Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Ritten, tochten en evenementen hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /   

Tourrit?

Schrijver MAST

Moderator 
#1 | Geplaatst: 25 okt. 2013 20:55 
Gezien in het gastenboek:
"Oranje-Bike Tour 2014"

Dear CX500-Lovers,

I am organizing 2014 a tour to the homeland of Adolf von Nassau along the Rhine- and Lahn-River Valley around Nassau-Town through the Westerwald and Taunus-Mountains.

Who wants to ride through a great history?

Oranje boven!

e-mail: ritterturnier@aol.com

Marcel (ik weet hier verder niets van, mail hem als je meer wilt weten)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 okt. 2013 22:09 
Als ik de website bekijk, moeten we gekleed als ridder, op ons stalen ros zitten? Een vreemde organisatie.....
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 25 okt. 2013 22:47 
Welke website Henk? In zijn bericht staat geen directe link naar een website.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 26 okt. 2013 00:03 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Naast het bericht, onder de naam, staat een huisje, (in het gastenboek) daar heb ik op geklikt en er verscheen een website....
(Hetzelfde geld voor Gert Altena daaronder, dan kun je direct de foto's van onza CXclub zien)

Groeten Henk
....

Schrijver sieds

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 26 okt. 2013 18:15 | Aangepast door: sieds 
Je moet ook niet overal op drukken Henk dan gebeuren er rare dingen

Geweldig RIDDERS te motor zouden het moeten zijn

Historiche bedrijfsuitjes

Leuk!
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver sieds

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 26 okt. 2013 19:58 | Aangepast door: sieds 
Ik heb een berichtje terug gehad:
Zijn naam is Fred Struben en hij organiseert historiche feesten zoals te zien is op de website (heb je daar veel bij de Rijn)

Hij rijd een CX500 en had het idee om in zijn leefgebied een "ORANJE-BIKE TOUR 2014" te organiseren.
Een lang weekend langs de Rijn en de Lahn en door het prachtige Nassau gebied van onze oranjes en langs vele burchten en kastelen.
Zijn voorlopige programma ziet er goed uit.
Wie het wil weten, stuur mij even je mailadres en ik stuur het door.

Wie weet kunnen we een lang weekend organiseren.
Een CX kastelenrit in Duitsland
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 26 okt. 2013 22:06 
Goed werk Sieds !

Je heb een PB-tje.

Harmony,
Hans.
( gewoon nieuwsgierig )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 26 okt. 2013 23:09 
Kopie van de email van Fred Struben, de initiatiefnemer van de tourrit:

ORANJE-BIKE TOUR 2014 "The Ride through History"

Dear History-Riders,

my name is Fred Struben and I live in the Jammertal, / 8 kms away from Nassau / Lahn.

My bike is an ol´ Lady Honda CX 500 an we both like to stray around the Rhine-Lahn-Wispertal River Valleys in beautiful Naturpark Nassau and in the Westerwald and Taunus Mountain range.

If I am not on my bike, I run a historical event agency (www.eventus-historia.de). So why not combine my hobby of reenact history and the fun of "riding through" it?! As I don´t need to earn money with having fun, there is no particular website about yet.

So here is a first and rough survey:

FRIDAY afternoon. We pick up our dutch riders at FESTUNG EHRENBREITSTEIN / Koblenz/ Rhine-River Valley.. (-or later directly at ou BIKER´S MOTEL near NASSAU-Town.

Ride to LAHNSTEIN and BAD EMS, (it´s not too bad there!), along the LAHN RIVER up to BURG NASSAU. Having our first toast on the Nassau-Oranje Dynasty.

Check in at our Biker´s Motel nearby and get acquainted to each other. Warm-up while INTRODUCTION on the "ORANJE-BIKE TOUR 2014".

SATURDAY Starting after a good biker´s breakfast (ontbijt) to the Castle of LAURENBURG, the very first Burg of the Nassau-Dynasty. Passing pittoresque BALDUINSTEIN and SCHAUMBURG to SCHLOSS ORANIENSTEIN in DIEZ/ Lahn. Foto-shooting with our CX 500 cavallry. Passing world-wide known LIMBURG/Lahn to BURG RUNKEL, having an icecream at the famous italian Icecream-parlour and biker-meeting point from the Frankfurt bike-scene) Driving to SCHLOSS WEILBURG (-part of the Nassauer Erbteilung) and having a kopje koffie at Hessen´s Neuschwanstein SCHLOSS BRAUNFELS. Then we are heading to Burg GREIFENSTEIN and DILLENBURG. -thats were Wilhelmina used to visit once a year, (-but not on a bike, I suppose ...) After a biker´s meal, we cruise along the narrow routes of the beautiful WESTERWALD to WESTERBURG, MONTABAUR and GELBACHTAL back to our Motel for chilling-out and making friendships.

