Beste CX-vrienden,
Ik ben net terug van mijn tocht naar Valencia...het spijt me te moeten melden dat ik dit met mijn Electra Glide heb gedaan. Als fervent CX-rijder post ik toch maar een verslagje.
BTW, leuke thuiskomst, mijn CX als motor van de maand juli!!
Ik val maar meteen met de deur in huis, door HD-critici voor onmogelijk gehouden, maar ik heb ruim 5500 probleemloze kilometers achter de rug. Ik was er vooraf niet helemaal gerust op, omdat ik het halve blok deze winter uit elkaar had gehaald. Coen en Floris (medesleuteraars), we hebben het toppie gedaan, ik heb in totaal slechts 400 cc olie verbruikt.
Het concept was simpel, in mijn eentje met tentje en benzinebrandertje binnendoor afzakken tot Valencia en dan weer terug. Via Saarbrucken, Montpellier, Andorra, Zaragozza heen en via Soria, Pamplona (nee, ik heb Jan niet gezien), Bergerac, San Malo, Boulongne sur Mer en Oostende weer terug.
Binnendoor rijden op een Harley is (mede door het zweefzadel) beter vol te houden dan op een CX. En dat ding heeft zo'n koppel, die is gewoon gebouwd om te klimmen en dalen. Alleen scherpe bochten, daar houdt ie niet van.
Er is onderweg slechts één schroefje losgetrild (kwijt dus), ik heb wel regelmatig een en ander vast moeten draaien. Ok, het is geen CX. Wel grappig dat ik in Noord-Spanje een groepje Japanse motoren tegenkwam, waarvan twee met serieuze storingen...
Verders geen regen onderweg, wel af en toe een nachtje onweer. Voetbal, doping en vallende kabinetten zijn helemaal aan me voorbij gegaan. Wat ik wel gezien heb is alleen voor mezelf, want m'n fotocamera is naar de herrie gegaan.
Gebruinde groeten,
Edward |