Hallo ik ben Hub Veders uit Sittard. Als 2e motor een CX500 A uit 1978 erbij genomen. Mijn hoofdmotor is een Honda Africa Twin 1000 DCT.
De CX500 is mij 45 jaar geleden al technisch opgevallen vanwege de "moderne" techniek van toen op een compacte motor. V-twin dwars, cardan, vloeistofkoeling en ca 200kg. Moet daarom erg handelbaar zijn.
Na 8 jaar stilstand bij voorganger inmiddels weer aan het lopen. En inmiddels een klein stukje gereden om de huidige staat te testen.
Het lukt me niet om het zadel eraf te krijgen, geen slotje of handeltje maar wellicht een truc.
Verder mis ik de radiatorafdekking. Heeft iemand zoiets te koop of zijn er geschikte adressen om te kopen ?
Voor de Honda's heb ik meer dan 25 jaar BMW gereden. Ooit een K75 maar de laatste jaren altijd GS'en. De jongere maar ook de oudere generatie en het langst met een R100GS paris dakar, ook veel off-road.
Naast een Honda Africa TWIN DCT als project een 1e serie CX500 genomen. Ik herinnerde me deze vanwege technische aspecten V-twin dwars, 4 kleppen/cylinder, cardan, vloeistofgekoeld en ca 200 kg.