Jouw systeem, nou systeem, kan ook Hans.
Groepje achter je aan en in de gaten houden of iedereen mee komt.
Maar stoppen af en toe is niet super veilig bv als er stoplichten zijn en niet iedereen er door kan.
Echt blokken is super veilig, maar doen alleen de zware jongens, moet je lef voor hebben, mag niet maar wordt wel toegestaan.
Vechta met 200 motoren is niet echt veilig, de agent zet het verkeer stop maar scheurt steeds de groep voorbij.
Ook een aantal blokkers doen dit maar met een zeker risico.
En inderdaad als er iemand stopt voor het rode licht dan ben je de weg kwijt.
Follow up is het enige juist heb ik ook ontdekt met grotere groepen.
De voorrijder rijd rustig door en zet op iedere afslag een motor neer als wegwijzer.
De groep hoeft dan niet onveilig aaneen gesloten te rijden en je weet altijd de richting.
Tenzij de wegwijzer blijft staan!
Totdat de backrijders (liefst twee) met oranje hesje er aan komen en je weer achteraan aansluit.
Is bovendien een leuke manier van actief in een groep rijden.
Het veilige zit hem in:
- niet bovenop elkaar rijden en daardoor hoef je niet alleen maar op te letten op je voorganger
- de voorrijder kan altijd doorrijden
- er kunnen zonder gevaar nu ook auto's tussen rijden
- en je raakt de groep nooit kwijt
Maar Hans, met 10 motoren lekker achterelkaar aan rijden, niks mis mee.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'