SUNDAY The tour leads to JAMMERTAL, RUPBACHTAL, AARTAL, WISPERTAL, RHEINGAU, KLOSTER EBERBACH (-world famous Riesling wineothek!), GEISENHEIM, RÜDESHEIM,(-real bikers know it) GERMANIA-MONUMENT, ASSMANSHAUSEN, LORCH, Brunch at famous BENNO´s BIKER´s PARADIESE, directly at the Rhineshores (-real bikers know it!), KAUB, LORELEY(-nice girl,-but no bike!), St. GOARSHAUSEN with Café-Stop at Arno´s "Bikers Welcome" Restaurant, then to BURG STERRENBERG und LIEBENSTEIN ("Feindliche Brüder") famous MARKSBURG and back through the HINTERLANDSWALD to our Bike-o-Motel. Check out and bye-bye-farewell-tears-to-next-meeting ...

All these tours can be extendet or combined on request. (For example by booking a complete group).

As far as there is a minimum of 10 riders, we work out a convienient date.

After inscription, everybody can book directly the Bike-Motel. No further contracts! One biker,- one word! Everybody is responsible for himself!

Campgrounds nearby.

We ride in groups of 10 drivers maximum.

I ask for 20,-€ per day/person for the (hopefully good) guidance and organisation.

Don´t hesitate to contact me for further informations, (-or visit me in the Jammertal-)

With chivalrous regards

Yours

Fred Struben Langwiese 1 D-56370- Kördorf Tel.+ Fax.: 0049-(0)6486-900 180 e-mail: ritterturnier@aol.com www.eventus-historia.de
Hondacx500.nl

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 27 okt. 2013 12:20 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Als ik dit goed lees, betaal je 2X20 Euries alleen voor zijn bemoeienis en uitzetten van de route per persoon. Hier bovenop komen alle andere kosten van het verblijf. Is niet CX gerelateerd,alhoewel hij wel op een CX rijdt maar gewoon een reisorganisator is.

Bijna elk jaar ga ik zelf met MROreizen mee, die 7 december a.s. hun nieuwe reisgids 2014 bij Arie Molenaar Motors in IJsselstein (bij Utrecht) ten doop houdt. Enorm gezellig en ik zie daar weer veel oud-medemotorrijders terug. Altijd verloting van één of twee reizen en motorkleding onder de aanwezigen. Èn supergezellig voor iedereen. Tot op heden altijd de voordeligste motorreizenorganisator. (zie onder "on the road/weer thuis" mijn 2 reisverhalen de Dolomieten met Henk en met Henk naar de Alpen)

Groeten van Henk.
....

Schrijver sieds

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 28 okt. 2013 01:11 
Ik heb de mail eens uitgewerkt als Tyre route.
Per dag is het 250 km met veel te zien.
Heen en terug 700 km dus al met al heb je er een week vakantie voor nodig.
Maar het is vast de moeite waard.
'Leaver dea as slaef'

Schrijver jakob

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 28 okt. 2013 22:33 | Aangepast door: jakob 
Nou Sieds, dit is wel te doen hoor
Vrijdags 350 km heen, zaterdag 250 toeren, en zondags weer 350 km terug.

Alleen, wat ga je nu eigenlijk zien op zaterdag als je 250 km gaat toeren?
Niet veel volgens mij, en de tourrit gaat nu juist langs vele mooie burchten, in een prachtige omgeving.

Onze toergids Fred Struben, als "ridder" bekend met de burchten en alles wat er bijhoort, ( gezien zijn www link ), laat ons er zo alleen maar LANGS rijden, en niet kennis maken met de rijke historie. Eigenlijk moet hij als gids ons IN de burchten kennis laten maken met de vergaande glorie. Dat gaat natuurlijk zo niet werken.

Om het jaar gaan we naar mijn broer, om z`n burgfest een weekend lang te bezoeken. Machtig mooi !!!!
Voor iedereen aan te bevelen om dit soort feesten eens mee te maken. Dat zijn die kilometers wel waard.

Jakob
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 28 okt. 2013 22:59 | Aangepast door: sieds 
Zaterdag en zondag elk 250 km Jacob.
Best wel veel voor 1 dag met bezichtigen en rijden en lunchen.
En dan maandags terug lijkt mij.

Super die feesten.
Ik wil er zeker nog naar toe.
Neustadt-Glewe is weer een hele andere omgeving.

Ik kom al jaren bij: Tempora Historica in Koblenz, verkopen ze Wikinger blut en Odin Trunk, (Schloszbrau) en mooie ridder spullen
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 29 okt. 2013 00:09 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Prima hoor, maar ik wil motorrijden en die "flauwekul" hoef ik niet. Heb al vele kilometers in die buurt gereden en er zijn spannende en onverwachte weggetjes met mooie stuurbochten. Voor kastelen moet je wel van de motor af, kan natuurlijk altijd. Wel eens geweest in het Muiderslot of Slot Loevestein? Veel dichterbij en waarschijnlijk even mooi

Sorry hoor, maar ik vind die gele koppies zo leuk
....

Schrijver sieds

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 29 okt. 2013 15:26 | Aangepast door: sieds 
Daarom mag je ook niet mee Henk
'Leaver dea as slaef'

Ritten, tochten en evenementen hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /
 Tourrit?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven