Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Ritten, tochten en evenementen hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /   
 

Zuid-Duitse treffen

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver coenox

Voorzitter 
#1 | Geplaatst: 13 juli 2023 22:18 
Michael en ik zijn onderweg naar het Zuid-Duitse treffen in Betzenstein. Heenweg ontspannen in twee dagen. Dus nu een tussenstop vlak bij Kassel. Lekker gegeten en gedronken bij een lokale uitspanning. En nu terug op de camping. Morgen nog 300 kilometer tot eindbestemming.

I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 13 juli 2023 22:35 
Heel veel plezier daar!
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Ron
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 14 juli 2023 08:30 
Oh wat leuk! Lekker genieten daar bij het treffen
Per aspera ad astra

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#4 | Geplaatst: 14 juli 2023 09:21 
was de planning dat ik ook zou gaan,
maar kreeg voor vrijdag geen verlof.
en zit weer ziek thuis met de rug.

groetjes werner (volgend jaar weer?)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 15 juli 2023 09:33 
Inmiddels op lokatie. Maar helaas niet zonder pech. Ongeveer 30 kilometer voor Betzenstein gingen we van de snelweg. Op dat moment zag ik grote rookwolken van de achterkant van de Silverwing van Michael komen. Binnen een paar honderd meter kunnen stoppen en kunnen kijken. We roken een sterke rubberlucht en de splinternieuwe achterband was aan de zijkant geschaafd. Bij nadere inspectie bleek het frame gebroken. Had ook slechter af kunnen lopen....

Onze Duitse vrienden zijn ons met een aanhanger komen halen en de motor staat hier nu op het terrein. Wordt gerepatrieerd en Michael krijgt vervangend vervoer.



Verder is het hier gezellig

I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 15 juli 2023 14:42 
Oeps.. Balen zeg. Gelukkig geen ongelukken gebeurd hierdoor. Dat wordt zoeken naar een ander frame?
Veel plezier daar ondanks deze tegenslag.
En goede terugreis.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 15 juli 2023 16:31 | Aangepast door: Hans 
Het frame heeft daar op die aanhechting nog veel meer roest en is (van binnenuit ?) zelfs compleet doorgerot! Dat was zo te zien moeilijk te zien door al die dikke lagen verf. Wat een geluk dat het niet bij 100 km/uur op de snelweg gebeurde. Dan zou het wel heel link geworden kunnen zijn.
Moraal: controleer regelmatig de aanhechting van het frame op de framelugs. Immers daar verzamelt zich het regenwater en als het afvoergaatje is verstopt dan komt op termijn Leiden geheid in last.
Bij een renovatie/ restauratie laat ik het frame altijd zandstralen, controleren op roest en daarna poedercoaten. De openingen waar het water in kan lopen kit ik daarna altijd dicht.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 15 juli 2023 21:05 
Hans Ik ben het niet met je eens , condens trekt ook van onder in het frame. het werkt hetzelfde als bij alle constructies als er geen lucht doorstroming is gaat het altijd rotten .
Ze hebben niet voor niets bij het maken gaatjes gemaakt . Zorgen dat de gaatjes open blijven is veel verstandiger.
het coaten van een frame is leuk maar je zie niet als het onder gaat rotten daar kom je achter als er niets meer aan te doen is .
Maar dat is mijn mening

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 15 juli 2023 21:29 
!! Mocht ik de roest ooit over het hoofd zien, mag ik dan ook even dat bescherm engeltje achterop laten meerijden ?
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 15 juli 2023 22:25 
Dat is schrikken. Gelukkig is het met een sisser afgelopen. Had heel anders kunnen zijn.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Hans

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 16 juli 2023 10:04 
Ik schreef dat ik de bovenkant daar waar de bulzen lopen dichtmaak. De afwateringsgaatjes laat ik na het doorsteken / ruimer maken door er een boortje doorheen te halen ALTIJD open inderdaad ivm interne condensvorming en ze voor de ontwatering het laagste punt zijn. Een beetje kruipolie er in spuiten om roest binnenin te vertragen. In ruim 25 jaar met deze methode nooit problemen gehad ook niet met mijn toenmalige woon/werk CX waar ik zomer en winter en in totaal meer dan 200.000 km mee heb gereden (en nooit gepoetst).
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 17 juli 2023 19:57 
Wow, wat een geluk bij een ongeluk! Gelijk mijn CX maar even op dat punt gecontroleerd. Ziet er gelukkig goed uit.

Groet, Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 17 juli 2023 21:52 
Er is een nu een speciale test voor ontwikkeld :

prikframe1

Als je een schroevendraaier door het frame kan prikken is 't zeker niet goed

Probeer maar!

plezier en rij voorzichtig, Frans

(foto uit eigen collectie, motor was te koop, "reed er gisteren nog op" - goed afgelopen dan - gekocht zonder kenteken, frame naar oud ijzer)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver coenox

Voorzitter 
#14 | Geplaatst: 19 juli 2023 14:45 
Hans:
Ik schreef dat ik de bovenkant daar waar de bulzen lopen dichtmaak. De afwateringsgaatjes laat ik na het doorsteken / ruimer maken door er een boortje doorheen te halen ALTIJD open inderdaad ivm interne condensvorming en ze voor de ontwatering het laagste punt zijn. Een beetje kruipolie er in spuiten om roest binnenin te vertragen. In ruim 25 jaar met deze methode nooit problemen gehad ook niet met mijn toenmalige woon/werk CX waar ik zomer en winter en in totaal meer dan 200.000 km mee heb gereden (en nooit gepoetst).

Van de CX ken ik dat. Maar het frame van de GL is toch weer heel anders. Het schijnt dat de ontwateringsgaatjes uit het zicht zitten, boven de balanspot.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver coenox

Voorzitter 
#15 | Geplaatst: 19 juli 2023 15:00 
En nog even wat foto's van het weekend: https://1drv.ms/a/s!ArFfPHX4WkBppL1q9-uGkMaPumG65w

(Graag even checken of de link werkt)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Ritten, tochten en evenementen hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /
 Zuid-Duitse treffen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven