Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Ritten, tochten en evenementen hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /   

Stamtafel nieuws!

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver lswarte
Gast 
#1 | Geplaatst: 30 juni 2011 09:26 
Beste CX liefhebber,

Aanstaande vrijdag is het zover: de stamtafel Noord-Holland van de Dutch Honda CX-V club.

De plek om eens even met gelijkgestemden over je liefhebberij te kletsen, onderdelen te ruilen of informatie uit te wisselen. Er is geen betere plek om dat te doen dan in je eigen regio!

Waar?

Café/Restaurant 'de Posthoorn'
Markt 20
1741 BS Schagen
Tel. 0224-212468

Wanneer?

Aanstaande vrijdagavond, aanvang rond 19:30 uur.

What's new?

Tijdens de jaarlijkse CX-V club bijeenkomst in Sint Jansklooster organiseer ik een toertocht. Julie hulp daarbij is zeer welkom! Ik zoek nog mensen die de route vanaf hun navigator willen rijden als de groep rijders zo groot is dat er gesplitst moet worden. Klik hier om meer informatie over de toertocht te lezen.

Wie van jullie hebben hun motorrijbewijs met een proefrijbewijs gehaald? Je weet wel, dat blauwe plaatje op je achterspatbord, een papiertje halen op het politiebureau en rijden maar? Met die mensen wil ik eens praten. Is het interessant om eens te leren en mee te maken wat aspirant motorrijders vandaag de dag allemaal moeten doen om hun rijbewijs te halen?

Parkeren

En, voor degenen die met de auto komen: parkeren in Schagen is overal, dus ook in het gezellige hart van het stadje, GRATIS. Voor alternatieve parkeerplekken kijk je op de Hyve: http://stamtafelnh.hyves.nl/

Tot vrijdagavond!

Laurens Swarte
Den Helder

Stamtafel Noord-Holland

Schrijver Teto

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 30 juni 2011 11:19 | Aangepast door: Teto 
Helaas, ik moet naar de Biker Classics in Belgie.
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 30 juni 2011 11:54 
He Teto ben je nog wel eens thuis je lijk je broer wel Toto Zondag naar Schagen ook Classics motoren maar dan alle merken veel Honda`s
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver toto

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 juni 2011 12:39 
Ik moet deze keer helaas ook weer verstek laten gaan. Vrijdag trouwt zoonlief en daar moet ik toch echt wel ff bij zijn.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver Willem CX
Gast 
#5 | Geplaatst: 30 juni 2011 12:46 | Aangepast door: Willem CX 
Ik ben er, ik ga voor ijscoupe met aardbeien! Leuk om te lezen dat er zondag ook wat te doen is. Is dit op de Witte Paal?
Ah, al gevonden!

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 30 juni 2011 22:46 | Aangepast door: brinkcx 
Hallo Laurens,

ja, ik ben nog met een oefenvergunning van de plaatselijke politie begonnen, en niks blauw L plaatje, dat hoefde niet.

D'r zat wel een blauwe nummerplaat op die eerste motor, een echte Suzuki A100 ! En daar heb ik toen nog wel 40 duizend km mee gereden.

Groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 30 juni 2011 23:10 
Laat ik het daar maar niet meer over hebben........
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 30 juni 2011 23:30 
Blauw plaatje met een "L" en daarmee mocht je vanaf huis naar het plaatsje 'De Meie" rijden. Dus werd het plaatje op de CB200 geschroefd, en rijden......
Afstand van niks, en snelheid van niks, en op een gegeven moment het plaatje ook kwijt. Moest ik een nieuwe kopen.
Maar nooit aangehouden, ook niet toen ik, in een vlaag van dwarsigheid. het plaatje verwijderde en eventjes naar Alphen a/d Rijn en terug reed.

Wel jaren later. Omdat ik zo netjes reed (CB400f), en ze wel eens mijn rijbewijs wilden zien. Doe je netjes, wordt je nog aangehouden..... tssss.....

Harmony,
Hans.
( vindt dat het al lang, erg lang geleden is geweest , dat "L" plaatje.)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver lswarte
Gast 
#9 | Geplaatst: 1 juli 2011 07:50 
Lang, erg lang geleden ... Ik reed op een CB 250 T van de buurjongen en mocht van Julianadorp naar Den Helder en van Den Helder weer terug naar Julianadorp.

Ik heb maar meteen een examen aangevraagd. Mijn examinator bleek achter me aan te rijden in zijn 2CV. Tijdens het examen heb ik hem twee keer gezien: één keer aan het begin, en één keer aan het eind.

Ondanks dat ben ik geslaagd, en ik vraag me wel eens af wat aspirant motorrijders vandaag de dag wel niet allemaal moeten kunnen om hun examen te halen ...

