Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Ritten, tochten en evenementen hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /   
 

500 Euro Challenge 2024 **WINNAAR BEKEND**

 
Schrijver borisz
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 28 juni 2024 10:00 | Aangepast door: borisz 
Hey mensen,

Afgelopen 2 weken vond de 500 Euro Challenge 2024 weer plaats. De punten zijn geteld en er is uiteraard een winnaar. De winnaar van deze editie is WimVlis met zijn GL650!!! Gefeliciteerd Wim!!

Nu er diverse edities van de 500 Euro Challenge zijn geweest, tekent zich wel een patroon af in de winnende motoren:

2014: Honda CX500
2015: Honda CB450S
2017: Kawasaki KLE500
2019: Honda CX500C/BMW K75 (gedeelde eerste plaats)
2022: Honda CX650E
2024: Honda GL650

Heerlijk om te zien dat onze oude motorfietsen het eigenlijk best goed doen!!!

Klik HIER voor het reisverslag
Wie later remt is langer snel!

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 28 juni 2024 16:19 
Gefeliciteerd, Wim!

En mooi om te zien dat van de 6 edities in vier gevallen een CX of Silverwing als eerste is geëindigd. Maar belangrijker nog, ik hoop dat jullie weer een hoop lol hebben gehad.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Wim van der Vlis
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 juni 2024 23:00 
Even een berichtje van mijn kant. Voor de editie 2019 geldt dat het een gedeelde eerste plaats tussen een CX500 (Coenox) en een Yamaha XS400 DOCH 1982 (bereden en opgeknapt door ondergetekende).

Dit jaar heb ik gereden op een GL650 die werd aangeboden via dit forum. Heb deze weer goed rijdend gemaakt en daarmee de challenge gereden.

Mijn beoordeling van de GL650 is tweeslachtig. Als eerste is de motor echt wel bedoeld om forse afstanden mee af te leggen. Echter je moet wel richting relatief koude oorden rijden, want die kuip is killing bij hogere buitentemperaturen. Ik heb de ruit moeten verwijderen om te voorkomen dat je bevangen wordt door de warmte. Want ventilatie in mijn jas werkte niet evenals een koelvest. Maar tussen de regels door is dat natuurlijk ook een compliment naar de ontwerper van de kuip, hij werkt zeer goed

Voor de challenge heb ik de oude achterveerunit (welke vast stond) vervangen door een YSS achterveerunit. Hierdoor de challenge flink kunnen doorrijden, zonder dat ik echte problemen kreeg met het rijwieldeel (blijft natuurlijk oud en relatief beweeglijk). Slechts een paar keer wat aan de grond gereden (en er is door mij stevig doorgereden op de passen).

Verder zijn BT46 banden een goede keuze geweest. Echter de achterband is nu na ongeveer 6000 km wel versleten. Echter of het gebruik geheel zo geweest is waarvoor de motor gemaakt is betwijfel ik een beetje. Weet trouwens niet of dit een normale waarde is voor een achterband van een GL650 die voor ongeveer 3000 km met bagage is gereden.

Tijdens de challenge is het enige wat overleden is de snelheidsmeter. Deze begon te dansen, als ik rond de 40 km reed ging de naald te keer tussen de 200 km/h en de aanslag waarop de naald normaal gesproken rust bij stilstand. Dus als er iemand nog een snelheidsmeter heeft liggen voor een GL650, dan houd ik mij aanbevolen (ene het hoeft natuurlijk niet voor niets).

De motor gaat nadat ik onderhoud heb gedaan (lees verse motorolie zorgen voor een werkende snelheidsmeter en nog wat kleine dingetjes) in de verkoop. Deze motor is voor mij leuk geweest voor de challenge, maar het is geen blijvertje. Overigens heb ik nog een CX500E-project dat afgerond moet worden (is ook nogal wat kleiner, zodat de garage niet zo vol raakt).

Maar "overall" veel rijplezier gehad op deze GL650
besmet met N + 1 (gevolg nu 6)

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#4 | Geplaatst: 29 juni 2024 09:07 
sjoerd,

in 2016 was t ook een cx650E. helaas was t geen officiële 500euro challenge.
maar de motor koste 250 euro, stond 2 jaar in mijn garage.
2 weken voor de vakantie rijdend gemaakt, alleen de prolink bleef vast zitten.
2 weken vakantie; vechta en cx tref zweden, onderweg geen grote problemen.
sigaretten aansteker kapot gegaan, slangeklem losgetrild, en kabel knipperlicht.

heb m daarna verkocht, maar mis hem nogsteeds...

groetjes werner (was half roze gespoten voor trevor)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 29 juni 2024 10:06 
Een half roze gespoten Werner, hebben we daar een foto van?
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
VT500 E 1983 , uit D wacht op kenteken, eens kijken hoe dat rijdt
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#6 | Geplaatst: 30 juni 2024 09:58 
Brinkcx:
hebben we daar een foto van?

ja, maar ik ben niet goed in foto's plaatsen hier

(Moderator edit: ) CX500E zwart rose CX500E zwart rose 2
CX500E zwart rose 3

groetjes Werner (hij staat nog bij Sjoerd/Boriz, zou hem wel terug willen)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 30 juni 2024 12:13 | Aangepast door: MAST 
Werner, ik ben bezig met die foto van de Roze CX. Ik zie alleen geen foto als ik de link volg.
Heb je de foto nog ergens op je pc staan, stuur die dan naar mij dan zet ik hem op de site.
Update; foto's inmiddels geplaatst.

(Brinkcx bedoelt volgens mij of er een foto is van een half roze gespoten Werner)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#8 | Geplaatst: 1 juli 2024 10:51 
MAST:
een foto is van een half roze gespoten Werner

daar is nog geen foto van...
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Ritten, tochten en evenementen hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /
 500 Euro Challenge 2024 **WINNAAR BEKEND**

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven