Beste Allen,
Vorige week de daad bij het woord gevoegd, en mijn CX500 1981 na bijna 10 jaar in de tuin te hebben gestaan, hem verplaatst naar mijn ManCave.
Lijkt spannender dan het klinkt, maar moest toch met 3 man het ding naar binnen schuiven/tillen.
Voorrem zat vast, en van de rest wist ik het ook nog niet, maar daarna eerst het onkruid en alle nieuwe bewoners verwijderd.
Vandaag maar eens een ander gaan controleren, heb een goedkope accu gekocht, 24, dus als die opblaast en of zo, het kan er vanaf.
Maar wonderbaarlijk na wat schoonmaken, luchtfilter, benzinetank, bougies, carburateurs,(door spoelen, met het schroefje L losdraaien).
Bijna alles werkte weer, alleen een tik als ik wilde starten, dus het startrelais werkte, toen even de startmotor verwijderd, en ja die zat vast, even in de bankschroef, de as weer gangbaar gemaakt, beetje W40 erop, en even op de accu en hij deed het weer, en allengs weer ingebouwd.
Ja, toen kwam de Barbapappa truuk, zou hij weer lopen, even wat "droog" gestart, olie door het carter heen, en ja stopknop op RUN, pats gelijk lopen, en netjes ook, gelijk op 2 pitten.
Whow dat was een genot, hij lekt als ik de benzinekraan open zet, maar ik verdenk de leiding van de tank naar de carbs, als ik de kraan dichtzet stopt het lekken.
Dus de komende weken maar eens de remmen gangbaar maken, en zorgen dat hij weer toonbaar is, en dan ermee rijden, en dan waarschijnlijk, helemaal netjes nieuw maken.
Kijk hier naar het resultaat en of op mijn FB pagina Han Neienhuijsen.
https://www.facebook.com/han.neienhuijsen.180/Ciao Han.
De lopende motor.
https://www.facebook.com/100041284961260/videos/pcb.625525782166915/625525555500271Han