Schrijver Arcath
Gast 
#10 | Geplaatst: 1 juli 2011 15:56 
zie je wel vroegah was alles beter!

om te beginnen moest ik (ivm geen autorijbewijs) mijn theorie halen, wel mocht ik beginnen met de AVB de algemene voertuigbeheersing, aangezien dit niet op de openbare weg gebeurt.

wat houd dit in: dat je moet kunnen laten zien dat je de motor beheerst bij hoge (lees 50 km/h) en lage snelheid(lees stapvoets).

hierbij komt de kijktechniek aan bod in de vorm van het welbekende 8je, de remtechniek bij de precisie stop en de noodstop.

verder het wandelen met de motor aan de hand:P

Verder de uitwijkoefening die overgins wel nuttig is en ook in andere rijopleidingen terug komt(met hogere snelheid)

na dit overtuigend aan je examinator te hebben laten zien mag je door!

jahwel en door betekend AVD de algemene verkeersdeelneming. kortom je mag eindelijk de straat op.

daar moet je laten zien verkeer kunnen inschatten, gebruik maken van de motor, dus niet treuzelen, inhalen waar het kan, maar ook niet te hard rijden want dan raak je je begeleiding kwijt.

daarbij natuurlijk de verkeersregels in acht nemen, goed (overdreven) spiegelen, plaats op de weg houden etc.

gemiddeld zit een cursist nu op 25 lessen.. mensen zonder brommer/ auto ervaring vaak nog meer.

Daarbij was ik 20, een jaar te jong om meteen "zwaar" te mogen lessen, dus zit nog vast aan de 25kw regeling( nog 2 maandjes)

de cx en gl zij n trouwens via Duitsland makkelijk af te voeren door middel van ringen in de inlaat. hierbij word een TÜV certificaat op kenteken geleverd waar ze in Nederland ook intrappen^^

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#11 | Geplaatst: 2 juli 2011 16:58 
6 lessen à 15,= GLD, 1 keer examen à 120 Gld en toen mocht ik 6 weken na mijn 18e verjaardag eindelijk rijden op mijn CB400SS

[was in 1988]

Schrijver lswarte
Gast 
#12 | Geplaatst: 3 juli 2011 09:23 | Aangepast door: lswarte 
Klopt mijn indruk dat veel van ons hun rijbewijs nog op de 'oude' manier hebben gehaald? Met een L-plaatje en een proefrijbewijs?

Ik ben eens op zoek gegaan naar de bijzondere verrichtingen die een aspirant motorrijder vandaag de dag moet doen om het rijbewijs te kunnen halen. Heel interessant, en ik denk dat ik heel wat zou moeten oefenen voordat ik het allemaal foutloos zou doen.

Op YouTube zijn er leuke filmpjes van te vinden, en hierbij een voorbeeld:

Zou er voldoende animo zijn om die bijzondere verrichtingen eens met elkaar te oefenen, onder begeleiding van een ervaren instructeur?

Lijkt me gewoon leuk!

Groetjes,

Laurens.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 3 juli 2011 12:05 | Aangepast door: sieds 
undefined:
Zou er voldoende animo zijn om die bijzondere verrichtingen eens met elkaar te oefenen, onder begeleiding van een ervaren instructeur?

2 Jaar bromfietservaring, oefenvergunning, geen les gehad en in 1 keer rijbewijs gehaald.

En ook ik vraag mij af of ik die bijzondere verrrichtingen eigenlijk wel kan die ze tegenwoordig moeten leren.

Las ik toevallig vorige week in een streekblad dat een aantal gemeentes hier subsidie geven op de VRO-R tranining van de KNMV.
(via het Regionaal Orgaan voor de Verkeersveiligheid in Overijssel)
I.p.v. 237 euro voor 50,- voor een dag trainen.

Dus ik ga begin september voor het eerst een stukje rijvaardigheidstraining doen.
Mijn eerste motorles

(waar ze je ook leren hoe je met knipperlichten om moet gaan)
KNMV VRO-R
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver lswarte
Gast 
#14 | Geplaatst: 3 juli 2011 16:27 
Kijk Sieds, zo'n link heb ik wat aan.

Lekker zo'n subsidie. Dat zet zoden aan de dijk!

Veel succes met je training.

Laurens.

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#15 | Geplaatst: 3 juli 2011 22:55 
undefined:
Helaas, ik moet naar de Biker Classics in Belgie.

WUD, voor wie benieuwd is waar wij vandaag uithingen hier wat foto's

http://www.mijnalbum.nl/Album=INHJPYQL

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Ritten, tochten en evenementen hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /
 Stamtafel nieuws!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven