Nadat ik twee keer een afgebroken aftapdopje van de radiateur had, heb ik dit lastig verkrijgbare onderdeel nieuw laten maken. Dat kon natuurlijk niet per twee, dus enige tientallen. Deze kan ik weer verkopen tegen net iets meer dan de kostprijs. En ja; ik houd er een paar dubbeltjes aan over, maar ik heb er dan ook (aardig wat) werk aan gehad. Ik heb dus te koop:
Nieuwe radiateur-aftapplug met nieuwe rubberring voor alle typen Honda CX500, GL500, CX650 en GL650. Het nylon aftapdopje van de radiateur is een slecht verkrijgbaar artikel, en breekt door veroudering of door oxidatie van het omliggende metaal regelmatig af bij het aftappen van de radiator van de CX. Dit NIEUWE setje is handig ter vervanging, of zelfs om er één of meer op voorraad te hebben (als hij afbreekt kun je niet rijden weet ik uit ervaring) of preventief te vervangen bij het aftappen van de radiateur.
Deze dopjes zijn nieuw geproduceerd met een CNC machine uit zeer sterk Nylon 6 en voor wat betreft uiterlijk en maatvoering exact gelijk aan het origineel. Ze worden compleet geleverd met nieuwe rubber afdichtring. Link naar foto's onderstaand.
De (vriendelijke) prijs is € 4,25 inclusief btw per set van een plug met rubber ring. Leden van de CX Club krijgen korting en betalen slechts € 3,75 voor een set. Verzenden kost € 2,- (voor maximaal drie sets) binnen Nederland (bij meer dan 3 setjes worden de portokosten vanwege het gewicht wat hoger).
Bestellen van één of meerdere setjes kan door een e-mail met je adres en de gewenste hoeveelheid te sturen naar
bert.brand@xmile.nl. Ik mail je daarna mijn bankgegevens. Ook voor meer informatie kun je me een e–mail sturen naar dit adres.
Link naar de foto's:
Radiateur aftapdop CX en GlCX500c '83 Candy Universal blue en een CX500 '81 in Candy Sapphire Blue
(en een Yamaha XT500)