Via de club een kentekenloze CX500 uit 1985 verkregen. Vandaag opgehaald en mijn garage ingeschoven
Het brik is zo te zien onversleuteld. Echter er is veeeel werk te verrichten voordat de motor weer veilig aan het wegverkeer kan deelnemen. Doel van het opknappen is de motor weer netjes te krijgen in de buurt van het origineel, het zal geen restauratie worden op detailniveau (als een boutje/moer rot is wordt de vervanging rustig gezocht bij de Hornbach). Ook zullen de extreem grote knippers aan de voorkant waarschijnlijk wel sneuvelen (maar er komen wel knippers terug).
Kleur zal wit blijven, echter er zal nog een "paintjob" uitgevoerd moeten worden, want de motor is ooit overgespoten en dat had beter gekund
De teller geeft net geen 61 dkm aan.
Eerste scan:
- kuipje/windscreen is niet origineel (er moet of een originele gevonden worden of ander rechthoekig schermpje)
- nagenoeg alle bouten die aan de buitenzijde zitten zijn zwaar aangetast door corrosie
- remklauwen zitten muurvast (of deze te redden zijn is twijfelachtig)
- alle zichtbare bouten/moeren zijn onbeschadigd, de elektra zover zichtbaar is geheel origineel
- flinke corrosie aanwezig op het frame (lees alles zal uit elkaar moeten)
- voorvorkpoten zijn flink gecorrodeerd (dus op zoek naar tweedehands)
- de achterbrug is nagenoeg zeker doorgerot en gaat vervangen worden
Samengevat, het zal nog lang duren voordat de motor weer rond ploft (wel eerst de carbs laten badderen in de ultrasoon en kijken of het motorblok wil starten, klein detail het contactslot is verroest en er is geen sleutel, dus daar moet nog wat verzonnen worden). Kan dan ook uitvinden wat er nog werkt van de elektra.
Het opknapwerk zal deze winter gestart worden. Dit omdat er nog een ander project (XS400 uit 1981) afgerond gaat/moet worden (en wat schilderwerk aan huis).
Verder moet ik nog uitvinden hoe ik hier foto's kan plaatsen, hetgeen de eerste update van mijn kant zal zijn.
Daarbij moet er uitgezocht worden welke versie van de CX500 nu precies in de garage staat, zodat er een werkplaatshandboek geregeld kan worden. Tevens noodzakelijk voor het bestellen van onderdelen. De CX heeft trouwens een schijfrem aan de achterzijde, voorvork is er één met een anti-duiksysteem (ken ik nog van mijn VF750S). Remklauwen zijn tweezuigerklauwen. De framenummer begint trouwens met PC06-200.... Dus als iemand mij daarmee wat kan hoor ik dat graag
Dit topic zal dus onregelmatig updates krijgen.
Voor het verkrijgen van een kenteken zal deze fiets nog een keer langs de RDW moeten (natuurlijk pas na het overmaken van de nodige euro's
). Nu nog even uitvissen of dat kan voordat de motor opgeknapt is of nadat het geheel opgeknapt is.
Dit is dus de start van een langlopend topic
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)