfde geld voor de koelvloeistof.
Het frame ziet er tip-top uit. De bekende plekken, zoals ophangoren en de achterbrug vertonen vrijwel geen roest, en zijn hard. Ook de H-box is goed, evenals de uitlaten.
De accu ligt ondertussen (weer) aan de lader. Een eerste keer een uurtje opladen was voldoende om de motor 'rond' te trekken, met de 'killswitch' op OFF, maar onvoldoende om daarna een startpoging te kunnen doen.
Vanwege de zichtbare donkere (roest?) plekken in de tank is het eerste wat ik deed een benzine filter plaatsen. Ook heb ik de stekker van de draadboom naar de kuip losgehaald.
Als het tegenzit met tank en zijkappen (rechts zit ook niet echt vast) dan kan ik alle delen wisselen voor beschikbare rode delen. Dan wordt het een zusje van de 'Rode Rakker'..
Ik heb voorlopig weer wat te doen. Maar het leukste project van dir project vind ik persoonlijk de elektra weer in orde brengen.
Harmony,
Hans.
( uitdagingen, het leven zit er vol mee..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken