Het is een bekend spreekwoord: Gooi geen oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt.
Wat schoenen (en banden natuurlijk) betreft kan ik daar wel in mee komen. Maar het gaat nu niet om schoenen, maar om een CX.
En wel mijn vertrouwde 'Rode Rakker'
Ja, u leest het goed.
Aangeboden: CX500z, oktober 1978
Km stand 89500, en dat blijft groeien. En eerlijk is eerlijk, ik weet niet precies hoeveel het is, want ik vermoed zo dat er 13-14 jaar geleden een nieuwe teller op is gekomen.
Blok is afgelopen winter voorzien van een nieuwe nokkenasketting, plus seal.
Dit voorjaar hield de hoog-spoel er mee op, dus is er een Ignitech in gezet.
Waar ik het nodig vond is de elektra aangepast, met name voor betere licht opbrengst van koplamp en achterlicht. Tevens LED knipperlichten (je moet toch wat?) en een alarm schakeling.
Banden zijn van maart 2017, en kunnen (bij mijn rijstijl) nog een jaartje, misschien wel twee, mee.
Het geheel is voorzien van een polariskuip met nette ruit, en een krauser type I kofferset.
Carburateurs schoongemaakt en voorzien van nieuwe vlotternaalden.
Ik overweeg om de motor weg te doen, om de simpele reden dat 'ie het nu goed doet, maar ik een beetje moe begin te worden als ik denk aan wat er eventueel nu weer aan gedaan moet worden.
Misschien is het tijd voor wat anders, een paar jaren (25 of zo) nieuwer. Deauville?
Maar dat kost wel wat. !! Dus, eerst maar eens zien wat deze oplevert, en dan verdere plannen maken.
O, mochten er geen serieuze gegadigden zijn, dan blijft de CX waar hij is. In gebruik bij ondergetekende.
Natuurlijk wordt er nu om foto's en nadere beschrijvingen gevraagd, wat is er gedaan, hoe ziet het eruit, is....
De antwoorden, en foto's zijn te vinden in
mijn motorlogboek, wat ik al 13 jaar heb bijgehouden. De gehele geschiedenis, met ups en downs, met vallen en opstaan.
LET OP: het speciale zijdeksel wordt vervangen door een standaard zijdeksel
Vraagprijs? Tja. Als inruil-handelsprijs werd me 250,-- euro geboden. De vrije marktprijs is toch zeker wel het dubbele daarvan. Meer is , in dit geval, altijd beter !!
Harmony,
Hans.
( geen appeltaarten aub
)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken