Vrijdagavond 5 oktober 2007 vond de eerste CX stamtafel Noord-Holland (Noord) plaats. De opkomst was verassend, met elf gasten werd ik bijzonder aangenaam gestemd.
De hele avond werd er gekeuveld over CX'en, de typische kwaaltjes en probleempjes van het ding, en natuurlijk over het vele plezier dat we er aan beleven. Natuurlijk kwamen ook de bekende computerverhalen ter sprake, en al gauw kwamen we tot de conclusie dat een CX van 30 jaar oud nooit een update nodig heeft of last heeft van een virus. Dit in tegenstelling tot onze frequent terugkerende digitale restauratieprojecten.
En, wat wil je met leden als Ouwe Jan. Al zou er een CX virus zijn, dan maakt hij daar wel korte metten mee. Een lasapparaat en een jerrycan thinner, en Jan roeit iedere kwaal van een CX rigoureus uit. Zijn jaren lange ervaring staat daar wel borg voor. En zo waren er ook leden van de club die we voor het eerst zagen. Tjerk uit Andijk bijvoorbeeld. Die al 2 CX'en versleet voordat hij deelnam aan zijn eerste CX club activiteit, of Joost die helemaal uit Heemstede kwam om dit feest mee te maken. Floris kwam helemaal vanuit het Amsterdamse naar Schagen, en de Alkmaarders Beussie en Dirk lieten ook niet verstek gaan. Al met al en gemêleerd gezelschap waaruit maar weer eens te meer bleek dat CX rijders gewone mensen zijn die er met elkaar iets van kunnen maken.
Na een geslaagde avond reden André, Nick en ik tevreden terug naar Den Helder. Terugkijkend op een gezellige avond die zeker een herhaling waard is. Leuk voor de donkere wintermanden als velen van ons niet zo regelmatig op de motor zitten. Gewoon om met elkaar te kletsen, informatie uit te wisselen, onderdelen op de kop te tikken of om eens een eerste kennismaking te doen. Kortom: kijk regelmatig in de agenda, want je wilt het niet missen.
Groetjes,
Laurens Swarte.
(Een fotoimpressie vind je op mijn weblog
HIER.)