Beste mensen, we hebben afgelopen zondag 3 mei de routebeschrijving van Jorgen geprobeerd die we met Pinksteren gaan rijden. Het weer zat mee alleen moesten we smokkelen met de motoren (ik op mijn Pan en "de Vroom" op, jawel, een Harley....) Mijn CX-E, die van Jobim, is nog net niet klaar en krijgt als het goed is deze week zijn kenteken.
De route is IDEAAL voor een CX! Een Pan en een Harley zijn gewoon te lomp voor dit fantastische pittoreske stukje Belgie. Kleine stijle weggetjes, waar ook menig wielrenner zichzelf stuk op bijt, fantastische vergezichten en een heerlijk glooiend landschap waar het simpelweg niet druk is! Daar waar je met je motor met Hemelvaart en Pinksteren moet file rijden in de Ardennen, Eifel en Vogezen (ik kan het weten, de Pan springt deze week op 180.000km) is het hier zorgeloos tokkelen, zijn er voldoende tavernes en zijn er ook nog tankstations.
Als pseudo Belg, reserve Belg of gewoon geimporteerde Hollander in Belgie meen ik de weg redelijk te kennen in het Vlaamse land. Ik kan jullie echter verzekeren: op een dikke 100km van de Nederlandse grens ligt een stukje Belgie wat de moeite waard is. Om het geluk compleet te maken: Gent is de startbasis en we hebben op de (zeer nette) camping aan de rand van de stad gecampeerd. We zijn voor 1 Euro (!!!!!!!) met de bus die op de camping stopt naar het centrum gereden. Hebben daar heerlijk gegeten en een pintje gepakt om vervolgens met de bus voor weer de ene Euro naar de camping te rijden en aldaar voldaan in de slaapzak te kruipen.
Beste CXers, jullie missen wat als je dit overslaat. Maak er een weekendje van, het is te berijden, Gent is fantastisch en de route is knal.
Een enthousiaste Jan van Wilma.
Stoker