Hoihoi,
Ik heb besloten mijn cx500e te verkopen. Uit '84 en met 68.000 km. Ik kocht hem vorig jaar eind februari, ik heb er 5000 km mee gereden. Hij is in mooie staat, en heeft een strakke racy Dogger-kuip (gemaakt door dezelfde man die de stroomlijn voor het roemruchte duo Streuer / Schnieders had ontworpen). Door het geluid, een mooi diepe roffel, en de unieke kuip heb ik er altijd veel bekijks mee! En lopen doet hij als een Japanse trein natuurlijk.
Niet in het minst omdat hij een mooie revisie heeft gehad voordat hij in mijn handen overging (gemeten compressie 10,5 aan beide cilinders!). Dat was totaal iets van 850 euro, de rekeningen en een stukje verdere historie krijg je erbij.
In mijn eentje schiet hij niets tekort met toeren of woonwerkverkeer, integendeel. Maar het wordt anders als mijn vriendin achterop gaat, laat staan als ik er ook nog een kofferset bij op wil doen. Dat laatste gaat dan echt niet meer omdat we met zijn tweetjes al boven het maximaal toelaatbaar gewicht komen. En we willen juist op stap...
Mankementen? Ja, de toerentellerkabel is losgeschoten na een reparatie en die moet vastgemaakt worden. Dat betekent kuip losmaken en waarschijnlijk de radiator, daar zit het bevestigingspunt achter.
Voor de motor zelf wil ik 1650 euro hebben. Eventueel (voor clubleden) heb ik er nog een ongemonteerde krauser kofferset met rek bij, waar nog een paar passende steuntjes voor gemaakt moeten worden (rechte stukjes met aan twee zijden gaten, niets bijzonders maar voor mij had het geen zin). Tevens twee potten lak met de originele kleur, toen aangemaakt voor de kuip.
Verder heb ik nog het originele stuurkuipje met montagesteun en rechthoekige koplamp, en een achterrem-schijf die ik bij Marco had gekocht maar nog niet geplaatst. Deze zaken wil ik los, of als extra aanbieden. Ik zal kijken of ik wat foto's kan plaatsen vandaag, je kunt ze sowieso opvragen. Ik was ook bij de voorjaarsrit vorig jaar eind maart (witte volle kuip, fluogele helm).
Vragen zijn uiteraard welkom, groet!
CX500E